حمله پهپادی مرگبار به خودروی فرماندهان شبه‌نظامی طرفدار جمهوری اسلامی در شرق بغداد

العربیه: در حمله پهپادی به یک خودرو در شرق بغداد 3 تن از فرماندهان گروه‌های شبه‌نظامی عراقی حزب‌الله و النجباء و یک نفر دیگر همراه آنها کشته شدند.

خبرنگار «العربیه» شامگاه چهارشنبه هجدهم بهمن از شنیده شدن صدای انفجارهای بزرگی در منطقه البلدیات در شرق بغداد خبر داد.
خبرنگار العربیه همچنین به وقوع حمله دومی در منطقه «جمیله» در شرق بغداد اشاره کرد.


یک منبع امنیتی به «العربیه» خبر داد که در حمله پهپادی به خودروی شبه‌نظامیان در شرق بغداد، مسئول گروه‌ شبه‌نظامی حزب‌الله عراق که مسئول حملات در سوریه است و 3 تن از همراهان وی در منطقه «المشتل» در شرق پایتخت عراق کشته شده‌اند.

رسانه‌های حزب‌الله عراق نیز شامگاه چهارشنبه کشته شدن دو تن از فرماندهان این گروه شبه‌نظامی عراقی وابسته به ایران با نام‌های «ابوباقر الساعدی» و «ارکان العلیاوی» طی حمله صورت گرفته در منطقه المشتل در شرق بغداد را تایید کردند.

به گفته این رسانه‌ها نفر سوم کشته شده در این حمله از گروه شبه‌نظامی عراقی «النجباء» است.

در واکنش به این تحولات وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» به «العربیه» گفت: از گزارش‌ها درباره حمله در بغداد مطلع‌ایم و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
*********************************************
یک مقام آمریکایی در گفتگو با الجزیره تایید کرد حمله امشب به بغداد از سوی آمریکا صورت گرفت
********************************************
تروسکه صادقی: هم اکنون بغداد، خودرو متعلق به یکی از رهبران گروەهای عراقی تحت حمایت سپاە پاسداران است که منفجر شده، رسانه های عراقی خبر شنیده شدن صدای انفجار پی در پی را تایید کردند.

منابع خبری در عراق؛ ابوباقر الساعدی از مهرەهای فعال در عراق بود که ارتباطات گستردەای با گروه مسلح مقاومت اسلامی در عراق داشت. گروهی که مسئولیت تمامی حملات راکتی و پهپادی به نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین الملل در عراق و سوریه را برعهده گرفته است. الساعدی بالاترین مقام عراقی و فرمانده کلیدی گروه های مسلح است که از زمان حمله به فرودگاه بغداد در 2020 و کشته شدن قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، توسط آمریکا در عراق کشته میشود.

ابو باقر و ابومهدی، دو رهبر بلندپایه کتائب حزب الله که امروز در بغداد ترور شدند:
هشدار +۱۸
جنازه ای از فرماندهان حزب الله عراق باقی نمانده
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

ببینم این کتلت عراقی ها رو باید بگیم فلافل؟
‌چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
۳۴
arian1 - ابادان، ایران
به درک واصل شدن عده ای آدم کش مزدور را به رهبر جنایتکار شیعیان تبریک می گوییم. به امید آنکه اخبار بیشتری در باره تعدادی دیگر از آن جانوران خوک صفت بشنویم
‌پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.