ویرانی ناشی از شدیدترین حملات هوایی اسرائیل به غزه «در ۷۵ سال اخیر»

اسرائیل روز سه‌شنبه در آنچه شدیدترین حملات هوایی در تاریخ ۷۵ ساله درگیری با فلسطینی‌ها خوانده شده است، مواضع مختلفی را در نوار غزه مورد حمله قرار داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حملات تلافی‌جویانه اسرائیل دست کم ۷۷۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی برجای گذاشته است. این در حالی است که سازمان ملل متحد می‌گوید ۱۸۰ هزار نفر نیز در غزه بی‌خانمان شده‌اند.


اسرائیل از زمانی که شبه‌نظامیان اسلام‌گرای حماس به شهرهایش حمله کردند و با کشتن بیش از ۹۰۰ تن خیابان‌های این کشور را محلی از اجساد تبدیل ساختند، وعده «انتقامی سهمگین» داده است.
 موج حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه؛ ساختمان‌هایی که متلاشی می‌شوند

 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

به این مظلوم نمایی های فلسطینی نباید توجه کرد اینکه 700 نفر در غزه کسته شده اند مقصر اصلی خود تروریستهای حماس است تروریستهای حماس برای در امان ماندن خودشان را در بین مردم مخفی میکنند یعنی مردمشان را سپر بالای خودشان قرار میدهند بعنوان مثل دفاتر مرکزی و زرادخانه ها و مهمات حماس بیشتر در کنار و یا داخل مدارس و بیمارستانها قرار دارد
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

یادم رفت بنویسم برای مثال دفتر مذکزی العالم در جبالیه قرار گرفته که بازار بیمارستان و مسجد احاطه کرده است
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

این تصاویر دقیقاً آینده محتوم تهران و بقیه شهرهای ایران است!
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
۴۶
Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

با درود به پهلوی ! یادتان هست که “ علی ... “ در زمان اعتراضات ۸۸ چه گفت ؟ گفت مسوول خون‌هایی که ریخته خواهد شد بر عهده مسببین آنها “ موسوی و کروبی “ هست !! اکنون هم ما میگوییم ؛ مسوولیت تمام ویرانی ها و خونهای ریخته شده در اسرائیل و عزت بر عهده مسلبین آن ینی علی ... و ساندیس خورهاست !
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
۴۳
ولش کن - تهران، ایران

به زودی شاهد هنر نمایی بنیامین در تهران خواهیم بود بی صبرانه منتظریم. برای شخم زدن طویله سید علی.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان

یک نفر یک دلیل خوب و قانع کننده بیاورد که حمص پاپت خود اسرائیل نیست!. این پاس گلی که این گروه احمقها به اسرائیل دادند را چه کسی غیر از یک کارگزار سر سپرده میتوانست بدهد!
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
۴۴
الفارد - وردینگ، انگلستان

بنده به عنوان شغل و مسئولیتی که در این مملکت بر عهده داشته ام اسرائیلی ها و فلسطینی های بیشماری را دیده ام. اسرائیلی‌ها عموما ادمهای‌ ادب و نزاکتی هستند که هیچکس بغیر از یهود را آدم حساب نمی‌کنند. و اما فلسطینی ها هم ایرانیان را مسلمان و نه حتی آدم حساب میکنند. واما بنده آرزوی نابودی و ویرانی برای هیچ کشوری ندارم، نه اسرائیل و نه فلسطین. اصلا چرا باید اسرائیل و یا فلسطین برای من ایرانی مهم باشد ؟ . این وسط هر ساختمانی که در غزه خراب می‌شود ماتحت بنده به عنوان یک انسان متوسط العمر می‌سوزد! که تمام این ساختمان ها به قیمت عمر، آرزوهای برباد رفته و جوانی حرام شده من و امثال من و بر خلاف خواست و اراده من ساخته شده و فردا دوباره از جیب من و ما و نسلی دیگر از ما ساخته خواهد شد.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
۱۰۰
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

