اکبر گنجی می نویسد: انتخابات عرصه اخلاق و عرفان و معنویت نیست

اکبر گنجی می نویسد:
در تمامی جوامع بشری، حتی پیشرفته ترینشان، با چهار منبع کمیاب روبرو هستیم: قدرت، ثروت، اطلاعات و منزلت اجتماعی. انتخابات رقابت برای تصاحب اینهاست. در حکومت های غیر دموکراتیک جهان سومی، این رقابت و خصومت به جنگ قدرت تبدیل می شود.

نباید عرصه سیاسی را عرصه اخلاق و عرفان و معنویت به شمار آورد. اگر سیاست عرصه فضائل اخلاقی بود، دولت های توسعه یافته غربی تمام عیار از نسل کشی اسرائیل در غزه حمایت به عمل نمی آوردند و ادعا نمی کردند که اسرائیل پس از کشتار ۴۵ هزار فلسطینی و زخمی کردن بیش از ۹۰ هزار نفر از آنان و نابودی تمامی زیر ساخت های غزه، حتی مرتکب نقض حقوق بشر هم نشده است.


در آمریکا ترامپ برای تصاحب قدرت، هر دروغی می گوید. رقبای دموکرات خود را دشمن خدا و دین قلمداد می کند. دموکراتها هم او را هیتلر قلمداد می کنند. ترامپ می گوید بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست، دمکراتها هم او را دیوانه ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا می نامند. ترامپ تمامی گاف های بایدن را به شکل اغراق آمیزی برای طرفدارانش تقلید می کند و بایدن را فاقد عقل می نامد، بایدن هم ترامپ را بچه ای که رشد نکرده می خواند. بایدن در جمع دموکراتها «گ. و. ز. ی. د. ه» است(فیلمش را امروز پست کرد). ترامپ هم اگر فرصت کند در جمع جمهوری خواهان دولا می شود و پشتش را به آنها می کند و می «گ. و. ز. د». ترامپ در مناظره با هیلاری کلینتون تمامی زنهایی را که بیل کلینتون با آنها همبستر شده بود، به عنوان مهمان خود به آنجا آورد، دموکراتها هم نوار او را افشا کردند که می گفت مردهای ثروتمند مانند من حق دارند شرمگاه زنان را بقاپند.

پس نباید انتظار داشت که عرصه انتخابات ایران عرصه اخلاق و عرفان و معنویت شود. جنگ قدرت در پیش است و خواهید دید که چه رخ خواهد داد. مگر در انتخابات اسفنده ماه مجلس أصول گرایان علیه هم دست به افشاگری نزدند؟ مگر اعضای دولت رئیسی برای حفظ قدرت دست به هر کاری نزدند؟ حتی امضای سرپرست وزارت خارجه را برای تایید اسماعیلی - وزیر ارشاد- جعل کردند و آن را عملی مومنانه قلمداد کردند.

به سوابق قالیباف و سعید جلیلی و زاکانی و قاضی زاده هاشمی و مصطفی پورمحمدی بنگرید. ببینید آنها برای تصاحب و حفظ قدرت چها کرده اند. انتخابات ۷ تیر به ناچار فضا را دو قطبی می سازد. تخریب و افشاگری بخشی از جنگ قدرت مبارزات ریاست جمهوری این دوره خواهد بود. قالیباف نامزد ریاست جمهوری نظام است، اما شاید اکثریت مردم که به هیچ کس اعتماد ندارند، همه را شگفت زده سازند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

پشکل ماچه الاغ دروغ نگفته ، انتخابات در ایران ج ا ، عرصه فریب و دروغ و پشت هم اندازی و زیر آب زدن و لواط هست ، بماند اونکه باید اسمش دربیاد از قبل جفت و جور و آماده شده !
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
۴۴
Ary@mard - ما لاگا، اسپانیا

اکبر، خفه.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان

یعنی من از این همه تجربه این تعجب کردم.قصه سکس همه رو میدونه،نادرست بودن غرب و اسرائیل رو میدونه اما حرفی از برادر زنها و باجناقها و بقیه سرانشون که همه دزد و لواط کار هستند چیزی نگفت.در مورد اسرائیل هم باید بگم اون هم برنامه ریزی شماها بود و الان این همه مردم کشته و آواره شدند.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۵
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا
پوخ خامنه‌ای زر زد
‌سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.