شاهزاده رضا پهلوی: تنها افسوس ملت ایران از مرگ رئیسی، محاکمه نشدن او برای جنایت‌هایش است

صدای آمریکا: شماری از چهره‌های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار خبر مرگ ابراهیم رئیسی در پی سقوط هلیکوپتر در ارتفاعات آذربایجان شرقی، او را «جلاد و کارگزار خمینی و خامنه‌ای» دانستند که هرچند «از محاکمه عادلانه جست» اما خبر مرگش «خوشحالی فراوانی برای مردم به وجود آورد.»

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ابراهیم رئیسی را «جلاد خمینی و خامنه‌ای و کارگزار آنها در سرکوب و فساد و ترور» نامید که «سیاست‌های رژیم در عرصه داخلی و خارجی با مرگ او تغییر نخواهد کرد» و جایگزین او «از دل یک سیرک انتخاباتی دیگر بیرون خواهد آمد.»


شاهزاده رضا پهلوی در این پیام که روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده، با اشاره به شادمانی «ملت ایران و به‌ویژه خانواده‌های قربانیان سیاسی» از مرگ رئیسی، گفت: «شاید تنها افسوسشان این است که او سقوط جمهوری اسلامی را ندید و برای جرم و جنایت‌هایش محاکمه نشد.»

به گفته او، «ابراهیم رئیسی یک جنایتکار علیه بشریت و یکی از بی‌رحم‌ترین و بدنام‌ترین سرکردگان رژیم جمهوری اسلامی بود» که «از همان نخستین سال‌های روی کار آمدن این رژیم، در کسب و کار مرگ و اعدام و جنایت بود، و دستانش آغشته به خون هزاران هزار ایرانی.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین با تأکید بر این که «ملت ما به کمتر از نابودی جمهوری اسلامی که ایران را اشغال کرده راضی نخواهد شد»، افزود که ایرانیان «با قدرت و همبستگی افزون‌تر به مبارزه با رژیمی که هر روز ضعف و چند دستگی‌اش آشکارتر می‌شود» ادام خواهند داد.

او همچنین با گرامی‌داشت «یاد و نام تک‌تک قربانیان ابراهیم رئیسی»، گفت: «تلاش‌های خود را برای آزادی و بازپس‌گیری میهن‌مان دوچندان می‌کنیم که جهان نیز بدون جمهوری اسلامی و سرکردگان جنایتکارش جای بهتری برای زندگی خواهد بود.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

در زمان جنگ به خانواده کشته شدگان در جنگ ، تبریک و تسلیت می‌گفتند، بنظر من برای مرگ رئیسی هم باید تبریک و تسلیت گفت ، البته تبریک بخانواده اش چون این قاتل حرفه ای از عواقب محاکمه خلاص شد و تسلیت بمردم ایران چون یک قاتل ضد بشر از محاکمه جست .
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

احیانا جناب شاخزاده در مورد دادگاه خیانتها و جنایت‌های پدرشون و مفتخوری و بی غیرتی خودشون نظری ندارن؟!
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

درود شاهزاده عزیز کاملا درست میفرمایید. زمین خوردن هلیکوپتر این. جنایتکار از ان فاصله و به درک واصل شدنش فقط تقاص تجاوز و پرتاب کردن نیکا شاکرمی عزیز ازبلندی به پایین بود. این پست فطرت باید هزار بار اعدام میشد تا تقاص دل تک تک مادرهای داغ دیده رو میداد.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

والا من اگر جای تو بودم میرفتم کشورم رو از دست طالبان نجات میدادم این هزار بار. توی که به کشور خودت افغانستان پشت کردی ۱۰۰٪ به ایران هم که امروز به تو پناه داده پشت خواهی کرد. تو نه از تاریخ ایران چیزی میدونی و نه از مصدق چون اگر برات مهم بود و خوانده بودی یک مشت چرندیات کامنت نمیکردی . برگرد به کشورخودت افغانستان و اگر دلت میسوزه به کشور خودت خدمت کن .
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
۲۴
آرش ایران نژاد - تبریز، ایران

از پادشاه بزرگ اینچنین سخن ناپخته قبول نیست سخن پخته بگو هر چند در مورد دشمن.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸
۴۴
CanIR1393 - کانادا، کانادا

یه روز میشه هلیکوپتر اینو هم ارباباش ساقت می کنن.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

