ارتش اسرائیل از کشف یک تونل حماس مملو از موشک در شرق رفح خبر داد

صدای آمریکا: همزمان با ادامه مخالفتها با عملیات نظامی اسرائیل در رفح؛ ارتش اسرائیل از کشف یک تونل «تروریست‌ها» به طول ۱.۵ کیلومتر در شرق رفح خبر داد که حاوی دهها موشک و سلاح ضد تانک بوده است.

نیروی دفاعی اسرائیل روز چهارشنبه ۹ خرداد با اعلام این خبر در پستی در ایکس نوشت: «تنها در ۱۰۰ متری گذرگاه رفح، سربازان ما یک محور تونلی را پیدا کردند که به چندین مسیر مختلف منشعب می‌شد و حاوی چندین درب انفجاری، یک مخفیگاه و امکانات اضافی بود.»


این نیرو با بیان اینکه از این تونل‌ها برای انجام حملات تروریستی علیه سربازان اسرائیلی استفاده می‌شد، تصریح کرد: «ما به عملیات خود در هر جایی که حماس پنهان شده است ادامه خواهیم داد تا تهدیدی که آنها برای اسرائیلی‌ها ایجاد می‌کنند را از بین ببریم.»

همزمان الجزایر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد تا براساس آن آتش‌بس فوری در غزه برقرار شود.

عمار بنجاما، سفیر الجزایر در سازمان ملل روز سه شنبه، پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد غزه گفت که هدف از این قطعنامه «توقف کشتار در رفح» است.

اسرائیل با رد اخبار منتشر شده مبنی بر تعمد در حمله روز یکشنبه که منجر به آتش‌سوزی در یک اردوگاه آوارگان فلسطینی و مرگ دستکم ۴۵ تن شد تاکید کرد در این حمله شبه نظامیان حماس را مورد هدف قرار داده و قصد آسیب رساندن به غیرنظامیان را نداشته است.

دولت جو بایدن نیز روز سه شنبه گفت که از نزدیک تحقیقات مربوط به حمله هوائی روز یکشنبه را زیر نظر دارد و هشدار داده که این اقدام عبور از «خط قرمز» هاست و آمریکا از ارائه تسلیحات نظامی برای چنین اقدامی خودداری می‌کند.

اسرائیل می‌گوید تا نابودی کامل حماس به جنگ ادامه می‌دهد و برای آزاد کردن گروگان‌ها مجبور به انجام عملیات در رفح است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

