حمله مسلحانه به یک کلیسا در استانبول یک کشته برجا گذاشت

 کلیسای مریم مقدس در استانبولرادیو فردا: دو مهاجم روز یکشنبه با حمله مسلحانه به یک کلیسای ایتالیایی در استانبول که در آن مراسم مذهبی جریان داشت، یک نفر را کشتند.

علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه، خبر داد که این حمله، روز یک‌شنبه هشتم بهمن ،حوالی ساعت ۱۱:۴۰ به وقت محلی در کلیسای سانتا ماریا (مریم مقدس) در منطقه ساری‌یِر استانبول توسط دو مرد نقابدار انجام شده است. او در مورد هویت فرد کشته‌شده نیز تنها به مخفف نام او اشاره کرده و او را «سی.تی» معرفی کرد.


رسانه‌های محلی گزارش دادند که در این حمله افراد دیگری نیز زخمی شده‌اند، اما مقامات هنوز آن را تأیید نکرده‌اند. هویت عوامل و انگیزه آنان از این حمله نیز هنوز مشخص نیست.

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه گفت که مهاجمان در حین برگزاری مراسم عشای ربانی، یک شهروند را هدف قرار دادند و افزود که «نیروهای امنیتی ما در حال انجام تحقیقات گسترده در مورد این موضوع هستند. کسانی که صلح و امنیت شهروندان ما را تهدید می‌کنند هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.»

در دسامبر سال گذشته، نیروهای امنیتی ترکیه ۳۲ مظنون را به اتهام ارتباط با گروه داعش که در حال برنامه‌ریزی برای حمله به کلیساها و کنیسه‌ها و همچنین سفارت عراق در ترکیه بودند، بازداشت کردند.

افراد گروه اسلام‌گرای داعش پیش از این یک رشته حملات را در خاک ترکیه انجام داده‌اند که ازجمله علیه یک باشگاه شبانه در استانبول در سال ۲۰۱۷ بود و منجر به کشته شدن ۳۹ نفر شد.

 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان

باز فک و فامیل اردوخر یونجه قاطی خوردن و افتادن به جفتک زدن
یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
۶۱
یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
خوشبختانه مسیحان بر این باورند که عیسی‌ابن یوسف ع آنان را دوباره زنده می‌کند.
یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
این مزخرف روز رستاخیز و زنده شدن زندگان برای گول زدن ابلهان و ساده لوحان جهان و یکی از ابزار گول زدن ادمیان توسط مذهبیون است
یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.