افزایش «ازدواج سگ‌ها» در چین

العربیه: یک عروسی رویایی با محیطی زیبا در فضای باز، لباس توری سفید و یک کیک دلپذیر. برای بری و باند از نژاد گلدن رتریور، یک روز عالی بود تا مقابل نزدیکترین دوستان خود یعنی انسان و دیگر سگ‌های فروشگاه، سرنوشت خود را با هم گره بزنند.

عروسی‌های حیوانات خانگی در چین در حال افزایش است، مکانی که سیاست‌های دولت به تشویق بیشتر افراد به ازدواج در جامعه‌ای که به سرعت در حال پیر شدن است و جمعیت رو به کاهش نهاده و نرخ ازدواج و زاد و ولد بسیار پایین، موفقیت چندانی نداشته است.

ازدواج سگ‌ها در چینمحبوبیت حیوانات خانگی و تمایل فزاینده به ولخرجی برای آنها منجر افزایش این روند شده است. آمارها نشان می‌دهد که هزینه خرید حیوانات خانگی در سال 2023 با 3.2 درصد افزایش به 279.3 میلیارد یوان (38.41 میلیارد دلار) نسبت به سال گذشته رسید.

رای لینگ صاحب بری، که وی را در مراسم ازدواجش همراهی کرد می‌گوید: «مردم عروسی دارند. چرا سگ‌ها نمی‌توانند عروسی داشته باشند؟»

وی البته به بری و همسرش باند قول داد که همیشه از آنها پذیرایی کرده و همراهشان بازی کند.
طبق آمار شرکت تحقیقاتی Acuity Knowledge Partners تا سال 2023، بیش از 116 میلیون گربه و سگ در مناطق شهری چین وجود داشته است. به گفته این شرکت، اگر به طور مساوی در میان جمعیت شهری چین این ارقام توزیع شود، تقریباً از هر هشت چینی یک نفر گربه یا سگ دارد که اکثرا صاحبان آنها زیر 40 سال هستند.

لینگ و دوست دخترش جیجی چن که می‌گویند خود عجله‌ای برای ازدواج ندارند، ماه‌ها با دقت برای مراسم ازدواج سگ‌هایشان برنامه‌ریزی کرده‌اند، عکاسان حرفه‌ای گرفته‌اند، دفترچه‌های عروسی طراحی کرده و حتی یک کیک 800 یوانی را سفارش دادند.
یانگ تائو فروشنده خوراک حیوانات خانگی که کیک عروسی را تهیه کرده، می‌گوید که در ابتدا از درخواست تهیه این کیک برای سگ‌های مشتریانش شگفت زده شده است.

یانگ گفته: «فکر می‌کنم ازدواج سگ‌ها بیشتر و بیشتر شود. ما چند ماه قبل هم سفارش دیگری برای تهیه کیک عروسی سگ دریافت کرده ایم ...»

لینگ می‌گوید امیدوار است این مراسم به بری و باند «حس تشریفاتی» بدهد.

لینگ که می‌گوید فقط یک بچه می‌خواهد، امیدوار است که به زودی به توله‌های سگش خوش آمد بگوید.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان
ازدواج سگها! ملت چین هم دست کمی از ملتهای لجن غربی ندارن که سگهارو برتر از خودشون می‌دونن....یکسری از زنهای غربی شوهرشون سگشونه، یکسری هم که ننه باباشونو سگ می‌دونن....وقتی آدمها تهی از ایمان و انسانیت میشن و تبدیل به الین های انسان نما میشن ، سگها براشون ارجهیت داره....چینی ها با این کارشون می‌خوان سگ پروری بکنن که بعد سگ توله هارو بخورن...
شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.