کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد

ایران وایر: خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از قطعی شدن کاندیداتوری «سعید جلیلی»، عضو شورای‌عالی امنیت ملی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

فارس، روز یکشنبه۶خرداد نوشت شب گذشته چهار نفر از نمایندگان مشهد (پژمانفر، ظهوریان، اخلاقی و نخعی راد) با حضور در دفتر جلیلی، از وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر دعوت کردند.


به نوشته فارس، این جلسه حاکی از تصمیم قطعی سعید جلیلی برای حضور در انتخابات بوده است.

خبرگزاری «تسنیم»، دیگر رسانه وابسته به سپاه پاسداران هم به نقل از «میثم ظهوریان»، منتخب مشهد در مجلس شورای اسلامی نوشته است که سعید جلیلی در جلسه با نمایندگان مشهد گفته کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد.

سعید جلیلی در سال ۱۳۴۴ در شهر مشهد به دنیا آمده و نماینده «علی خامنه‌ای» در شورای‌عالی امنیت ملی است.

امروز همچنین، «مجتبی ذوالنوری و «مسعود پزشکیان»، نمایندگان قم و تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز کاندیداتوری خود را برای انتخابات ۸تیر اعلام کردند.

تسنیم همچنین گزارش کرده که «پرویز فتاح»، «مهرداد بذرپاش» و «علیرضا زاکانی» نیز به احتمال زیاد در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم کاندیدا خواهند شد.

از سوی دیگر «علی مطهری»، نایب «‌رییس سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «دیدبان ایران» و در پاسخ به پرسشی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته بنده تمایل و قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ندارم.

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از روز پنجشنبه۱۰خرداد آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۱۴خرداد فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، مدارک خود را تحویل دهند.

صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید می‌شود و تنها کسانی که از صافی این شورا عبور می‌کنند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ میزان مشارکت ۴۸ درصد اعلام شد که کمترین میزان مشارکت در این انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی بود.

همچنین ۱۳ درصد رای‌های ریخته‌شده به صندوق‌ها «باطله» بود که بیشترین میزان آرای باطله در بیش از چهار دهه به شمار می‌رفت
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
میمون رفت به جاش شامپانزه داره میاد
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.