ترامپ اطلاعات زیردریایی‌های آمریکا را فاش کرد

دونالد ترامپ متهم است، اطلاعات زیردریایی‌های آمریکا را برای یک میلیاردر استرالیایی فاش کرده استدویچه وله: دونالد ترامپ متهم به افشا کردن اطلاعات محرمانه‌ای در مورد زیردریایی‌های هسته‌ای کشورش برای یک تاجر استرالیایی شده است. گفته شده، ترامپ در تلاش بوده تا او را متقاعد کند، استرالیا از آمریکا زیردریایی هسته‌ای بخرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چند تن از جمهوری خواهان ایالات متحده آمریکا فاش کرده است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود در آوریل سال ۲۰۲۱ در فلوریدا با یک میلیاردر استرالیایی به نام آنتونی پرات درباره اطلاعات محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای کشورش گفت‌وگو کرده است.


آنتونی پرات رئیس یک شرکت بزرگ در صنعت بسته‌بندی است.

در حالی که اکنون دست کم ۴۵ نفر دیگر نیز در جریان این اطلاعات محرمانه هستند، قرار است ترامپ به اتهام "نگهداری اسناد محرمانه پس از ترک کاخ‌سفید" در ماه مه سال ۲۰۲۴ محاکمه شود.

نخست‌وزیران و برخی مقامات سیاسی پیشین استرالیا، تعدادی از روزنامه‌نگاران و کارکنان شرکت این میلیاردر استرالیایی افرادی هستند که آنتونی پرات درباره این اطلاعات با آنها صحبت کرده است.

گفته شده است، ترامپ در جریان این گفت‌وگو با این تاجر استرالیایی، قصد داشته تا او را متقاعد کند که استرالیا از آمریکا زیردریایی هسته‌ای خریداری کند.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اطلاعاتی از جمله اینکه تعداد کلاهک‌های هسته‌ای موجود در زیردریایی‌ها و فاصله‌ای را که آنها می‌توانند بدون امکان رهگیری  به زیردریایی‌ها روسیه نزدیک شوند را فاش کرده است.
شبکه ABC در گزارشی اعلام کرد، مکالمه دونالد ترامپ با آنتونی پرات به طور "بالقوه" ناوگان زیردریایی‌های آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

از سوی دیگر نیویورک تایمز نوشته است، ترامپ هیچ گونه اطلاعات محرمانه‌ای به این تاجر استرالیایی نشان نداده است اما درباره اطلاعات محرمانه با او صحبت کرده است.

دونالد ترامپ پیش از این نیز در چندین پرونده متهم شده که اطلاعات بسیار حساس دوران ریاست جمهوری خود را افشا کرده است.

‌رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به تازگی در روز دوشنبه دوم اکتبر (۱۰ مهر) نیز در دادگاهی به اتهام ارزش‌گذاری اغراق‌شده و نادرست در مورد میزان دارایی‌های امپراتوری املاک و مستغلاتش در دادگاه حاضر شده بود.

ترامپ که خود را برای شرکت در انتخابات دور بعد ریاست‌جمهوری آمریکا و ورود دوباره به کاخ سفید آماده می‌کند، تمامی اتهامات قضایی وارده به خود را ناشی از انگیزه‌های سیاسی می‌داند.

نظر‌سنجی‌ها حاکی از محبوبیت بالای ترامپ میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و پیشتازی او در رقابت بر سر کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +568شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +478پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +354یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +268ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +249نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +246وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +198عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +170نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند