حامد اسماعیلیون: ترس تجزیه ایران را از کنار بگذاریم، این‌ ترس‌ها واقعیت ندارند

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی با دعوت به اتحاد میان مخالفان جمهوری اسلامی و توافق بر سر حداقل‌ها در متنی نوشت: «در کنار هم بایستیم. خوف استبداد در آینده را از خود دور کنیم. ترس تجزیه ایران را از کنار بگذاریم. این‌ ترس‌ها واقعیت ندارند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
علط اضافی نکن شما مجاهدین خلق هستید و هیچ چیزی حتی تجزیه کشور براتون مهم نیست، اگر مهم بود که با صدام همکاری نمی‌کردید شما آشغالهای وطن فروش
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

جناب اسماعیلیون چرا تقرقه می اندازید تجزیه کجا بود چه کسی تا بحال حرف از تجریه زده مگر اینکه شماها از جای دیگری میسوزید البته من تا زمانیکه کمکی به انقلاب باشید مرحبا و دست مریزاد میگم اما اگر به نفع خود و یا ناآگاهانه به نفع طویله رهبری فعالیت کنید آنوقت افشا میشوید چرا که گذشته شما زیر بغل من است
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
من با این بسیجی که شما را تجزیه طلب می‌‌داند موافق نیستم . یادش رفته امام امتش را صدام مثل خوک ۱۵ سال فربه کرد.ولی به شما هم دیگر اعتماد ندارم. خطا در برلین. ارگانیزه را به یک گروه فمنیستی دادی که همه با هم ۱۵ نفر هم نمی‌‌شوند. ولی به اندازه شیپور صور اسرافیل داد و قال می‌‌کنند.به سه گروه همجنس باز کوچولو و کرد‌ها تجزیه طلب تریبون سخنرانی دادی ولی ۳۰ تا ۴۰ درصد شرکت کننندگان را نادیده گرفتی. یک دفعه تغییر نظر؟ فکر می‌‌کنم خطر را حس کردی از این سونامی وکالت دادن. هنوز دور نیست شجاعت و دستی که به طرف آمده بگیر. شما هم مثل همه کاندید می‌‌شوی حال یا نخست وزیر یا رهیس جمهور. ۴۳ سال تجربه کردیم. اشتباه خود را بپذیر .بهترین منطق است. ترسی از قسمتی از ۵۷ اتی‌ها نداشته باش. این‌ها ۴۳ سال نعره می‌‌کشند. در وسط امپریالیست نشسته پول امپریالیست می‌‌گیرند ولی نگاه هنوز به چگورا لنین علی‌ اولین سوسیالیست جهان است.ضمنا سو استفاده سیاسی نکنید. نه مخالفت با فمنیست دارم نه با همجنس بازان. کلمه دیگر در فارسی‌ نمی‌‌شناسم.پیشنهاد کنید دفعه دیگر خواهم گفت
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
۲۴
خامنه ای بی شرف - برلین، آلمان

آقای اسماعیلیون اگر مردم ترس از تجزیه دارند، ترسی است طبیعی اما اگر شما بعنوان یکی از کسانیکه مخالف رژیم هستید و طیفی از مردم هم دنباله رو شما هستند واقعا به یکی شدن و اتحاد عقیده دارید که امیدوارم چنین نیز باشد، چرا در مقابل دعوت شاهزاده برای یکی شدن هیچ اقدامی نکردید در حالیکه ایشان بارها و بارها گفتند که هدفشان در وهله اول براندازی این رژیم و رسیدن به نقطه ای است که مردم در یک انتخابات آزاد و با نظارت ارگانهای بین المللی نوع حکومت خود را انتخاب کنند و بقول ایشان برای یکبار هم که شده مردم ایران بدست خود حکومت مورد نظر خود را به کرسی بنشانند، حتی بحث وکالت به ایشان نیز هیچ مغایرتی با اتحاد و یکی شدن ندارد کما اینکه شما میتوانید بعنوان وکیل دیگری برای طیف دیگری از مردم باشید. حتما قبول دارید که همه مردم نمیتوانند تک به تک سخنگو و نماینده خود باشند. پس اگر شما و دیگر نمایندگان مردم و احزاب دست اتحاد به شاهزاده بدهید و با در نظر گرفتن حفظ تمامیت عرضی ایران، سکولاریسم و دموکراسی به جهانیان بگویید که ما همه یکی هستیم، آنوقت مردم چشم به انتظار ایران هزینه کمتری برای رهایی خواهند پرداخت.
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
۴۲
Chokam - ری، ایران

