حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس پس از پایان وقفه ۴ روزه هستیم

العربیه: گروه حماس، شامگاه یکشنبه 5 آذر اعلام کرد که به طور جدی به دنبال تمدید وقفه 4 روزه در نوار غزه برای افزایش تعداد زندانیان آزاد شده مطابق با مفاد توافق وقفه 4 روزه بشردوستانه با اسرائیل است.

«وقفه 4 روزه بشردوستانه» که بین حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر به دست آمد، قرار است تا بامداد سه‌شنبه آینده پایان یابد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه یک منبع نزدیک به گروه حماس اعلام کرد که این گروه با تمدید وقفه 4 روزه با اسرائیل «بین 2 تا 4 روز» دیگر موافقت کرده است.

این منبع گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داد که جناح‌های مقاومت با تمدید وقفه 4 روزه کنونی بین دو تا چهار روز دیگر موافقت کرده‌اند».

منبع مذکور افزود: «انتظار داریم که مقاومت فلسطینی بتواند بین 20 تا 40 اسیر اسرائیلی را آزاد کند».

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل بعد از ظهر یکشنبه گزارش داد که ائتلاف حکومت نتانیاهو در مورد پیشنهاد تمدید وقفه بشردوستانه در نوار غزه بحث و گفت‌وگو کرده است.

طبق این گزارش بحث دولت اسرائیل بر اساس «پیشنهاد» حماس برای تمدید وقفه 4 روزه در ازای آزادی تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی در غزه و آزادی زندانیان فلسطینی از زندان های اسرائیل است.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده هم یکشنبه ابراز امیدواری کرد که آتش بس چهار روزه ای بین حماس و اسرائیل تا بعد از زمان انقضای آن در روز دوشنبه، ادامه یابد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ماساچوست، درباره آزادی یک دختر آمریکایی که در غزه بازداشت شده بود، گفت: «هدف ما این است که این آتش بس تا پس از دوشنبه ادامه یابد تا شاهد آزادی سایر زندانیان و رساندن کمک‌های بشردوستانه بیشتری به نوار غزه باشیم».

آمریکا از احتمال تمدید وقفه بشردوستانه در نوار غزه خبر داد و خاطرنشان کرد که تصمیم نهایی بر عهده حماس است.

جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «قطعا چنین احتمالی وجود دارد».

تعدادی از اسرای اسرائیلی عصر یکشنبه در چارچوب توافق وقفه بشردوستانه در نوار غزه از طریق گذرگاه رفح در مرز مصر غزه را ترک کردند.

سالیوان افزود: «ما خواستار ادامه وقفه کنونی هستیم.»

او خاطرنشان کرد که این تصمیم به حماس باز می‌گردد.

سالیوان بیان کرد: «اگر حماس آماده آزادی تعداد بیشتری از اسرا باشد، همانطور که اسرائیل گفته است، طبق مفاد این توافق قبلی آماده است وقفه را برای چند روز دیگر تمدید کند».

وی تاکید کرد: «توپ در زمین حماس است و سوال این است که آیا حماس برای ادامه آزادی زندانیان از جمله تعداد بیشتری از شهروندان آمریکایی آماده است».

گروه حماس در 22 نوامبر اعلام کرد که با میانجیگری مصر و قطر درباره وقفه بشردوستانه در نوار غزه به مدت 4 روز با اسرائیل به توافق رسیده است.

این توافق شامل آزادی 50 زن و کودک اسیر اسرائیلی در غزه به ازای آزادی 150 زن و کودک فلسطینی از زندان‌های اسرائیل است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
zavareh - رودسر، ایران

یکی نیست از این هنیه آدم کش تشنه قدرت و نوچه سیدعلی مفعول بپرسه: براستی دستاورد این درگیری خونین که شما با بی رحمی تمام آغازگر آن بودید، چه بوده است؟
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
احمقها! اخه وقتی گیاه گنده تر از دهنتون میخورین، معلومه که طبق معمول از مغز کلا استفاده نکردین. یکماه و نیم پیش مگه اتش بس نبود؟ غزه محاصره بوده؟ فقط میخواستین نزدیک ٢٠٠٠٠ نفر کشته بشن؟؟ و دنیا علیه مسلمونها پاشن؟
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا
الاغ های اسلامی حماس خود را مقاومت فلسطین می نامند حماس شماو رژیم اسلامی از نظر مردم فلسطین مرده اید بیخود خودتان را به مردم فلسطین که به عنوان کوشت دم توپ استفاده کرده آید نچسبانید شما و آخوندهای رژیم اسلامی عده‌ای مزدور برای نابود کردن فلسطینیان ها و اسلام من درآوردی 1400 هستید البته تشکر ویژه مردم ایران از رژیم اسلامی که بنیاد دین خونریز اسلام را در ایران ریشه کن کرد و اسلام واقعی را به مردم ایران نشان داد
‌سه شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +557شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +430پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +335یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +252سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +236‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +235نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +231وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +229ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +190حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله