نماینده مجلس: هر کسی فسادی کشف کند درصدی از اعلام فساد را به عنوان حق‌الکشف می‌گیرد

اعتماد آنلاین: یک نماینده مجلس گفت: از این به بعد هر کسی که فساد را ببیند و اعلام کند هم درصدی از اعلام فساد به عنوان حق‌الکشف به آنان تعلق می‌گیرد و هم امنیت خود و خانواده‌اش را در بر می‌گیرد.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در مجلس و نگاه نمایندگان به بحث افشاگری فساد، بیان کرد: مجلس این روزها طرحی را تحت عنوان سوت زنی در دستور کار خود دارد به این معنی که به دنبال حمایت از افشاکنندگان فساد است. از این به بعد هر کسی که فساد را ببیند و اعلام کند هم درصدی از اعلام فساد به عنوان حق الکشف به آنان تعلق می گیرد و هم امنیت خود و خانواده اش را در بر می گیرد.


به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون امور داخلی در ادامه اظهار کرد: صندوق بازنشستگی نیز اخیرا گامی در این راستا برداشته است و با راه اندازی سامانه نظارت مردمی در راستای تحقق طرح سوت زنی گام برداشته است. این امر اکنون در دنیا نیز باب است و قطعا در جلوگیری از وقوع تخلف و فساد موثر خواهد بود. ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم که افراد هر نوع فسادی در دستگاه ها به هر شکلی می بینند را در سامانه ثبت کنند.

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس طرح مجلس نیز برای اعلام تخلف در حوزه مالی، بانکی و بیمه ای و اقتصادی یک سامانه راه اندازی خواهد شد و مردم نیز با حفظ محرمانگی می توانند گزارش های خود را ثبت کنند. همه این اقدامات قطعا در جلوگیری از وقوع تخلف در دستگاه ها موثر خواهد بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

حاجی من یک فساد ۹۲۰۰۰ میلیاردی رو سراغ دارم چند میدی مشتری بشیم
‌پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
۴۲
paksan - ایران، ایران

در حکومت فساد سیستماتیک و بدون حزب و سیستم قضایی مستقل و به قول رهبر حکومت یکدست و متحد کی میخوای مچ کیو بگیره؟ اصلا همین برنامه خودش عامل فساده یعنی هر کی از فساد یک ارگان دیگه مطلع بشه میتونه با مبلغی بیشتر از حق کشف موضوع رو ماست مالی کنه چون همه چیز رفاقتیه و همه از قاضی گرفته تا مامور اطلاعات و سپاه همکار و همه زیر نظر یک نهاد هستند و بقول آقا فسادها باید زیر میزی حل و فصل داده بشه و کش ندهند. این قوانین مال کشورهایی هستش که اول سیستم انتخاباتی حزبی و رسانه های آزاد و قوانین محکم در حفاظت از آزادی بیان و از همه مهمتر سیستم قضایی محکم و مستقل که فقط قوانین ملاک کارش هستند باشند. سیستم قضایی ما میاد وکیل متهم رو دستگیر میکنه که چرا حرف زدی؟ روزنامه یا سایت و روزنامه نگار رو میگیرند که چرا اینو برملا کردی باید به ما میگفتی خخخخ کار سیستم قضایی در ایران ماست مالی و برخورد با هرگونه افشای حقیقت هستش اصلا شما بگو این همه تبلیغات برخورد با فساد و اختلاس داشتند چی شدند؟تمام این مدیران از فیلترهای رژیم رد شدند و همه یک روابطی با بدنه رژیم دارند نتیجه اش چی شده؟
‌پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
۴۲
paksan - ایران، ایران

شما نگاه کن طرف رو مثلا در شهرداری یا فلان بانک میگیرن به جرم اختلاس (که حکم دادن اختلاس دزدی نیست) بعد اسم طرف که مشخص نیست! خوب از کجا اختلاس کرده معلوم نیست؟ چی برده ؟معلوم نیست خوب جریمه میکنند به جیب کی میره؟ وکیل هم که خودشون برای اینا میگیرن که اصلا حرف نزنه مردم بفهمند واقعا جرم چیه؟ آخرش هم یه حکمی اعلام میکنند بعد معلوم نمیشه طرف کجا و کی و چطوری میاد بیرون و بی سروصدا تمام و در آخر ماجرا یکی پیگیر بشه رد بگیره می فهمه فلان ارگان و نهاد حکومتی وام خواسته یا تراکم از شهرداری فلان جا خواسته موافقیت نکردن یه پرونده ساخته شده فقط برای تحت فشار گذاشتن فلان بانک یا شهرداری و حتی مقامات بالای سیاسی برای گرفتن فلان قرارداد و فلان مجوز. برادر رئیس جمهور قبلی چطور یهو دزد شد؟زنجانی با چند میلیارد یورو داره چیکار میکنه؟سلطان سکه رو اعدام کردید سکه هاش کجا رفت؟سلطان دلار چی؟ فساد سیستماتیک یعنی نیروهای امنیتی و نظامی همه شدند مسئول حالا یا با هم همخور و همکاری میکنند یا با روشهای پرونده سازی مجبور به همکاری میشوند مثل گرفتن قراردادهای پارس جنوبی توسط سپاه با دستگیری برادر رئیس جهمور قبلی
‌پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

حق الکشف این بی ناموسهای بیشرف زندانه ! نمونه اش روزنامه نگاری که ( اسمش خاطرم نیست ) شصت و سه حساب شخصی سارق لاشیجانی رئیس تبهکار و جنایتکار اسبق قوه قضائیه رو افشاء کرد و سه سوت گرفتند و انداختنش زندان !!
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
اولا در ج.ا اختلاس دزدی نیست ،ثانیا اختلاسگران واقعی همان افرادی هستند که از چندین فیلتر حکومتی رد شده و به اموال مملکت دسترسی دارند ، و افشای اینها جرم محسوب شده و زندان دارد ، ثالثا هرکه دزد و فاسد و قاتل نباشد در ج.ا بجایی نمیرسد . نماینده ج.ا خودت همه اینها را خوب میدانی برو این دام بر مرغ دگر نه .
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴
۵۶
Azadi hame - تهران، ایران
انگار از مریخ امده .خر خودتی۰ خودتون بهتر میدونید۰ هر کی لو بده ۰ شماها اعدامش میکنید۰۰.
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳
۳۶
koroshniknam - تهران، ایران
جالبه دزد میگه دزد معرفی کنید وقاحت تا کجا؟
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.