خود کرده را تدبیر نیست مگه نه فاطی افغانی
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
۱۶ سال پیش ، اکثر مردم غزه به بنیادگرایان اسلامی لایک گفتند ، شور بختانه باید هزینه سختی بدهند ، در کرایه غربی ، ملی گرایان الفتح قدرت دارند ‌و نوعی اعتدال است ، نمیشه با جنایات غیر اخلاقی ، حمایت جهانی گرفت
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
۳۴
Darknet - لندن، انگلستان
جمهوری اسلامی هست که پول مردم ایران رو به حماس یا به قول شما به حمص میده، نه اسراییل. حماس عروسک خیمه شبازی جمهوری اسلامیه. البته جمهوری اسلامی هم عروسک خیمه شبازی شرق و غرب و اعراب و اسراییل و امریکای جنوبی و ترک ها و ارمنی ها و غیره هست. اما قطعا حماس جزو احشام جمهوری اسلامی محسوب میشه!
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
توهم توطئه! مثل اینکه می گفتند سپتامبر 11 کار یهودی ها هست!
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۷
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
من هم با یهودی و مسلمان و عرب و تمام اقشار محشورم اما در باره ی گروهی که با ایده ئولوژی خودشان سر 41 نوزاد و کودک را می برند چی فکر نیکنید!؟
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۹
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان
دوست عزیز آنچه که شما توهم میخوانید، در واقع تئوری است، و تئوریی که شواهد و قرائن تاییدش بکنند، از توهم فاصله میگیرد و به واقعیت نزدیک میشود!
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان
در واقع همانی رو گفتی که من گفتم! حمص نوکر خامنه ایی و خامنه ایی عامل اسراییل است!
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
هیچ منطقی شما را راضی نخواهد کرد.می دانید چرا؟ اسیر Conspiracy theory هستید.تئوری توطئه .سه روز است که یکی از خونین‌ترین جنگ آغاز شده به همین راحتی حماس را به اسراییل می چسبانید. نمی دانم ولی در نزد ما بخصوص سیستم ۵۷ اتی چیزی عجیبی نیست. از یک طرف خلق فلسطین و تنفر از اسراییل. یهودی ستیزی از طرف دیگر حماس داعشی. یک عده از همان روز اول این جنایت و تجاوز و روبودن کودکان را دفاع می کنند. چپ‌ها تندرو. یک عده می گویند. جنبش فلسطین درست است ولی با کمال تأسف رهبری آن مرتجع است. من نمی دانم کسانی که این جمله را گفتند اصلا درک کرند چه گفتند؟ ترجمه به فارسی از زبان ۵۷ اتی، کشتن،تجاوز. روبودن خوب است.البته اگر کسی انجام دهد که مورد نظر من است. یعنی اگر دار دسته یاسر عرفات یا جرج هبش بودند .اشکالی ندارد. یک عده دیگر سیاست نه سیخ بسوزد نه کباب. ملی مذهبی و حامدیون. مقصر هر دو تا هستند.مجاهدین تا به امروز سکوت. از همه بیشتر مثل خر در گل گیر کرده. اگر حماس را محکوم یعنی سابقه خود را محکوم. تاریخ فلسطین چنان با گذشته این‌ها مخلوط شده که قادر به رد کردن این جنایت حماس نیستند.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
ادامه :تازه اگر حمایت کنند. پس با آمریکا چکار کنند؟ میشود تا آمریکا دوید و عکس یادگاری با آمریکا گرفت از آن طرف از حماس حمایت "یعنی از خودشان" و اسراهیل را محکوم کرد؟ نتیجه مریم جان مثل بز روی طناب بالانس می زند .نه اینطرف نه انطرف. یکی مثل شما بر نخرد .قلبش در پیش فلسطین از انطرف این داعشی‌ها را می بیند. از آنجا که حامیان تئوری توطئه کلا تنبل در فکر کردن هستند. خود را راحت می کنند. حماس نوکر اسراییل است. اگر این عقیده را دارید. کل جنبش فلسطین از ۱۹۴۷ تا امروز از یاسر تا جرج هبش همه جاسوس اسراییل بودند.حماس یک انشعاب از PLO یا همان فتح است.که با پول بنده و شما در سال‌ها ۵۷ جدا شد.سال ۵۷ ما این‌ها جاسوس نمی گفتیم هورا می کشیدم دلار می دادیم.چه چپی چه مجاهد. چه ملی مذهبی. از زمانی که به خارج فرار کردیم و درک کردیم که این‌ها چه جانوری هستیم.گیر کرده وسط گذشته و امروز.به جای بازنگری به گذشته خود,
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان
