ویکتوریا استارمر، زن یهودی لهستانی‌تبار که «بانوی اول» جدید بریتانیاست

به دنبال پیروزی حزب کارگر بریتانیا در انتخابات پارلمانی اخیر و ورود کی‌یر استارمر، رهبر این حزب به ساختمان شماره 10 خیابان داونینگ در لندن به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا، کانون توجه‌ها به ویکتوریا همسر وی که اکنون بانوی اول جدید بریتانیا است، معطوف شده است.

همسران نخست وزیران معمولا در حمایت از شوهران خود مصاحبه یا اظهارات رسانه‌ای می‌کنند، اما به گفته ستارمر ویکتوریا تاکنون هرگز مصاحبه رسانه‌ای انجام نداده و نخواهد کرد و احتمالا به جز در مراسم رسمی که باید در کنار همسرش باشد، از ظاهر شدن در انظار عمومی دوری خواهد کرد.

خواستگاه بانوی اول بریتانیا
درباره خاستگاه بانوی اول بریتانیا، او یک زن یهودی لهستانی‌تبار متعهد به اعتقادات یهودی است که در جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی شرکت می‌کند و در مبارزه با یهودی ستیزی نیز فعال است.
اعضای خانواده ویکتوریا در اسرائیل زندگی می‌کنند
استارمر در یک مصاحبه‌ تلویزیونی درباره اولین ملاقات خود با همسرش ویکتوریا اظهار داشت، او یکی از ماموریت‌های کاری مانی که برای جمع‌آوری اسناد دقیق برای پرونده‌ای در دادگاه بود، با ویکتوریا تماس گرفته بود اما ویکتوریا مکالمه او را به دلایلی قطع کرد. استارمر می‌گوید او تحت تاثیر شخصیت قوی و زیبای ویکتوریا قرار گرفت و پس از چندین دیدار و ملاقات با همدیگر در سال 2007 ازدواج کردند.

ویکتوریا مانند همسرش کی‌یر استارمر اولین کار خود را به عنوان وکیل آغاز کرد، اما اکنون در بخش بهداشت حرفه‌ای برای«NHS» کار می‌کند، نقشی که او بسیار دوست دارد و به گفته همسرش به انجام آن ادامه خواهد داد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۵
romano - تهران، ایران
کل این مقاله این جمله است " در مبارزه با یهودی ستیزی نیز فعال است" ایشان بهتر است بجای فعالیت علیه یهودی ستیزی، فعالیت علیه ستیز یهودی کنند شاید این بندگان برگزیده خداوند روزی آرام بگیرند و کنار اقوام دیگر زندگی سالم کنند. یهودیان تنها قربانیان و مورد ستیز واقع شدگان تاریخ نیستند و هر کس نقد دولت فاشیزم آپارتاید مذهبی اسرائیل کند یهودی ستیز نیست. حقوق بشر را از یک موضوع عام و یونیورسال به اقلیت یهودی تقلیل دادن دقیقا زیر پا گذاشتن حقوق خود یهودیان است ما قوانین عام بین‌المللی دونسخه‌ای دیگران و یهودیان نداریم.
‌سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.