گزارش‌ها درباره اقدام به نبش قبور توسط ارتش اسرائیل در غزه برای یافتن اجساد گروگان‌ها

 گورستانی در غزهرادیو فردا: یوناتان کانریکوس، سخنگوی پیشین ارتش اسرائیل، تأیید کرد که نظامیان کشورش در جستجوی پیکرهای احتمالی از گروگان‌های اسرائیلی اسیر در دست گروه افراطی حماس، قبرهای مشکوک در برخی از قبرستان‌های باریکه غزه را نبش قبر می‌کنند.

گروه افراطی حماس از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می‌شود.


کانکریکوس روز شنبه ۱۴ بهمن به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت نظامیان اقدام به نبش قبرهایی کرده‌اند که به نظر می‌رسد به تازگی پیکری در آن‌‌ها خاک شده باشد.

او که پس از پایان دوره سخنگویی ارتش به عنوان کارشناس خاورمیانه با سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، افزود وظیفه ارتش این است که اسرائیلی‌های ربوده شده را زنده بیابد و اگر مُرده یا کشته شده‌اند، «کماکان وظیفه دارد جسد آن‌ها را هم بیابد و برای خاکسپاری به اسرائیل بازگرداند و این یک تعهد اخلاقی اسرائیل به مردم خود است».
گورستانی در خان یونس در جنوب نوار غزهیوناتان کانریکوس گفت براساس اطلاعاتی که ارتش اسرائیل داشت، نظامیان به سردخانه بیمارستان شفا در شهر غزه نیز رفتند و از برخی پیکرها در این سردخانه دی‌ان‌ای گرفتند تا معلوم شود که احتمالا گروگان‌های اسرائیلی بوده‌اند یا نه.

شبکه سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود دست‌کم در ۱۶ قبرستان در باریکه غزه، ارتش اسرائیل اقدام به نبش قبر در برخی از گورهای تازه کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین گفته بود که در زیر یک قبرستان در غزه تونلی را کشف کرد که گروه افراطی حماس آن را «برای عملیات تروریستی حفر کرده بود».

یک گزارش دفتر نخست‌وزیری اسرائیل ماه گذشته ارزیابی کرد که از میان ۱۳۶ گروگان اسرائیلی اسیر در دست حماس و سایر شبه‌نظامیان در غزه، ۱۰۵ تن از آن‌ها ممکن است زنده مانده باشند و تنها درباره مرگ دست‌کم ۲۷ تن مستنداتی وجود دارد.

بیش از ۲۵۰ اسرائیلی در حمله هزاران تن از اعضای حماس به شهرها و شهرک‌های جنوب اسرائیل و همچنین به محل برگزاری یک جشنواره بزرگ موسیقی در روز ۱۵ مهر ربوده شدند. ۱۱۰ تن از اسرائیلی‌های گروگان و چند کارگر خارجی دو ماه پیش در یک معامله آزاد شدند.

دولت بنیامین نتانیاهو زیر فشار سنگین خانواده‌های گروگان‌ها است تا در معامله با حماس، موجب آزادی سریع‌تر این افراد شود.

یافتن شهروندان ربوده شده اسرائیلی یکی از سه هدف اسرائیل از جنگی است که این هفته وارد پنجمین ماه خود می‌شود.

تا حال یک سرباز وظیفه دختر در عملیات ارتش اسرائیل از میان گروگان‌ها آزاد شده است. رومی گونن، نوه یک مادربزرگ زاده تهران در میان گروگان‌های باقی مانده در غزه است.

یک زن گروگان که دو ماه پیش آزاد شد، به رسانه‌های اسرائیل گفت حماس رومی گونن را زودتر از هر گروگان دیگر به درون تونل‌های زیرزمینی خود برد و این دختر ۲۳ ساله که دستش نیز در حمله حماس به جشنواره موسیقی «نووا» در جنوب اسرائیل با گلوله زخمی شد، اکنون «قدیمی‌ترین گروگان اسیر در تونل است».

سه مرد جوان اسرائیلی گروگان که از دست حماس در محله شجاعیه در غزه گریخته و درصدد معرفی خود به سربازان ارتش کشورشان در این محله غزه بودند، یک ماه و نیم پیش بر اثر آتش خودی کشته شدند.

یکی از سه گروگان کشته شده آلون شمریز، پسر یک مرد ایرانی‌زاده در اسرائیل بود. خانواده شمریز از ارتش اسرائیل انتقاد کردند که آلونِ ۲۶ ساله را که کوماندوی پیشین ارتش نیز بود، به عنوان «قهرمان جنگ» معرفی نکرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان
نخیر، اسراییلی ها جنازه هارو میخورن....زامبی های عصر جدید هستند فقط برای خوردن جنازه ها نبش قبر میکنند. زامبی های کثیف
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.