مرگ رئیسی قاتل ضد بشر ، چه ارتباطی با خانواده شاه سابق دارد ؟!؟مواضع خودت را با نظام ضد بشری ج.ا روشن اعلام کن . آیا از نام مصدق سواستفاده میکنی ؟
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا

ببین یارو چقدر ماهانه از وزارت اطلاعات که مثل .....می‌کنی و اراجیف دیکته شده را بلغور می‌کنی شاید هم دیوانه ای هستی که از امین آباد آزادت کردند
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

تنها خیانتی که پهلوی دوم مرتکب شدند این بود که از روی شفقت نسل هالو‌ها را خشک نکردند.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

علی و رئیسی هر کدام به تنهائی قاتل بیش از 20000 انسان بیگناه دگراندیش ایرانی هستند. با این تفاوت که علی زن خودش فاطمه را هم کشت ولی رئیسی به ان مرحله از جنایت نرسید
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
۴۴
Sam1977 - دمشق، سوریه

خفه شو ....بابای تو را باید دادگاهی کنند که بحرین داد حـ... انگلیسی، ما ۴۵ شهید دادیم ولی شما هیچ غلطی نتونستن بکنین حالا خوشحالی کنین از کتلت شما که زندگیتون .... شده
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳
۴۴
Sam1977 - دمشق، سوریه

دقیقا، دوستداران شاخزاده منتظر دستور اسراییل هستند که نظر بدن،
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

شاخ اش اذیتت میکنه؟ روش ابر بذاریم راحتی؟
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
۵۲
َپارتیزان - سپیدار، ایران

شما یا بقدری بیسواد و ناآگاه هستید و یا از روی منظور و غرض ابراز عقیده میکنید. شاهد خدمات رضا شاه کبیر و محمد رضا شاه تاریخ هست و احتیاجی به اثبات کردن ندارد.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

شما این فوق تخصص در گودرز به شقیقه پیوند زدن رو از کدوم خراب شده ای گرفته ای !؟ در ضمن به نظر میرسه که سوزنت رو واژه شاخزاده شکسته ، بعضی وقتها هم بد نیست که تکراری ، قرقره و بلغور نکنی ! اینطور پیش بری ، همه فکر میکنن مغزت قدرت و وسعتش برای پیدا کردن و استفاده از واژه های جدید بسیار محدود ( خرفت ) و در حد گنجشکه !! سعی خودت رو بکن !
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
۵۴
نسل بی سواد - اسلو، نروژ

در جنگ قدرت و تصاحب منصب و ثروت حاکمان شروع به حذف مهره های رقیب و یا اخطار غیر مستقیم به آنهایی که دم درازی کرده اند می‌کنند. سرنوشت ظالمان همیشه از پیش معلوم است.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۳
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا

شما برو پاسخ از پوتین و بقیه بگیر که برای مرگ یک نجفی اصل که فقط در سال ۶۷ تعداد ۳۴۵۰۰زندانی از جوانان ایران را تیر باران کرده پیام تسلیت می فرستند چرا چون امثال این جنایتکار های اجنبی اصل اشغالگر فارسی حرف زن با کمک الاغ های مثل تو به شاه ایران نسبت هایی که لایق خودشان است دادند تا ۴۶سال مردم ایران را بکشند و غارت کنند چرا هند و بقیه برای مرگ یک آدم کش عزا عمومی اعلام می کنند چون بقای آخوند و کثافت هایی مثل تو در ایران مساوی چاپیدن بیشتر ثروت مردم ایران و فرستادن به خارج برای انگل ها است
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
۵۶
Azadi hame - تهران، ایران

...بیسواد لچکی سایبری. اسم مصدق را ننویس. مصدق اسطوره بزرگ را با مدرک دکترا . تو به اسمش دروغ فحش و بد وبیراه ننویس. ادب داشته باش . تو باعث شدی با چرند و پرند هایی که مینویسی خیلی ها به مصدق فحش بدهند. به اسم مصدق توهین نکن. خدا لعنت کند . ضد ایرانیان را در هر کجای دنیا. حتی در ایران.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۹
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

