ترامپ: هر بمب آمریکایی که بر یمن سقوط می‌کند یک میلیون دلار هزینه دارد

العربیه: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز یکشنبه در انتقاد از عملکرد بایدن گفت که هر بمبی که بر یمن سقوط می‌کند یک میلیون دلار هزینه برای ایالات متحده دارد.

ترامپ در صحبت با حامیان خود در میشیگان گفت: «ما در حال بمباران یمن هستیم... هر بمب یک میلیون دلار قیمت دارد... اما مهم‌ترین چیز این است که شما مردم زیادی را می‌کشید.»


در پی جنگ غزه، حوثی‌ها حملات متعددی را علیه اسرائیل انجام داده و کشتی‌های مرتبط با آن را که از آب‌های دریای سرخ و تنگه باب‌المندب عبور می‌کنند هدف قرار داده‌اند.

پس از آن که چندین کشتی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند ایالات متحده و بریتانیا حملات مکرری را علیه مواضع حوثی‌ها در یمن با هدف تضعیف توانایی این گروه در تهدید ناوبری در دریای سرخ انجام دادند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفته بود که حملات به یمن در پاسخ به حملات بی سابقه حوثی‌ها در دریای سرخ و «دفاعی» بوده است.

با این حال، حوثی‌ها می‌گویند تا زمانی که حملات اسرائیل به نوار غزه متوقف نشود به حملات نظامی خود در دریای سرخ و دریای عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیل هستند، ادامه خواهد داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» روز شنبه اعلام کرد که چهار موشک از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به اهدافی در دریای سرخ پرتاب شده که حداقل سه فروند آن به سوی کشتی تجاری «پولوکس» با پرچم پاناما و متعلق به دانمارک بود که هیچ آسیب یا خسارتی به آن وارد نکرد.

سنتکام توضیح داد که در پاسخ، دو حمله به عنوان بخشی از اقدامات دفاعی خود علیه یک موشک کروز ضدکشتی متحرک و یک قایق پهپادی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها را با موفقیت انجام داد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
ترامپ درست میگوید و بیلیونرهای طرفدار حزب دموکرات مایلند بلوا به همین صورت در خاورمیانه و اکراین ادامه داشته باشد چون این بیلیونرها فقط به سود خودشان فکر میکنند
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
۳۴
Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
ترامپ زنشو واسیه پول میفروشه. افسوس میخورم که قبلا از ایشان تمجید میکردم. واقعا ذات پلیدی داره
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
۴۱
BlackJack - لندن، انگلستان

جالبه که نارنجی نمیاد بگه چندین صد ملیون دلار هزینه موشک اندازی یمنیهای پاپتی بر اقتصاد دنیا و کشتیهای تجاریه , اینم هر چی بینیه مردم به هیجان میان میگه بلکه بتونه رای بیاره. بره همین بهش میگن عوامگری عوام فریب.
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
چقدر اینها از مرحله پرت هستند. فقط ۱۰۰ هزار دلار رو به حوثی بدند اون گدا گشنه‌ها بر میگردند تو خیمه‌هاشون و تسلیم میشند!
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
۴۴
henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا

من که از لاطاعلات این مردک بی سر و پا و دزد ترامپ خسته شدم خودشو یادش رفته که موقعی که اوایل رئیس جمهور شده بود یک بمب مادر بمب‌ها را توی کوه‌های افغانستان انداخت فقط برای اینکه سنگ‌ها رو از بین ببره
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.