دمتون گرم. مردم غزه بعدا ازتون تشکر خواهند کرد وقتی مزه زندگی نرمال رو بفهمن
‌چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1:دنیا عجیبی‌ است. ۵۷ یک عده با هم اتحاد کردند که در زندگی‌ معمولی‌ سایه هم دیگر را با تیر می‌‌زدند. تا به امروز امیدوار که این اتحاد شوم را دیگر هرگز تجربه نخواهیم کرد. انسان باورش نمی‌‌شود.زمانی که این اتحاد را ما دوباره در اروپا و آمریکا و در دانشگاه‌ها می‌‌بینیم. از بیرون اگر یک نگاه به اوضاع کنیم. باور که دنیا روز به روز چرند تر می‌‌شود.اینترنت که می‌‌بینیم اول در این سوهد .اول فکر می‌‌کنید. جنگ داخلی‌ در سوهد بود.ولی‌ جنگ داخلی‌ نبود. ESC بود. بعد اعتراضات در دانشگاه‌ها به خاطر غزه . فمینست چپ افراطی در کنار کسانی‌ که معتقد زن آدم نیست.حتا نصف مرد هم نیست. در دانشگاه‌ها آمریکا چپ زن افراطی آزدانه حجاب می‌‌زند.شاید قدم بعدی هم این باشد.که در بین چپی‌‌ها حرمسرا ایجاد کرد. چرا نه؟ زنها که نمی‌‌توانند هر شب در خدمت مرد باشند. با حرمسرا می‌‌شود .کار تقسیم می‌‌شود.حیران نباشید اگر ما در طی‌ روز‌ها آینده در روی بنر‌ها فمنیست‌ها ببینیم. "حرمسرا یک نمونه مبارزه با سکس برده داری است§. اگر هم پای آنتی سیمیت و یهودی ستیزی در وسط آید.ما امروز شاهد اتحاد چپ و با فاشیست‌ها هستیم.
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
2:ما امروز شاهد اتحاد چاپ و با فاشیست‌ها هستیم.به راحتی فراموش می‌‌شود که اسراهیل امروز از خود در مقابل جنایتکار. تجاوز گر. تجاوزگر به جسد دختر ۱۶ ساله دفاع می‌‌کند.چگونه اسراهیل دفاع می‌‌کند سخنی دیگر. خیلی‌ از یهودی‌ها هم انتقادی می‌‌بینند.از طرف هم می‌‌بینیم که چگونه در سراسر دنیا با چه لذتی این امکان وجود دارد که دوباره از یهودی متنفر بود چون فقط یهودی هستند.به دوران قرون وسطای خوش آمدید. هر کس إسهال می‌‌گرفت. می‌‌گفتند کار یهودی‌ها است.در دانشگاه‌ها دانشجویان یهودی از ترس دیگر به دانشگاه نمی‌‌روند. چون فقط یهودی هستند. انگار فقط این یک دلیل برا چپ و فاشیست‌ها کافی‌ است.هیچ برهه زمانی ما فامیل بودن چپ و فاشیست را تجربه نکرده تا به امروز. همیشه می‌‌گفتیم کسی‌ باور نمی‌‌کرد. به نظر من باید این مرز را بر داشت.دیگر نباید گفت چپ و فاشیست بلکه ابله ها.ما دیگر شعار"کارگران جهان متحد شوید" نداریم. بلکه یهودی ستیز‌ها متحد شوید. دیر یا زود هم به آن عکس معروف. مارکس .انگلس. لنین.استالین. ماهو در کنار هم. یک عکس جدید اضافه می‌‌شود. هیتلر.هیتلر اگر امروز زنده بود به یقین عضو جنگنده حماس بود.
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
3:هیتلر اگر امروز زنده بود به یقین عضو جنگنده حماس بود.یک عکس هم از چگورا و هیتلر.نصرلا که هم دیگر را می‌‌بوسند.به این می‌‌گویند تکامل چپ در طول زمان.عجیب تر از همه تبلیغات به سبک گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر ." از یهودی‌ها خرید نکنید." انگار که برای چپی‌ها .فاشیست ها. حماسی‌ها آینده از سال ۱۹۳۷ میلادی شروع می‌‌شود، به قدرت رسیدن هیتلر.ما یک اتحاد عجیبی‌ را را می‌‌بینم میان. چپ فمنیست افراطی با کسانی که در سرزمین خود عقیده دارند. باید یک تیغ زنگ زده در دست گرفت و آلت تناسلی دختر ۱۰ ساله به اسم ختنه کردن درید. دنیا عجیبی‌ شده " ترجمه آزاد"
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
گرامی ، ایکاش اینطور بود ، اما تا زمانی که قهرمانان کودکان غزه ، بمب گزاران انتحاری و عکس قاب شده آنهاست این چرخه خشونت ادامه پیدا می‌کند ، مردم ایران و خصوصا شیر دختران ایرانزمین بعد از نیم قرن به اسلام سیاسی پشت کردند و احترام دنیا را تا حدی دریافت کردند ، اما شور بختانه اکثر مردم غزه درگیر تفکرات اسلامی هستند ، علت بی تفاوتی ایرانیان به سرنوشت تلخ مردم آنجا در همین نکته ریشه دارد
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
براستی رییسی مُرد و ازدیالوگ گفتاری اش یعنی سخنان بی سروته اش راحت شدیم.رییسی مُرد ولی!ولی! گویا سوادش کماکان زنده است.کاش کسانی که خط و نوشتار وگراماتیک رییسی را به ارث برده اند،بخود آیند!چون بقول ملاها مرگ دست خداست،ولی هلیکوپتر یک وسیله است. این قشر بیسواد اگرسوار هلیکوپترنمی شوند حداقل سوارپراید بشوند😏
جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.