چین برای ترغیب گردشگران اروپایی، روادید برای اتباع پنج کشور را لغو کرد

 بازدیدکنندگان از دیوار بزرگ چینرادیو فردا: چین برای ترغیب گردشگران اروپایی به سفر به این کشور، لزوم دریافت روادید برای ورود شهروندان پنج کشور اروپایی را لغو کرد.

بر اساس تصمیم جدید دولت پکن، شهروندان فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلند، همچنین مالزی خواهند توانست بدون ویزا به مدت ۱۵ روز به چین سفر کنند. این معافیت از اول ماه دسامبر سال جاری به مدت یک سال اعمال خواهد شد.


سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه، سوم آذرماه، اعلام کرد هدف این است که توسعه کیفی تبادلات پرسنل چینی و خارجی، همچنین گشایش کشور به دنیای خارج تسهیل شود.

چین از زمان شیوع کرونا تدابیر بسیار سخت‌گیرانه‌ای در قرنطینه شهرها اعمال کرد و ورود گردشگران خارجی به این کشور به‌شدت سقوط کرد.

این کشور از ابتدای سال جاری محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده، اما باز هم صنعت گردشگری کشور احیا نشده است.

وزیر خارجه فرانسه از این اقدام چین استقبال کرده و گفته است در جریان دیدارش با همتای چینی، چنین «خبر فوق‌العاده‌ای» منتشر شده است.

سفیر آلمان در چین نیز با استقبال از لغو ویزا گفت که اکنون شهروندان آلمانی بیشتری می‌توانند به چین سفر کنند. او همچنین اظهار امیدواری کرد که دولت پکن اقدام مشابهی برای همه شهروندان اتحادیه اروپا انجام دهد.

آمارهای رسمی چین نشان می‌دهد که در نیمه ابتدایی امسال ۵.۵ میلیارد گردشگر داخلی به نقاط مختلف کشور سفر کرده که نشان می‌دهد گردشگری داخلی احیا شده، اما رشد ورود گردشگران خارجی بسیار کند است.

چین در سال ۲۰۱۹ و قبل از شیوع کرونا پذیرای ۳۳ میلیون گردشگر خارجی بود، اما در نیمه ابتدایی امسال کمتر از نیم میلیون گردشگر خارجی وارد این کشور شده‌اند.

آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد این کشور در ده ماه سال ۲۰۲۳ همچنین با افت شش درصدی تجارت خارجی مواجه شده و کل بازرگانی خارجی کشور به ۴.۹ تریلیون دلار افت کرده است.

کاهش مصرف داخلی چین نیز باعث شد که برای اولین بار طی دو دهه گذشته، کشور در ژوئیه امسال با تورم منفی مواجه شود.

انقباض قیمت‌ها آخرین نشانه تیره شدن چشم‌انداز دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از کاهش ۱۴.۵ درصدی صادرات چین در همان ماه بود.

انقباض قیمت‌ها عموماً توسط اقتصاددانان منفی تلقی می‌شود، زیرا قیمت‌های پایین‌تر باعث کاهش تولید می‌شود و این به نوبه خود اخراج کارگران و کارکنان و کاهش حقوق و دستمزدها را در پی دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
چین خیلی‌ بی‌جا کرد -غلط کرد- با این سبک جدید حقه‌بازی و ترغیب مکارانه-اش -برای کشوندن اروپایی‌های مظلوم‌ و محترم- به کشور جمعیت‌آنرمال و زادگاه تولید اپیدمی‌های امراض خطرناک و‌ عجیب‌و‌قریب‌ش مثل کرونا. چین تا دنیا رو کامل به گند نکشونه ول کن مامله نیست. اول اقتصاد دنیا رو با کپی‌کاری‌های بد‌کیفیت تولیدی‌ش به گند کشید، بعد هم مردم‌ش (چینی‌ها) مثل مور‌ و‌ ملخ ریختن کشورهای دیگه، و با آب‌زیرکاهی ویژه‌ی خودشون، مشغول شخم‌زدن دنیا هستن. من پنج سال اینجا به‌طور اجباری تحصیلی‌ و کاری، با چینی‌ها برخورد داشتم. برخی‌شون خیلی‌ بوی بدی می‌دن، چون ماهی روغنی شاه‌ماهی‌ رو سرخ می‌کنن توی ماهیتابه!، که بوی تعفن همه‌جا می‌پیچه، بعد هم که می‌خورن، بوی مردار از دهن‌شون در‌می‌یاد. تازه، سگ هم می‌خورن!. خیلی‌ مازمور و آب‌زیرکاه هستن. دختر‌ و‌ پسرهاشون هم همشون شبیه به‌هم هستن. تازه با ژاپنی‌ها هم خیلی‌ بد هستن!. قیافه‌هاشون و به‌ویژه فرم کله و جمجمشون هم مثل آدم‌فضایی‌ها هست ؛)
یکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +557شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +430پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +335یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +252سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +236‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +235نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +231وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +229ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +190حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله