اعطای دکترای افتخاری دانشگاه بریتیش کلمبیا به حسین امانت، طراح و معمار برج شهیاد

ایندیپندنت فارسی: حسین امانت، طراح و معمار برجسته ایرانی و یکی از اولین متخصصان این رشته در ایران که طراحی و معماری برج شهیاد را در کارنامه خود دارد، روز پنجشنبه دهم خرداد از دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا، دکترای افتخاری دریافت کرد.

آقای امانت که یک سال پس از انقلاب ۵۷، به کانادا مهاجرت کرده است، هنگام سخنرانی خود از کانادا بابت امنیت و آزادی که در اختیار او و خانواده‌اش گذاشته قدردانی کرد و هنگامی که از آزادی صحبت کرد، نتوانست جلوی اشکش را بگیرد.


حسین امانت در حال حاضر نیز با حدود شش دهه سابقه فعالیت حرفه‌ای، مدیریت یک شرکت معماری در ونکوور کانادا را برعهده دارد و پس از برج شهیاد، امضای خود را پای آثار چشمگیری در چین، خاورمیانه و آمریکای شمالی گذاشته است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
آرش ایران نژاد - تبریز، ایران

باعث افتخار ماست یاشاسین ایران ایگیدلری
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

بهاییان چه خدماتی به ایران کردند، از همین برج آزادی گرفته تا صدا و سیما، بزگترین کشت و صنعت ها، تاسیس بانکها، لاستیک سازیهای بزرگ وووووو. این حرامیان صحرای حجاز هم بمانند ملخهای مهاجم، در دو وجه ملت و دولت، ریختند و خوردند و دزدیدند و شکستند و بردند!
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۲
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
برج باشکوه شهیاد (آزادی)، از جهت ظاهر، زیباترین برج جهان است. همچنین در بخش زیرین آن، استودیوهای تلویزیونی قرار دارد، که در دهه‌های ۵۰ - ۶۰ - ۷۰ خورشیدی در ایران، در آن‌ها برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی که نیاز به تماشاگر زنده داشته استفاده می‌کردند، - که اما در طی‌ ۱۷ سال گذشته، شوربختانه به آن دیگر رسیدگی شاسیته نمی‌کنند. - درود بر استاد "حسین امانت"، و همچنین استاد "کامران دیبا"، که باشکوه‌ترین و مدرن‌ترین بناهای دوران معاصر در ایرن را طراحی‌ و ساختند ~‌ -‌‌ ای کاش که مصاحبه‌ای با استاد "کامران دیبا" انجام شود، - استاد "کامران دیبا"، طراح و معمار پروژه‌های عظیمی‌ بودند همچون؛ موزه هنرهای معاصر تهران، پارک شفق و فرهنگ‌سرای دانشجو، پارک و فرهنگ‌سرای نیاوران، و بسیار آثار معماری نوین دیگر ~
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.