یکی‌ از منطقی‌‌ترین ابراز‌ها در طی‌ چند روز گذشته. میان مریدان ریش که اشگ تمساح می‌‌ریزند."بله شما از مرگ دیگران خوشحال می‌‌شوید" آن هم از زبان کسانی که از مرگ نیکا و مهسا و خدا نور و پیرفلک آنقدر خوشحال بودند که در حوزه اینبار مجانی شرت را پاهین کشیدند.و کسانی که شادی کردند.از هر طیفی. البته باید گفت که قبل از ایشون سیمین عبادی هم چنین جمله را هم گفت. "مرگش ساده بود. ایشون می‌‌باید به خاطر جنایات محاکمه می‌‌شد". بامزه‌ترین موضع را ولی‌ فرقه مریم رجوی. چنان جنجالی و خوشحالی " با با کرم را نمی‌‌دانم" که انگار شخصا سقوط داده. چه جمله ها ؟ چه عکس‌ها با مشت گریه کرده. بنده شخصا با شادی بعضی‌ از هم وطن‌ها مخالفتی ندارم. اگر قادر به تصمیم شادی به نمونه دیگر نشان می‌‌دادم. مثلا جمله عبادی را در جلوی سفارت. "از مرگش ناراضی‌ نیستیم ولی‌ بیشتر دوست داشتیم به خاطر جنایت او را در مقابل دادگاه ببینیم." به نظر من در افکار عمومی بیشتر جلب توجه می‌‌کند.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

اینقدر نمک به زخم مصدق روحت شاد نپاشید. عزا او را هم درک کنیم. یتیم شد. باجناق هم به درگاه خدا رفت. البته قابل تحسین هم است. این آرش ایران نژاد دو هفته هم تحمل نکرد. از انقلابی ۵۷ تی ضد صیونیست رسید به "روح رهیس جمهور شاد". مصدق روحت شاد ۶ ماه است که تحمل کرده. هنوز بند تنبان را از دست نداده.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان

