ارتش اسرائیل: حماس در حال «ویران‌کردن» بیمارستان شفا است

 سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیل هاگاری - آرشیوصدای آمریکا: سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیل هاگاری، در یک بیانیه ویدئویی گفت حماس در حال «ویران کردن بیمارستان شفا» در شمال غزه است.

او این سخنان را در حالی بیان کرد که ارتش اسرائیل سرگرم عملیات نظامی علیه این گروه در مرکز پزشکی شفا، بزرگترین مرکز پزشکی در نوار غزه است.

به نوشته تایمز اسرائیل، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت «۱۷۰ تروریست در محوطه بیمارستان شفا یا اطراف آن در حین شلیک به نیروهای ما خنثی شدند.»

او گفت ارتش اسرائیل صدها مظنون تروریست را که ارتباط آنها با حماس یا جهاد اسلامی تائید شده دستگیر کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که این عملیات یکی از موفق‌ترین اقدامات از زمان آغاز جنگ بوده است.

هاگاری گفت: «تعداد زیادی از این تروریست‌ها در برنامه‌ریزی و اجرای کشتار وحشیانه ۷ اکتبر شرکت داشتند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت این عملیات تمام نشده است و در حال حاضر جنگجویان حماس و جهاد اسلامی در داخل بخش‌های بیمارستان شفا سنگر گرفته‌اند و حماس در حال تخریب بیمارستان شففا است.

او گفت جنگجویان حماس از داخل اورژانس و زایشگاه شفا تیراندازی می‌کنند و مواد منفجره را از بخش سوانح سوختگی شفا پرتاب می‌کنند.

او گفت «تروریست‌هایی که در اطراف بیمارستان مخفی شده بودند به نیروهای ما خمپاره شلیک کردند» و خسارات زیادی به ساختمان‌های بیمارستان وارد کردند.

به گزارش نیویورک تایمز، حماس مدعی شده است که دست ۱۳ بیمار در حمله ارتش اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند و می‌گوید آنها از دارو محروم شده بودند یا فعالیت دستگاه تنفس مصنوعی آنها پس از قطع برق بیمارستان بدست نیروهای اسرائیلی متوقف شد.

هاگری می‌گوید که ارتش اسرائیل «با دقت عمل می‌کند و با دقت نسبت به بیماران و کادر پزشکی داخل بیمارستان عمل می‌کند.»

او گفت ارتش اسرائیل بین «تروریست‌های حماس و غیرنظامیانی که پشت سرشان پنهان شده‌اند» فرق قائل می‌شود.

در همین حال رویترز به نقل از پزشکان فلسطینی روز دوشنبه گزارش داد که ارتش اسرائیل ده‌ها نفر را در حملات تازه‌ای در غزه کشت.

طبق گزارش رویترز نیروهای اسرائیل همچنین دو بیمارستان را که می‌گوید شبه‌نظامیان حماس در آن‌ها پنهان شده‌اند، محاصره کردند.

به گفته شاهدان فلسطینی گفتند این دو بیمارستان‌ در شهر جنوبی خان یونس است.

همزمان با حملات اسرائیل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که اجماع بین‌المللی فزاینده‌ای وجود دارد که به اسرائیل گفته شود آتش‌بس لازم است و حمله به رفح باعث فاجعه انسانی خواهد شد.

اسرائیل بر حمله به رفح که آوارگان بسیاری را در خود جای داده است، برای از بین بردن حماس تاکید کرده است. پزشکان فلسطینی اعلام گفتند ۳۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در رفح کشته شده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
zavareh - رودسر، ایران
بیمارستان؟ بفرمایید ستاد عملیاتی مشتی تروریست خونخوار
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
کفتارهای وحشی خون اشام که از کودک و زن و کودکستان و بیماران استفاده ی ابزاری میکنند. مغزهای فسیل و بشدت مخرب که درمان پذیر هم نیستند
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
۴۹
حضرت خودم (ع) - ریودوژانیرو، برزیل
تخریب عمدی آثار جرم (تونلها و انبار اسلحه مهمات زیر به اصطلاح بیمارستان) و مظلوم نمایی رسانه ای توسط گروهک تروریستی حماس😏
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.