مسمومیت ۴۰۰ نفر در استان گیلان پس از ادغام فاضلاب با آب آشامیدنی

العربیه: در حالی که در روزهای گذشته درباره علت مسمویت گروهی از مردم در رضوانشهر استان گیلان اخبار متناقضی منتشر شده بود، روزنامه اعتماد در گزارشی ادغام فاضلاب با آب شرب را دلیل آن اعلام کرده است.

به نوشته «اعتماد آنلاین»، دوشنبه 18 تیر، با وجود آنکه منابع محلی این خبر را تایید کرده‌اند اما «برخی مسوولان مربوطه سعی در پنهان کردن علت اصلی این مسمومیت‌ها دارند.»


هشتم تیرماه، صدها نفر از مردم رضوانشهر با علائمی چون تهوع، سردرد و دل‌پیچه به بیمارستان‌ این شهر مراجعه کردند، با وجود اینکه مسئولان اعلام کردند مشکل خاتمه یافته است اما تا دو روز بعد تعداد مبتلایانی که به بیمارستان مراجعه کردند به 400 نفر رسید.

محمد تقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید در بررسی‌های اولیه علت مسمویت‌ها آلودگی آب بوده است اما او همچنین گفته است ممکن شیوع ویروس نیزعامل آن باشد. او تعداد مراجعان به بیمارستان در روز دوم یعنی نهم تیر را 260 نفر اعلام کرده بود.

به گزارش «اعتماد»، رئیس بیمارستان رضوانشهر از مردم خواسته تا آب قبل از مصرف بجوشانند و آزمایشاتی بر روی آب شرب انجام شده ولی هنوز نتیجه اعلام نشده است.
یکی از بیماران به این روزنامه گفته با وجود اینکه مشخص است علت مسمویت آب آشامیدنی است اما مسئولان از اعلام علت اصلی آن خودداری می‌کنند.

با این حال روزنامه «اعتماد»، نوشته است که چنین حادثه‌ای قبلا نیز سابقه داشته است و خرداد ماه سال گذشته، 333 نفر از اهالی شهرستان بدره در استان ایلام با علائم مشابه به درمانگاه این شهر مراجعه کرده بودند و بررسی‌ها نشان داده بود که علت بیماری، مسمویت آب بوده است.

نادر صفوی، فرماندار رضوانشهر با تایید اینکه علت مسمویت در بررسی‌های اولیه آلودگی آب تشخیص داده شده، می‌گوید بیماران در مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

در همین حال روزنامه «اعتماد» خبر داده که شرکت آب و فاضلاب گیلان وجود هرگونه اختلال در روند گندزدایی و یا شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب را تکذیب کرده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.