لهستان: گروه‌های نیابتی ایران در آتشی که خود افروخته‌اند می‌سوزند

بمباران مواضع الحشد الشعبی در القائم عراقالعربیه: لهستان روز شنبه 14 بهمن، اعلام کرد، حملات تلافی‌جویانه آمریکا به اهداف مرتبط با ایران در عراق و سوریه، به دلیل آتشی است که گروه‌های نیابتی وابسته به تهران افروختند.

رادک سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان هنگام ورود به محل دیدار با همتایان اتحادیه اروپا در بروکسل، به خبرنگاران گفت: «نیابتی‌های ایران برای ماه‌ها و سال‌ها با آتش بازی کرده‌اند و اکنون همان آتش آنها را می‌سوزاند.»

این اظهارات در پی حمله ایالات متحده علیه اهدافی در غرب عراق و شرق سوریه بیان شده، جایی که پایگاه‌های شبه‌نظامیان وابسته به ایران بمباران شد و دهها کشته بر جای گذاشت.

این حملات با 125 موشک بمب‌افکن «بی 1» حدود 85 موضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران، از جمله هفت تاسیسات متعلق به شبه‌نظامیانی که پایگاه اردن را هدف قرار داده بودند، در دو کشور را هدف قرار داد. این تاسیسات شامل مواضع عملیات فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، انبار موشک، موشک‌ها و پهپادهای متعلق به گروه‌های مسلح مورد حمایت تهران و نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

در حالی که شبه‌نظامیان «الحشد الشعبی» عراق آمار خسارات خود را 16 کشته و 36 مجروح بر اثر حملات آمریکا در بامداد شنبه 14 بهمن اعلام کردند، دیدبان حقوق بشر سوریه از افزایش شمار کشته‌شدگان حملات آمریکا به مناطق دیرالزور در شرق سوریه به 23 نفر خبر داد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.