راغفر: پسر یکی از مقامات ایران روزانه یک میلیون دلار از محل فروش نفت درآمد دارد

حسین راغفر اقتصاددانرادیو فرانسه: حسین راغفر گفته است : "بسیاری از موارد که در همه جای دنیا به عنوان فساد تلقی می‌شود در ایران قانونی شده‌ و مثال آن فروش نفت توسط افراد است که" برای نمونه توسط "پسر یکی از مقامات" صورت می‌گیرد و  او روزانه از این راه "یک میلیون دلار درآمد" دارد.

حسین راغفر، اقتصاددان در ایران، در گفتگو با ایلنا درباره "مولدسازی"‌ها، یعنی فروش اموال عمومی برای تأمین هزینه‌های دولت گفته است که فساد در ایران قانونی شده و از نمونه‌های آن فروش نفت توسط افراد وابسته به مقامات حکومتی است و تعمیق این فساد شکاف بین مردم و دولت را تشدید کرده که خود می‌تواند به انفجارهای اجتماعی منجر شود.


حسین راغفر گفته است : "بسیاری از موارد که در همه جای دنیا به عنوان فساد تلقی می‌شود در ایران قانونی شده‌ و مثال آن فروش نفت توسط افراد است که" برای نمونه توسط "پسر یکی از مقامات" صورت می‌گیرد و  او روزانه از این راه "یک میلیون دلار درآمد" دارد.

راغفر افزوده است که "این فساد پی آمد بی اعتنایی [مقامات] به نظر مردم" است که خود شکاف بین ملت و دولت را باعث شده است. به گفته راغفر، مقامات جمهوری اسلامی ایران "به اهمیت این شکاف پی نبرده‌اند، اما این شکاف می‌تواند خود را به صورت انفجارهایی نظیر آنچه در پاییز ۱٤٠۱ اتفاق افتاد، نشان بدهد." اقتصاددان مقیم تهران در ادامه تأکید کرده است که اگر چنین انفجارهایی رخ دهد علت آن علاوه بر بی اعتنایی به افکار عمومی و اتلاف منابع ملی، سیاست های دولت با حمایت مجلس و قوه قضائیه است.

حسین راغفر از  مقامات دولتی و همه "کسانی که مدعی اند که در اجرای مولدسازی‌ها شفاف هستند لازم است جزئیات لیست اموالی را که قرار است به فروش برسانند اعلام کنند و بگویند که این اموال را با چه قیمتی، به چه کسانی و مهم‌تر از آن با چه تسهیلاتی به فروش می رسانند و فروخته‌اند."

خود حسین راغفر گفته است : سازوکاری که قرار است مطابق آن اموال عمومی فروخته شوند در اصل "فرمول فساد است" و هیئت هفت نفره ای که مسئول اجرای طرح مولدسازی شده نه فقط به مردم و افکار عمومی پاسخگو نیست، نه فقط کمترین شفافیتی در کار آن مشاهده نمی‌شود، بلکه اعضای آن تا ابد از مصونیت قضایی برخوردارند. راغفر گفته است : مطابق با همین فرمول فساد در مولدسازی‌ها "صلاح دیده شده که به کسی پاسخگو نباشند و مصونیت قضایی برای این گروه تعریف شده است."

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در اینباره به خبرگزاری ایلنا گفته است که هیئت هفت نفره مولدسازی یا فروش اموال عمومی طبق قانون می تواند برای خود و امربران خود از مجمع ۱٠۸ هزار میلیارد تومان [درآمد] حاصل از زمین‌فروشی ... تا ۵٤٠٠ میلیارد تومان حق الزحمه تعیین کند."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۶
مهدی52 - روتردام، هلند

این که چیز جدیدی نیست که همه میدونند که پسر شمعخانی معاملات فروش غیر قانونی نفت رو میچرخونه و روری یک‌میلیون دلار درآمد داره و محسن رضائی هم بزرگترین وارد کننده سیگار کشوره واون هم بیشتر از یک میلیون دلار در روز درآمد داره
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۲
۳۹
انسان باش - لندن، انگلستان

این اسلام ناب محمدی هس،اقایون ‌‌خانم های سایبری فقط انلایک نکنین،حرف هم بزنید بینیم چیزی دارین واسه گفتن،ببین از کی داری طرفداری میکنی!؟! این گوشه ای از جمهوری اسلامی هس
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۷
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

اون پفیوز پسر شمخانی بی ناموس ، دبیر سابق شورای امنیت ملی که از فاسدترین و غارتگرترین و جنایتکارترینهای رژیم بشمار میره و حکم ....واجب !
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۸
۵۴
زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

مرگ بر اسلام تون و دین تون و مسلمونی تون و همه چیزتون! از همون پیغمبرتون و امام تون که آرزوی حکومت و دزدی داشتن معلوم بود چه خبره! باید گور اسلام شیطانی را کند تا ایران آزاد بشود.
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
۵۴
visman34 - دبی، امارات متحده عربی

حالا تو بیا اینو به اون سگ کوی زینب که اون پایین بخاطر روزی صد هزار تومان مردم رو می‌کشه بفهمون که ای سگ دوپا این حرامیان که اون بالا مشغول غارتند بر روی دوش تو سگ کوی زینب ایستادند وغارت میکنند و در روز تصفیه حساب اینها با پولهای دزدی میرن و تو سگ کوی زینب میمونی و ما مردم که به سیخت بکشیم ولی سگ بیچاره مگر میفهمه
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

پسر مقام اسلامی مفتخور که روزی یک میلیون دلار بجیب بزنه ، ببین پدر فاسدترش روزی چقدر دزدی میکنه ؟!؟
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.