خبرگزاری فرانسه:‌ حماس در مذاکرات از شرط «آتش‌بس دائم» عقب‌نشینی کرد

العربیه: یک مقام حماس به «خبرگزاری فرانسه» گفت این گروه، یکشنبه 17 تیر، موافقت کرد که مذاکرات مبادله گروگان‌ها و زندانیان «بدون آتش‌بس دائم» آغاز شود.

این مقام، که خواست نامش فاش نشود، یادآور شد که «حماس پیشتر شرط می‌کرد که اسرائیل باید با آتش‌بس کامل و دائم موافقت کند تا مذاکرات درباره گروگان‌ها آغاز شود.» این شرط اکنون برداشته شده، زیرا به گفته این مقام حماس، میانجی‌گران مصری، قطری و آمریکایی تعهد داده‌اند تا زمانی که مذاکرات گروگان‌ها ادامه دارد، آتش‌بس نیز ادامه خواهد داشت.


او اضافه کرد: «حماس از شرط خود برای آتش‌بس دائم عقب‌نشینی کرده و موافقت کرده است که مذاکرات بدون آتش‌بس دائم آغاز شود.»

مقام‌های اسرائیلی تاکید کرده‌اند تل‌آویو با درخواست حماس برای آتش‌بس دائم به‌شدت مخالف است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، خاطرنشان کرد تا زمانی که حماس از بین نرود، جنگ ادامه خواهد داشت. حماس از سال 2007 مدیریت نوار غزه را برعهده دارد.

همزمان اسرائیلی‌ها برای دومین روز پیاپی به خیابان‌های تل‌آویو رفته و با برگزاری تظاهرات خواستار دستیابی به توافق آزادی گروگان‌های اسرائیلی در غزه شدند.

معترضان با شعار «تسلیم نمی‌شویم» از نتانیاهو خواستند یا توافق آتش‌بس شامل آزاد‌سازی گروگان‌ها را امضا کند یا از منصبش کناره‌گیری کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
صلح هرگز تا پایان نابودی حماس بدون یک توافق. اوضاع ما را ببینید. این نتیجه کوتاه آمدن در مقابل دشمن است. اگر ما ۵۷ مصمم بودیم و ریشه این‌ها را می‌‌کندیم. امروز فرخ مولا نگردار نبود که ۵۷ کلاشنیکف در دست و پلیس سر خیابان به جرم نوکر امپریالیست ترور می‌‌کرد. امروز "ک.." چاقش در مقابل سفارت ایران را قر می‌‌دهد. و به قاتلین و تجاوز گران نیکا. مهسا و خدانور ری می‌‌دهد و تازه شاکی‌ هم است." وای وای خاک بر سر این‌ها چقدر فحاش هستند" . طرف رفته به بزرگترین جنایت کاران تاریخ ایران ری داده .دهان کجی به ۷۰ میلیون ایرانی‌ می‌‌کند. ولی آنقدر دل نازک شده که تحمل ۴ تا فحش را ندارد. بی‌ بی‌ سازش. هرگز
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.