اسرائیل: هیچ نیرویی بر روی زمین ما را از نابودی حماس باز نخواهد داشت

یسرائیل کاتزالعربیه: وزارت خارجه اسرائیل، دوشنبه 31 اردیبهشت، در پاسخ به درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشتی علیه نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایات جنگی، تأکید کرد که تل‌آویو به تحقق اهداف جنگ غزه برای بازگرداندن گروگان‌ها و از بین بردن حماس ادامه می‌دهد و هیچ نیرویی بر روی زمین مانع از این کار نخواهد شد.

تل‌آویو همچنین درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور را محکوم و این تصمیم را یک «ننگ تاریخی» توصیف کرد.


در همین راستا، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل گفت: «دادستان کل دادگاه بین‌المللی لاهه از نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل در کنار هیولاهای نفرت‌انگیز نازی حماس یاد می‌کند که این لکه‌ ننگ تاریخی است که برای همیشه در خاطره‌ها خواهد ماند.»

وزیر خارجه اسرائیل همچنین ادامه داد: «هیچ نیرویی بر روی زمین ما را از بازگرداندن گروگان‌ها به وطن و نابودی گروه حماس باز نخواهد داشت.»
صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت
دادستان دیوان کیفری بین‌المللی بر اساس طرح اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه خواستار صدور دو حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل شده است.

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، توضیح داد که دلایل منطقی وجود دارد که باور کنیم نخست‌وزیر اسرائیل مسئولیت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را بر عهده دارد.

خان در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» خاطرنشان کرد که اتهامات نتانیاهو و گالانت شامل «نسل‌کشی، ایجاد قحطی به عنوان ابراز اعمال فشار در جنگ، از جمله جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه، و هدف قرار دادن عمدی غیر‌نظامیان در درگیری» هستند.

از سوی دیگر، اسرائیل ارتکاب جنایات جنگی در عملیات نظامی خود علیه غزه را پس از حمله حماس به شهرک‌های پیرامون این باریکه فلسطینی در 7 اکتبر رد کرده است.
کشته‌شدن بیش از 35 هزار نفر
شایان ذکر است که وزارت بهداشت غزه، دوشنبه اعلام کرد که در نتیجه ادامه تهاجم نظامی اسرائیل که از هفتم اکتبر تاکنون به نوار غزه ادامه دارد، بیش از 35 هزار و 562 نفر کشته و 79 هزار و 652 غیرنظامی فلسطینی دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای همچنین گفت که طی 24 ساعت گذشته 116 نفر کشته و 176 نفر دیگر در نوار غزه زخمی شدند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
افعی اگر زنده بماند صد باره نیش خواهد زد
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.