نه دوست عزیز! اگر منطقی در کار باشد راضی بودن و نبودن من چندان اهمیتی ندارد، در دنیای کثیف سیاست و در معادله های قدرت های بزرگ، جان بی گناهان چندان ارزشی ندارد، وقتی انسانیت در بین نباشد اینکه کسانی کشته میشود چه اینوری ها و چه آنوری ها هیچ اهمیتی ندارد و هدف وسیله را توجیه میکند به هر قیمتی که میخواهد باشد!
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
۴۴
الفارد - وردینگ، انگلستان
دوست گرامی مثل اینکه شما درست نخواندی و حافظه تاریخی ضعیفی هم داری . البته قصد توهین ندارم. اولا که گور بابای اسرائیل و فلسطین با هم ! توی این دعوا من ایرانی نه سر پیازم و نه تهش! . دوما اگر حماسی ها دارند سگ زرد بازی در می آورند برای اینست که اسرائیلی ها شغالند ! . اسرائیلی ها هم کم پدرسوخته بازی در نیاورده اند و توی این جریان هم مطمئن باش از قافله عقب نمی‌مانند. . سوما چرا حق و سهم و اموال من ایرانی باید خرج فلسطین و فلسطینی بشود؟
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم چقدر حرف های قشنگی زده ای. مخصوصا مورد سوم که زبان حال من هم هست اما فسیل های ظالم و عقب افتاده ی رژیم اینگونه فکر نمی کنند و پای ملت ایران را به وقایعی وارد می کنند که مطلقا به ما مربوط نیست و ملت را به بیچارگی کشانده اند.
‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵
۴۷
سرزمین اریا - کویت ، کویت
45 ساله که به امید حمله اسرائیل به ایران دل خوشید .یه نگاه تو اینه به خودت بینداز موهات داره سفید میشه .عمرت به فنا رفته و جمهوری اسلامی سر جاشه .تنها دلخوشی شما دشمنان ایران کامنت گذاشتن و ارزوی حمله هست که اون هم به گور خواهید برد
‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
۴۴
الفارد - وردینگ، انگلستان
هر جای دنیا که بروی از این فسیل ها هست. بنده اعتقاد قلبی و عقلی دارم که دوره قحط الرجال است. فرقی نمی‌کند که به کدام کشور نگاه کنی. مشتی کوتوله فکری بر سر کارند. ایران و خامنه‌ای و رئیسی🤣🤣. آمریکا و بایدن و ترامپ🤣🤣🤣. یا این مردک سوناک تو انگلیس.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم شاید قبلا هم اینگونه بود ولی از ادم ها بت سازی میکردند. یعنی ضعف ها را پوشانیده و نکات مثبت را اگراندیسمان می کردند اما امروزه قدرت و وسعت رسانه های گروهی همه چیز را زیر ذره بین می برد و ما می بینیم که این رهبران هم مثل بقیه ی مردم هستند و فقط موج سواری در موقع مقتضی و امداد حوادث ان ها را بالا کشیده است
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
۴۴
الفارد - وردینگ، انگلستان
کدام رسانه گروهی؟ 🤣🤣🤣🤣😁
‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
تمام رسانه های گروهی بعلاوه ی اینترنت و دوربین های دست مردم
‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
۴۴
الفارد - وردینگ، انگلستان
رسانه گروهی وجود نداره رفیق. اینها همه اش به دست چند نفر کنترل میشه و جهت میگیره. تو ایران به سبک شرقی و کمونیستی و روایت حکومتی و اما اینجا تو غرب هم که دیگه خودت بهتر از من باید بدونی دست کیاست. اگر اصل خبر رو بخواهی، هم باید اینطرف رو بشنوی و هم آنطرف و بعد حقیقت رو فقط حدس بزنی. اگر تو ایران آزادی بعد از بیان ! نیست اینجا هم امکانش نیست. یعنی برو همین الان وسط هاید پارک و هر مزخرفی رو که دلت خواست فریاد کن. اما کسی نمیشنوه و تره ای هم برات خورد نمیکنه. اما اون چیزی رو که اون گروه کنترل کننده بخواد، بزرگ می‌کنند و ۱۰۰۰۰۰ جا بازنشر میخوره. از تلوزیون رسمی تا یوتیوپ و هر کوفت و زهرمار دیگه . و اما دیگه حتی به اون دوربین دست من و شما هم اعتمادی نیست.
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۱
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
قسمتی از این هائی که فرمودید درست است. مخصوصا در امریکا اکثریت رسانه ها در تیول چند بیلیونر است که نه تنها اخبار صحیح بیرون نمیدهند بلکه با اخبار غلط ولی تحریک کننده تعداد ببیندگان را زیاد می کنند و با افزایش تعداد بیننده قیمت اگهی ها بالا میرود. اما هنوز از طریق اینترنت و چند نشریه ی محدود (غیر امریکائی) میتوان به قسمتی از اطلاعات دست یافت
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد