دیدار حسن نصرالله با هیئتی از حماس در لبنان

العربیه: حزب‌الله لبنان، جمعه 15 تیر در بیانیه‌ای از دیدار امروز حسن نصرالله، دبیرکل خود با هیئتی از جنبش حماس به ریاست خلیل الحیه، برای بررسی وضعیت غزه و آخرین تحولات مذاکرات آتش‌بس، خبر داد.

بر اساس بیانیه حزب‌الله، در این دیدار، آخرین تحولات امنیتی و سیاسی فلسطین به طور کلی و مشخصا غزه، مورد بررسی قرار گرفت.


این بیانیه افزود که دو طرف همچنین بر تداوم هماهنگی میدانی و سیاسی در تمامی سطوح برای دستیابی به اهداف مشترک، تاکید داشتند.

از سویی حزب‌الله پنجشنبه اعلام کرد که به تلافی ترور یکی از فرماندهان ارشد خود، پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف رگبار موشک و پهپادهای انفجاری قرار داد.

این اقدام حزب‌الله، بر نگرانی از تشدید تنش میان این گروه و اسرائیل افزود که هیئتی را برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه به دوحه فرستاد.
موافقت بر سر کلیات توافق
این در حالی است که پس از ارسال پاسخ حماس به پیشنهادات مرتبط با آتش‌بس موقت، منابع آگاه از موافقت دو طرف با کلیات این توافق خبر دادند.

به گفته منابع آگاه، دیوید بارنیا، رئیس «موساد» در آینده نزدیک با نخست‌وزیر قطر در دوحه دیدار خواهد کرد تا در مورد اصلاح برخی مفاد مربوط به توافق آتش‌بس، گفت‌وگو کند.

بر اساس گزارش «یدیعوت آحارونوت»، این منابع فاش کردند که مذاکرات با آمریکایی‌ها در سطح بالایی به هدف هماهنگی کامل و در راستای اولویت بخشی به منافع بین‌المللی، انجام شد.

حماس در عین حال تاکید دارد که هرگونه توافق، باید به جنگ پایان داده و منجر به عقب‌نشینی کامل اسرائیل از غزه بشود در حالی که اسرائیل عنوان کرده است که تا نابودی حماس، جنگ پایان نخواهد یافت.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.