اقدام به خودکشی متهم اصلی سرقت بانک ملی در زندان

روزنامه اعتماد امروز شنبه ۱۶ تیر ماه، در گزارشی خبر داد که متهم ردیف اول پرونده سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی، پس از بیست و پنج ماه از زمان بازداشت، در زندان اقدام به خودکشی کرده است.

بر اساس این گزارش، روز ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳، حدود ساعت ۳ بعداز ظهر، «آرمین»، متهم ردیف اول پرونده سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی در یکی از بندهای زندان تهران بزرگ با مصرف زیاد قرص‌‌های آرامبخش، دست به خودکشی زده است.


آرمین پس از اقدام به خودکشی، به دلیل وضعیت وخیم و اورژانسی، با تشخیص بهداری زندان به بیمارستان لقمان حکیم منتقل و احیا می‌گردد. او پس از دو روز مجددا به زندان تهران بزرگ بازگردانده شده است.

یک منبع آگاه در مورد این اتفاق به اعتماد گفت: «آرمین از همان ابتدا با صدور کیفرخواست و مواجهه با اتهام افساد فی الارض خود را در بن‌بست دید. همچنین مدت زمان بازداشت موقت این متهمان نیز طولانی شده و آرمین هم به دلیل همین موضوع و عدم رسیدگی به پرونده‌شان دست به خودکشی زده است.»

این منبع آگاه همچنین در مورد نظر دادگاه نسبت به موضوع سرقت مسلحانه می‌گوید: «نظر دادگاه بر این است که چون بانک نگهبان نداشته، نیازی به درگیری و استفاده از سلاح نبوده است. در نتیجه موضوع سرقت مسلحانه منتفی و قرار منع تعقیب صادر شده است.»  با این حال «آرمین در این مدت همسر و دو فرزند خردسال خود را ندیده و قرار وثیقه نیز برای این متهمان صادر نشده است، چون بازپرس پرونده در کیفرخواست اعلام داشته این متهمان فراری بودند.»

آرمین پیشتر در مصاحبه با اعتماد گفته بود: «ما خودمان قصد بازگشت به ایران را داشتیم. در فرودگاه ترکیه مشغول تهیه بلیت بودیم که پلیس اینترپل بالای سرمان ظاهر شد. ۷ ماه در زندان ترکیه بودیم و بعد به ایران بازگردانده شدیم.»

بنا بر اطلاعات تکمیلی که از منبعی آگاه در اختیار ایران‌وایر قرار گرفته، پلیس پس از آنکه سارقان را شناسایی می‌کند و متوجه فرار آنها از کشور می‌شود، خانواده آنها را گروگان گرفته و سارقان تحت فشار، با وجود خطر اعدام، قصد بازگشت به ایران می‌گیرند که در فرودگاه استانبول دستگیر می‌شوند.

او افزود: «در اطلاعیه قرمز اینترپل آمده بود مجازات ما حداکثر ۱۵ سال حبس خواهد بود، اما در کیفرخواست صادر شده با اتهام افساد فی الارض مواجه شدیم.»

بامداد ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ سارقان بدون حضور نگهبان با شکستن قفل‌ها و استفاده از دستگاه هوابرش، صندوق‌های امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران را سرقت کردند. سارقان تنها کپسول‌های هوا برش، قفل‌شکن، پتک و دیلم همراه داشتند و با این وصف اتهام سرقت مسلحانه بی‌اساس است. پس از شناسایی متهمان، پلیس به اینترپل اعلان قرمز می‌دهد و سارقان فراری هفت روز بعد از وقوع سرقت، در شهر استانبول دستگیر می‌شوند. با این حال متهمان پس از هفت ماه با فشار مقامات قوه قضائیه به ایران تحویل می‌گردند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.