منابع آگاه ایرانی به «ایرنا»؛ واشینگتن قبل از انفجار کرمان به ما هشدار نداد

العربیه: «منابع آگاه ایرانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایرنا» گزارش‌ «وال استریت ژورنال» درباره هشدار اطلاعاتی واشینگتن پیش از حادثه تروریستی کرمان را رد کردند.

«وال استریت ژورنال» پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که مقامات آمریکایی گفته‌اند پیش از حمله به مراسم سالگرد قاسم سلیمانی، ایالات متحده در یک «پیام خصوصی» به ایران هشدار داده بود که گروه «داعش» قصد انجام «حمله تروریستی» در خاک این کشور را دارد.


یک مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این‌باره به سیاست طولانی مدت ایالات متحده آمریکا مبنی بر «وظیفه هشدار دادن» به دیگر کشورها درباره هر گونه تهدیدهای مرگبار احتمالی، اشاره کرد.

این در حالی است که روز جمعه 5 بهمن، یک منبع آگاه دیپلماتیک در گفت‌وگو با ایرنا، گزارش‌ها مبنی بر هشدار اطلاعاتی آمریکا به ایران پیش از وقوع انفجارهای کرمان را «رد کرد.»

یک منبع آگاه دیپلماتیک دیگر به ایرنا گفت: «اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده باشد، با هدف در امان ماندنش از پاسخ ایران بوده است.»

وقوع دو انفجار در مراسم سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در سوم ژانویه سال جاری در کرمان که گروه «داعش» مسئولیت آن را بر عهده گرفت به کشته شدن 89 نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد.

قاسم سلیمانی، در حمله پهپادی آمریکا در سال 2020 در اطراف فرودگاه بغداد کشته شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

هشدارهای آمریکا حتی اگر به دروغ هم باشد صحت دارد چون برایمان ثابت شده که اطلاعات جاسوسان سیا همیشه از خیلی چیزها اطلاعات دارند بطور مثال از اندرون بیت رهبری تا حمام منصوری
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان

«اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده باشد، با هدف در امان ماندنش از پاسخ ایران بوده است.» نه هدفشون جلوگیری از شلیک به هواپیمای مسافربری دیگری مثل انتقام قاسم کتلت بود.
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

اینجا که باید سربازان گمنام امام زمان بیان و ندا بدهند که حمله ای در کاره و بساط سالگرد کتلت رو کنسل کنید ، همشون مثل امام زمانشون غیب میشن و اونوقت ، این احمق‌ها انتظار دارن ، دشمنشون یعنی آمریکا مطلعشون کُنه !!
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه
بنظر من اینها حرکت تروریستی را زدند بیندازند گردن اسرائیل، نشد! دیدند گندش دارد در می آید پول دادند داعش گردن بگیرد، علم الهدی احمق آمد زرنگی کند گفت: اسرائیل پول داده داعش گردن بگیره! آمریکا هم دید این وسطه بازار شلوغه، آنهم گفت ما خبر داده بودیم! حالا اگر اینها تکذیب کنند تمام ماجرا گردنشان می افتد، اگر حرف آمریکا را تکذیب نکنند یعنی خودشان دستی دستی اینکار را کرده اند، از آنطرف هم طرفداران رژیم بدبین شده اند به رژیم! حال خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
دو راس توله حیوان خیابانی حاصل جفتگیری دو حیوان بی اصل و نسب خود را برای عابرین لوس میکنند..‌‌.😡😡
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.