درباره نگهبانان سوئیسی واتیکان چه می‌دانیم؟

العربیه: نگهبانان سوئیسی واتیکان، که اغلب به عنوان «گارد سوئیسی» شناخته می‌شوند، واحد کوچکی است که مسئولیت برقراری امنیت پاپ و کاخ حواری در شهر واتیکان را بر عهده دارد. گارد که در 22 ژانویه 1506 توسط پاپ جولیوس دوم تأسیس شد، تاریخی غنی دارد که با وظایف امنیتی و تشریفاتی واتیکان در هم آمیخته است.

گاردها تماماً از شهروندان سوئیسی تشکیل شده‌اند و باید معیارهای سختگیرانه‌ای را رعایت کنند. آنها مردان کاتولیک مجرد بین 19 تا 30 ساله هستند و حداقل 174 سانتی متر قد دارند. آنها آموزش‌های نظامی اولیه را در نیروهای مسلح سوئیس پشت سر می‌گذارند. گاردها باید شهرت بی عیب و نقص داشته باشند و متعهد به حداقل دو سال خدمت در واتیکان شوند.


گارد سوئیسی به خاطر یونیفورم متمایز خود به سبک رنسانس که راه‌راه‌ آبی روشن، قرمز، نارنجی، و زرد است، شهرت دارد. این یونیفورم یادآور لباس سربازان مزدور در قرن شانزدهم است، اگرچه طرح فعلی با حفظ برخی آثار گذشته، در سال 1914 توسط فرمانده ژول رپوند طراحی شده است.

وظایف اصلی گارد سوئیسی حفاظت از پاپ، ایمن‌سازی واتیکان و ورودی‌های آن، و ارائه خدمات تشریفاتی و گارد افتخاری است. آنها در رویدادهای مهم پاپ مانند مراسم مَس، بار عام، و بازدیدهای دولتی حضور دارند، و همچنین مسئول بررسی‌های امنیتی و نظارت معمول در واتیکان هستند.

از نظر تاریخی، یکی از برجسته‌ترین اقدامات گارد سوئیسی در جریان غارت رم در سال 1527 بود، که 147 نفر از افراد گارد در دفاع از پاپ کلمنت هفتم در برابر سربازان چارلز پنجم اسپانیا جان باختند.

در دوران مدرن، گارد سوئیسی با نیازهای امنیتی معاصر سازگار شده است. آنها برای استفاده از تسلیحات و تکنیک‌های مدرن آموزش می‌بینند و در عین حال دارای سلاح‌های سنتی مانند هالبرد و شمشیر برای اهداف تشریفاتی هستند. به‌رغم نقش تاریخی و تشریفاتی‌شان، گاردهای سوئیسی یک نیروی امنیتی حرفه‌ای هستند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.