علی خامنه‌ای پنج روز عزای عمومی در ایران اعلام کرد

رادیو فردا: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه در پیامی به مناسبت کشته شدن ابراهیم رئیسی و هیئت همراه او، «پنج روز عزای عمومی» در کشور اعلام و محمد مخبر را به عنوان کفیل ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

انتصاب آقای مخبر به این مقام، بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد که می‌گوید: «در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس‌جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری، اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد».


رهبر جمهوری اسلامی در پیام خود گفته که سکاندار جدید قوه مجریه «موظف است به همراهی رؤسای قوای مقننه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود».

این دومین پیام رهبر جمهوری اسلامی ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پس از ناپدید شدن بالگرد حامل رئیس‌جمهور اسلامی ایران است. او شامگاه یکشنبه هم گفته بود که «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید».

علی خامنه‌ای در پیام روز دوشنبه خود رئیس‌جمهور درگذشته را با عنوان «رئیسی عزیز» خطاب کرده که «خستگی نمی‌شناخت» و مدعی شد که «در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد».

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه ادعای خود گفته که برای ابراهیم رئیسی «صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد».

این اظهارات در حالی است که ابراهیم رئیسی در پایین مشارکت انتخاباتی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به مقام ریاست‌جمهوری انتخاب شد. او در سه سال گذشته به‌دلیل ضعف شدید مدیریتی کارنامه‌ای سراسر انتقادی از خود برجای گذاشت که ایران را با بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتری درگیر کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

بانوی اول چی شد این وسط!! شوهرش کتلتم نشد.
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

بفرما بعد هی بگیم ضحاک علی بفکر مردم نیست اول سر این پخمه رو کرد زیر آب بعد پنج روز تعطیل هدیه داد به مردم که برن مسافرت و جشن بگیرند.
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران

بانوی اول منتظره نهار بدن 😄😄
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران

یعنی پنج روز شمال و جوج و شراب و بزن و برقص . بابا ابی دمت گرم . تنها رییس جمبولی که یه نفعی برای این مردم داشتی . ایشالا تو جهنم بدون نهار نمونی
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
۲۴
آرش ایران نژاد - تبریز، ایران

روحشان شاد .
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
۷۴
Butler - سیدنی، استرالیا

آقای علم الهدی الان که دخترت جمیله بیوه شده بهترین زمان است که به عراقی ها خدمت رسانی کند
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

من هم ‌۵ روز جشن و شادی ملی اعلام‌ میکنم. به افتخار کباب کوبیده و سوخاری شدن رئیسی قصاب تهران،امیرعبدالاهیان تروریست لنگ دراز و امام جمعه شغال تبریز.
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
۵۵
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

مردم 5 روز فرصت شادی و سرور دارید. کباب بخورید با یه بطر شراب ناب به ناسلامتی سران حکومت که در پناه خدا آنها هم هرچه زودتر برن لای دست رئیسی و عبدلاهیان.
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
کتلت شدن این دو تا از بزرگ‌ترین نخبه های کشور را باید به بیت رهبری تسلیت گفت
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
۳۰
GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
تنها استفاده‌ش واسه ایرانیا همین بود.امیدوارم هر روز از این تعطیلی‌های باشه
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
۳۴
golaleh - زاگرس، افغانستان
ببخشید یادم رفت. گفتی ....که در هوا محو شد اسمش چی بود؟
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
علم الهدی قراره اونو بعنوان اشرف ۴ جسم لهافکشخانه رضا غرب استخدام کنه، سال اولش هم قراره نذر شوهر انگوزمان شدش به فامیل حسین صلواتی سرویس بده دخترش هم قراره همکار زینب کپک قاسم کتلت بشه
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
۵۴
hamid4053 - اصفهان، اتریش
دلم برای درختهایی سوخت که با خون ابی این قاتل جانی و اون اردک لنگ دراز بی مصرف الوده شدند
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.