مجلس عوام بریتانیا از طرحی برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران حمایت کرد

آرشیوصدای آمریکا: مجلس عوام بریتانیا روز پنجشنبه یازدهم بهمن، با برگزاری جلسه‌ای، از یک طرح پیشنهادی برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران حمایت کرد.

در این جلسه که با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس عوام بریتانیا، و به ابتکار باب بلکمن، نماینده عضو حزب محافظه‌کار، برگزار شد، اقدامات جمهوری اسلامی از جمله سرکوب اعتراضات به شدت محکوم شد.


نمایندگان شرکت‌کننده در جلسه همچنین نسبت به استفاده فزاینده جمهوری اسلامی از «تروریسم، جاسوسی، حملات سایبری، و دیپلماسی گروگان‌گیری در تلاش برای حذف شورای ملی مقاومت و به‌ویژه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از کمپ اشرف ٣ در آلبانی» عمیقا ابراز نگرانی کردند.

آنها از دولت‌های اروپایی و به‌ویژه آلبانی خواستند با فعالیت‌های غیرقانونی جمهوری اسلامی مقابله کنند و مطابق کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان مصوب سال ۱۹۵۱ در ژنو، کنوانسیون حمایت از حقوق بشر اروپا، و قوانین بین‌المللی، از حقوق اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در «کمپ اشرف ٣» حمایت کنند.

نمایندگان شرکت‌کننده در این جلسه ضمن ابراز نگرانی نسبت به تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه ایرانیان مخالف در بریتانیا، از دولت این کشور خواستند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کند.

آنها همچنین از دولت بریتانیا خواستند که همگام با شرکای بین‌المللی خود، تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی وضع کند و حکومت ایران را به خاطر اقدامات غیرقانونی‌اش در داخل و خارج ایران پاسخگو کند.

لزوم مقابله با اقدامات غیرقانونی جمهوری اسلامی و افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی، از جمله مطالباتی هستند که طی سال‌های اخیر از سوی بسیاری از قانون‌گذاران کشورهای مختلف اروپایی و نیز ایرانیان خارج کشور مطرح شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۵
سهراب هیچستانی - لاهه، هلند

چهل سال با آخوندها لاس زدید و سر مردم ایران را شیره مالیدید. اگر واقعا میخواهید سیاست کثیف مماشات را کنار بگذارید. اولین قدم گداشتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی است.
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
۳۳
FTH12 - تبریز، ایران

جمع کنین این کلک بازیا رو بیناموسا جنگ زرگری راه انداختین و جوری صحبت میکنین که ملت ایران فکر کنن حامی دارن در خارج از کشور ولی کور خوندین دست شما انگلیسی ها برای مردم ما رو شده چهل و چهار ساله بیانیه صادر میکنین و تحریم میکنین هفته بعد در پاریس و لندن و ژنو وزیر خارجه ایران رو بغل میکنین و با یک چشمک شیطانی کاراتون رو پیش میبرین ! لعنت به آیت الله انگلیسی 😡😡😡. ‌
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
۱۰۰
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

اسلام خمینی شون کم نبود , میخوان اسلام مامان لچکی رو فرو کنند , باز این نمک به حروم‌ها چه خوابی‌ واسمون دیدند ،ما هنوز از فرو کردن ۵۷ شون داریم درد میکشم
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
۳۰
GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
کشورع که شاه بهش حکومت میکنه و شاهزاده هاش عروسی‌های ۵۰ میلیون پوندی میگیرن و مراسم خاکسپاری یه پیره زن صد ساله توش ۶میلیارد پوند هزینه برا مالیات دهنده دارهدر حدی نیست که بخواد حرف از دمکراسی و آزادی بزنه.جزیره ی بند انگشتی ورشکسته ی دزدان دریایی
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
خاکبرسر ما ملت که در قرن بیست و یکم ، غربیها ما رو به چشم ، مملکت و ملتی تحت سیطره عواملشون می بینند و حالا مثل یک آقا بالا سر ، میخوان برای ما دلسوزی و تصمیم بگیرند که دموکراسی و آزادی بهمون اعطا کنند ! البته اکثریت مردم ، واقفند که این سناریوها اونقدر مسخره و آبکیست که کسی وقعی بهش نمیذاره !!
یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.