دونالد ترامپ: اگر به زندان محکوم شوم، طرفدارانم به «نقطه انفجار» می‌رسند

رادیو فردا: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا هشدار داد چنانچه پس از محکومیت تاریخی‌اش در پرونده پرداخت «حق‌السکوت»، برای او حکم زندان صادر شود، می‌تواند نقطه انفجاری برای حامیانش باشد.

او روز شنبه ۱۲ خرداد ماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی با فاکس نیوزگفت که شخصا با ایده زندانی شدن به خاطر ۳۴ مورد اتهام در پرونده پرداخت حق‌السکوت «مشکلی ندارد» اما سپس هشدار داد: «فکر می‌کنم پذیرش آن برای عموم مردم سخت باشد و بالاخره یک جایی به نقطه انفجار می‌رسند».


او البته توضیح نداد اگر طرفدارانش به این نقطه برسند، به نظر او چه رخ خواهد داد.

لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ و نایب‌رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در پاسخ به این سوال شبکه خبری سی‌ان‌ان که حامیان ترامپ در صورت زندانی شدن او چه باید بکنند گفت: «آن‌ها همان کاری را می‌کنند که از اول انجام دادند، یعنی خونسردی خودشان رو حفظ می‌کنند و در پنجم نوامبر با رای دادن اعتراض خود را نشان می‌دهند».

او افزود:‌ «هیچ کاری نمی توان کرد جز اینکه صدای خود را بلند و واضح به گوش دیگران برسانید و علیه این موضوع صحبت کنید.»

هیئت منصفه دادگاهی در منهتن نیویورک ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ رای داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در پرونده پرداخت «حق السکوت» به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های پورن، رسما متهم شود.

دونالد ترامپ در واکنش، رای این هیئت منصفه را انتقام‌گیری «سیاسی» در جهت تاثیر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دانسته است و گفته‌ که به آن اعتراض می‌کند.

اما استورمی دنیلز، با نام اصلی استفانی کلیفورد، در گفت‌وگویی با روزنامه انگلیسی «میرر» که عصر شنبه منتشر شد سکوت خود را شکست و در رابطه با اجرای حکم برای دونالد ترامپ گفت: «فکر می‌کنم باید به زندان محکوم شود و همچنین خدمات اجتماعی هم انجام دهد، مثلا برای افراد کم‌بضاعت کار کند، یا اینکه داوطلب سپر بوکس در یک پناهگاه زنان شود.»

پس از سال‌ها جدال لفظی و تبادل توهین در فضای مجازی، حالا استورمی دنیلز می گوید که او «بالاخره تبرئه شده» است، اگرچه از سرعت تصمیم‌گیری هیئت منصفه نیز «شوکه شده» است؛‌ تصمیمی که دونالد ترامپ را به نخستین رئیس جمهوری سابق آمریکا تبدیل می کند که به جرمی محکوم می‌شود.

۱۲ عضو هیئت منصفه دادگاه منهتن در نیویورک پس از دو روز مشورت و بررسی مستندات این پرونده، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را در تمامی ۳۴ مورد اتهامی گناهکار شاختند.

موضوع اصلی در این محاکمه اعلام جرم دادستانی نیویورک است که در آن آقای ترامپ به پرداخت مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، مدتی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با هدف عدم افشای رابطه جنسی خود با او متهم شده است.

آقای ترامپ در این پرونده به ارتکاب ۳۴ مورد بزهکاری در دستکاری و جعل اسناد تجاری متهم شده است که به گفته دادستانی، هدف آن پنهان کردن پرداخت «حق‌السکوت» بوده است.

در روزهای گذشته و پس از محکومیت دونالد ترامپ در پرونده پرداخت «حق‌السکوت» طرفداران او به محکومیت رئیس‌جمهور سابق، اعتراض کردند و و در شبکه‌های اجتماعی نیز به فحاشی به مخالفان او پرداختند.

استورمی دنیلز، بازیگر پورن گفته است که این پرونده برای او تمام نشده است؛ «هرگز برای من تمام نمی‌شود. ترامپ ممکن است مقصر باشد، اما من هنوز باید با میراث این موضوع زندگی کنم».

او در یک مستند به تازگی فاش کرد که پشت این شخصیت به ظاهر خشن و طنزآمیزی که او در رسانه‌های اجتماعی دارد، فردی است که از توهین‌های مداوم دونالد ترامپ و حامیانش آسیب دیده است.

کمپین دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد که پس از محکومیت رئیس جمهوری سابق آمریکا، نزدیک به ۵۳ میلیون دلار کمک‌های مالی آنلاین جمع‌آوری کرده و به خود می بالد که این حکم موجب افزایش حمایت از دونالد ترامپ شده است.

آنطور که قاضی اعلام کرده، تاریخ جلسه صدور رای نهایی دونالد ترامپ ۱۱ ژوئیه خواهد بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
طرف به هواداراش ندا رو داد !! حالا باید تا نوامبر منتظر شد ، شاید هم زودتر زمانیکه حکم دادگاه صادر بشه ! به هر حال ، اون نقطه انفجار واقعاً دیدن داره !
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
احمق بازنده باز میخواد خون به پا کنه. ژانویه 6 کم بود بازم میخواد گند بزنه. این اسگل خواب ریاسست جمهوری را ببیند.
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.