تو یکی صحبت از غیرت نکن که خیلی خنده دار میشه🤣😂
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عجب استدلال عجیبی!؟ در فوت اهریمن شادی نکنید! در مرگ زشتی شادی نکنید؟ لاجرم در مرگ هیتلر و استالین شادی نکنید! هموطن!؟ کدام هموطن!؟ این ها عصاره ی وحوش مسلمان در 1400 سال قبل از عربستان هستند. ممکن است بفرمائید غیر از تکلم کدام چیز این وحوش ایرانی است تا متفقا اشک تمساح بریزیم؟ البته بگویم ایشان را کسانی سر به نیست کردند که نمی خواستند رئیس مجلس خبرگان بشود و به میزان بالا بالگرد ایشان را مجتبی ساقط کرده است
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
آره! معنی غیرت رو فقط ارنست جونت می فهمه!
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
زری الهی ور بپری!
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
تو که هیچ! گنده تر از تو هم نمیتونن به من بگن از اسم مرحوم مصدق استفاده کنم یا نه. همین بیشرفهای پالانی مزدور انگلیس با سرنگونی دولت ملی مرحوم مصدق بزرگترین شانس توسعه واقعی رو از ایران گرفتن.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
تو که هیچ! گنده تر از تو هم نمیتونن به من بگن از اسم مرحوم مصدق استفاده کنم یا نه. همین بیشرفهای پالانی مزدور انگلیس با سرنگونی دولت ملی مرحوم مصدق بزرگترین شانس توسعه واقعی رو از ایران گرفتن.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
یک جا نشون بده که من از رژیم فعلی دفاع کرده باشم.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
اتفاقا حرف درستی زدم. اگه قراره دادگاهی تشکیل بشه برای جنایت‌ها و دزدی‌های ممرضا پالانی و مفتخوری شاخزاده هم باید تشکیل بشه.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
اتفاقا تمام اونچه که شما خدمت میدونید در برابر خیانت‌های عظیم پالانیها ناچیزی. پالانیها سلطنت مشروطه رو در راستای منافع استعمار انگلیس و سرمایه داری آمریکا دوباره به سلطنت مطلقه تبدیل کردند و سالها با تامین نفت ارزان برای صنایع غرب و خرید سلاحها و کالاهای بنجل به غرب سود رسوندند.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
نخیر. منو اذیت نمیکنه. ولی اونی که شاخزاده رو زاییدن احتمالا اذیت کرده!
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
عجب! ممرضا پالانی هم از این گنده قوزیها کرد که ملت بااردنگی پرتش کردن بیرون! راستی اگه لقاح با تسمه انجام شده باشه احتمالا در تیمارستان اتفاق افتاده!!!
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
من ساکن ایرانم و نمیتونم در مورد برخی مسائل اظهار نظر کنم. از صبح تا حالا هم منتظر بودم فیلتر شکنم وصل شه.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
بی ربط بود! یه چیز بهتر بگو!
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
ببند دهنو رضا دماغ بی خاصیت برو زنو بچه تو جمه کن سیرابی. یه نگاه بکن ببین چقدر مردم ریختن تو خیابون واسه مراسم اونو با روزی که پدر و پدر بزرگ احمق ترسوتو انداختن بیرون و تبعید کردن مقایسه کن. خاک بر سر بی ناموس و بی غیرتت کن با اون زنت که همش زیر اون یارو فرانسوی هست
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
خیلی از عزیزان پالان طلب نکته رو نگرفتن! هرکس حق داشته باشه در مورد محاکمه سران حکومت فعلی اظهار نظر کنه این شاخزاده مفتخور حق نداره. اون خودش ۴۵ ساله که داره با پولهای دزدی مردم ایران عشق و حال میکنه و تا کسی به حکومت اعتراض میکنه از سوراخش بیرون میاد و خودش رو مالک جنبش مردم جا میزنه. ابن مارمولک اول خودش باید محاکمه بشه و پول‌های دزدی مردم ایرانو پس بده.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
۴۷
golden remix - استکهلم، سوئد
جناب شاهزاده رضا پهلوی اگر این رژیم سقوط نکند، هیچ کدامشان محاکمه نخواهندشد. شما هم انسان ارزشمندی هستید ومشتاق خدمت اگر واقعا دوست دارید نقشی در آزادی و نجات ایران داشته باشید از کامفورت زون خودتان دل بکنید بیایدنزدیک ایرن مثلا آلمان و حزب و ایدیولوژی تان را رونمایی کنید با این سوتیها و ترهای وحشتناکی که رژیم ایرن میدهدصدای کشورهای حامی ایران هم بلند شده و میگن ایران بسیارضعیف و طبل توخالی هست. فرصت را ازدست ندهید. آبرویی برای ایران نمانده.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
ان شالله خاندان وابسته و نوکر غرب یک روزی به خاطر خیانت و وابستگی و جنایت علیه مردم ایران محاکمه شوید. در جنایت علیه مردم ایران خاندان شما دست کمی از ملاها نداشتند
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
روی احتمالات بحث نکن، سردیت میشه، حالیت هست که از طرف صدا میاد همون طرف داره اذیت میشه؟ یا اینکه عقلت به این هم نمیرسه؟ کسی که داره شاخ شاخ میکنه دردش بیشتر باید باشه. خلاصه یه سر برو منیریه اونجا بخیه زن خوب پیدا میشه. شاید یه مقدار از جراحات ات بهتر بشه کمتر بالا پایین بپری.
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
داشتم به ریخت و قیافه اینهایی که واسه رئیسی شش کلاسه اومدند تو خیابون نگاه میکردم متوجه یک نکته ای شدم که هر چی آدم گاگول و آگوریه دنبال این جنازه راه افتاده!! از ریخت و قیافه شان معلوم بود که چقدر محتاج اون ساندیس و کیکی هستند که تو این عزاداری ها و راهپیمایی ها گیرشون میآد😁
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
حالا نمیخواد یاد مصاحبه کیس پناهندگیت بیفتی! سخت نگیر. تو که دیگه از ممرضا پالانی عزیزتر نیستی! طرف با مال مردم ایران رفت سوئیس دیپلم بگیره اما عرضه اینکارو نداشت! بجاست با یه دوست خوشگل و موطلایی به اسم ارنست پرون برگشت! شاخزاده هم که در "غیرت" شهره آفاق و الگوی پالان طلبانی مثل تو هستند!
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا
تو لازم نیست از رژیم اسلامی طرفداری منی همان اندازه که نان ایران را می خوری و بر خلاف عقیده مردم ایران هستی کافی است چون درست مثل آخوند های جاسوس اجنبی زاده هستی
‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
چه جواب ابلهانه ای. پالان طلبی خواست مردم ایران نیست. مردم ایران دموکراسی میخوان.
‌چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.