فرمانده ارتش بریتانیا خواستار تشکیل ارتش شهروندان شد

بی بی سی: فرمانده ارتش بریتانیا می‌گوید برای جنگ احتمالی، شهروندان را باید در این کشور آموزش نظامی داد.

ژنرال سر پاتریک سندرز هشدار داد که افزایش تعداد نیروهای ذخیره به تنهایی «کفاف نخواهد داد».


او با هشدار درباره خطر روسیه، به الگوی دیگر کشورهای اروپایی برای آموزش‌ نظامی شهروندان اشاره کرد.

ژنرال سندرز همچنین خواستار نوسازی و تجهیز هر چه بیشتر نیروهای مسلح بریتانیا شد.

منظور ژنرال سندرز سربازی اجباری نیست بلکه ایجاد نهادی است برای آموزش نظامی داوطلبان که در صورت وقوع جنگ به آنهاا نیاز خواهد بود.

او گفت «نسل قبل از جنگ» باید برای جنگ احتمالی آماده باشد و این «تعهدی» است بر «دوش همه ملت».

این اولین بار نیست که این ژنرال بریتانیایی درباره افزایش خطر جنگ هشدار می‌‎دهد و از عدم آمادگی بریتانیا ابراز نگرانی می‌کند.

دیروز (چهارشنبه)، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا (سی‌جی‌اس) گفت که جنگ روسیه در اوکراین چیزی فراتر از اشغال سرزمین است.

او پیشتر گفته بود نیروهای آموزش‌دیده ارتش در حال حاضر۷۳ هزار نفر هستند که این رقم در مقایسه با حدود ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۰ کاهش داشته است.

او در سخنرانی خود گفت که بریتانیا نیاز دارد تا سریعا طرحی برای توسعه نظامی خود در نظر بگیرد و حتی «در سه سال آینده، صحبت از ارتش بریتانیا متشکل از ۱۲۰ هزار نفر، شامل نیروی ذخیره و ذخیره استراتژیک» هم «کافی نیست.»

فرمانده ارتش بریتانیا همچنین گفت: «اوکراین به طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که ارتش‌های معمولی‌ جنگ‌ها را آغاز می‌کنند اما ارتش‌ شهروندان در آنها پیروز می‌شوند.»

او به کشورهایی مانند سوئد و فنلاند اشاره کرد، جایی که تهدید روسیه نزدیک‌تر شده و در نتیجه آنها برای آمادگی خود برای موقعیت جنگی گام‌های جدی برداشته‌اند.

اخیرا شماری از فرماندهان ارشد نظامی ناتو از این ائتلاف خواسته‌اند خود را برای یک درگیری احتمالی آماده کند.

اما هشدارهای اینچنین معمولا سیاستمداران را آشفته می‌کند.

در واکنش به سخنرانی ژنرال سندرز، سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفت که سناریوهای فرضی درباره درگیری احتمالی در آینده مفید نیست. او همچنین هرگونه اقدامی برای حرکت به سمت الگویی همچون خدمت اجباری برای ارتش را رد کرد.

یکی از نمایندگان ارشد محافظه‌کار هم به بی‌بی‌سی گفت که فکر نمی‌کند ریشی سوناک چندان موافق باشد که تهدید روسیه تهدید موجودیت باشد.

این نماینده مجلس گفت که احتمالا دلیل این برخورد آن است که نخست‌وزیر بریتانیا دوران جنگ سرد را که روسیه موجودیت ما را تهدید می‌کرد تجربه نکرده است.

ژنرال سندرز هم گفت که بریتانیا نتوانست تنش‌هایی که جنگ جهانی اول را رقم زد درک کند و چنین اشتباهی نباید تکرار شود.

او گفت که در ۳۰ سال گذشته، تعداد نظامیان ارتش به نصف و در ۱۲ سال گذشته، به ۲۸ درصد کاهش یافته است.

فرمانده ارتش با این حال اضافه کرد علیرغم چالش‌ها، تقاضای استخدام در ارتش در شش سال‌ گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

ژنرال سندرز منتقد سرسخت کاهش تعداد نیروها و هزینه های نظامی بوده است.

او تنها کسی نیست که از کاهش بودجه نظامی انتقاد کرد، برخی دیگر از سیاستمداران بریتانیایی هم هشدار داده‌اند که این کشور با خطر تکرار دهه ۱۹۳۰ است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
زر نزن بابا!! ٤٤ سال پیش این نسخه رو برای ایران با بسیج ٢٠ میلیونی پیچیدین، نتیجه اش شد یه سری ... که فقط بلدن عر و ....کنن برای دختر پسرهای بیدفاع
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۳
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
خیلی عجیب هست این افراد این نظریات را میدن ،پرخاشگری روسیه متکی به تسلیحات هسته ای اش هست،از نظر نیروی انسانی و پیاده نظام و تسلیحات متعارف بهیچوجه توان جنگ زمینی گسترده در مقیاس کل اروپا رو نداره،میبینیم در همان اوکراین که همسایه فقیر و ضعیفش هست چند ساله به بن بست رسیده،چطور میتونه از این همه کشور رد بشه، به انگلستان برسه که بعد شما لازم باشه به روش جنگ جهانی با سرباز و بسیج مردمی !!باهم بجنگید؟ اگر جنگی به این‌ گستردگی شکل بگیره،بدون شک جنگ هسته ای خواهد بود،نه جنگ کلاسیک زمینی با سرباز و مسلسل و تانک.
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.