درست میگه چون ما توی ایران دیگه قوم نداریم خالص.همه قاطی شدن. زمان شاه روشنفکرا یه کم بحث قومیت رو داغ کردن امابعدانقلاب ترکای زیاد مهاجرت کردن تهران و شهرای بزرگ،طوریکه تهران شد۲۰میلیون، ترکا باازدواج و مهاجرتها با فارسا قاطی شدن. کرد و بلوچ خالصتر مونده البته کردای کورمانچی رو هم رضاخان۱۳۱۷ کوچاند قوچان و خراسان قاطی شدن بافارسا.تنهابلوچاخالصن که اونهااصلا اصل ایرانن مثل یعقوب لیث
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
حامد اول خوب پیش رفت ، خوش صحبت ، آراسته ، درد کشیده ، احترام بین المللی ، اما شوربختانه به کوچه خاکی زد ، نمونه ،یک سلام به شاهزاده رضا نداد ، بعد هم در مصاحبه ماستمالی کرد ،البته اصلا مهم نیست که نظرش در مورد رژیم پهلوی چیه ،حق داره که حتی کاملا مخالف باشه ، ، اما در شرایط ویژه اتحاد لازم بود ، چنانچه جرچیل و روزولت با استالین هم اتحاد کردند علیه هیتلر ، اگر کمیته براندازی و فقط برای نابودی رژیم تشکیل میدادند ، می‌شد جنبش را قوی کرد ، اما اطلاعات رژیم توجه جامعه را به شهناز تهرانی و کنسرت ساسی مانکن ، و یا اینکه فلان مبارز کشته شده گرایش دگر جنسی داشته و غیره کشاندند.
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
۶۰
جناب - استکهلم، سوئد
آقای اسماعیلیون، شما خودتان بهتر از هر کسی مطلع هستید که شما هیچ سابقه و تجربه سیاسی مشخصی نداشته‌اید، و حتی اطلاعات مطالعاتی خاصی را هم نداشته‌اید، بلکه در یک رشته کاری مشخص دیگری تحصیل کرده‌اید. بنابراین نه دانش سیاسی دارا میباشید و نه تجارب سیاسی ویژه‌ای‌ از سر گذرانده‌اید. عجیبی ماجرا این است که شما حتی بعد از مهاجرت از ایران تا رخداد آن اتفاق شوم و دردناک، بند ناف خود را هم از جمهوری اسلامی بطور کامل قطع نکرده بودید. سئوال این است که شما چقدر با جریانات تجزیه‌طلب ایرانی آشنائی دارید، و با کدام ملاک و معیار به این درک رسیده‌اید که تجزیه‌طلبی در ایران وجود خارجی ندارد و باید ترس و نگرانی از آنرا برکنار گذاشت و بدنبال شما، بسوی ناکجاآبادی "تعریف نشده" که هیچ وجه تمایزی با حرکت کورمال کورمال و بدنباله روی از شما نداشته، روان باشیم؟ مردم ایران چرا باید به شما اطمینان کنند؟ آیا شما خودتان به یک فردی با ویژگی‌های شما، که هیچ درک و تجربه سیاسی نداشته باشد، و بخواهد ایران چند ملیتی، با تضادهای اقتصادی، فرهنگی و مذهبی گوناگون را، در جهان پرآشوب رهبری کند، اعتماد میکردید؟ مطمئنا نه!
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
1- گویند پدری با پسر کوچک خود وارد بقالی دوست قدیمی خود شد تا با او گپی بزند. در همین حین بچه شروع کرد به میوه خوردن مثل سیب و موز و انگور. صاحب مغازه به پسر گفت چه خبره بچه, همه میوه ها را خوردی! پدر پسر بچه گفت; ولش کن این بچه ما خُله. صاحب بقالی گفت اگر خُله پس چرا پیاز نمی خوره? حالا داستان دوستی است که مدعی طرفداری از سلطنت و دمکراسی و حقوق جنسی و آزادی انتخاب است. به دگرباشان توهین میکند و می گوید همجنس باز! بعد می فرماید نمیدانم به زبان فارسی چه میشود. بلد هستی اینجا رُمان در هم شکسته و با ادبیات زیرنافی بنویسی. بلد هستی که بنویسی ولی نمیدانی که چه مینویسی. بلد هستی برای طرفداران خود سینه چاک بکنی ولی اینجا توهین جنسی ات یعنی عمدی نیست!?
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
۲-اگر توهین شما عمدی نیست پس دال بر ایرادی در شماست. قبول بفرما که تحقیر و توهین به دیگران آن هم بر محوریت جنسی, تز آدمهای پریشان محور است. شما دردتان ازآنجا شروع میشود که چرا میکروفون برای لحظه ای در دست دوستان همجنسگرا قرار گرفته. اگر مشکلی با کسی دارید که به رضا پهلوی بی محلی کرده, چرا به دیگران توهین میکنید?بنده مایوسم از اینکه هر روز بیش از پیش کسری شعور و اخلاق را در قشر مدعی چون شما برای ایران فردا می بینم. سالی که نیکوست از بهارش پیداست.اگر بهار شما هستید بنده طرفدار خزانم!.
یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
زرتشت جان. من تجمع باشکوه برلین را بهترین از نوع خود در نیم قرن گذشته میبینم. اتفاقا در این مورد باید از حامد اسمعیلیون تشکر کرد . به چند دلیل : تعداد کثیر شرکت کننده گان؛ نظم و ترتیب و عدم خشونت ( پلیس برین شگفت زده شد ). شرکت احزاب مختلف با حتی پرچم های سازمانی ؛ تاکید بر ازادی احزاب در ایران فردا بود ؛ ایران جزو بدنام ترین کشور ها در مورد احترام به حقوق دگر باشان جنسی است ؛ اینکه به فعالان این بخش از جامعه اجازه صحبت و دفاع از حقوق اجتمایی خود کردند ستودنی و افتخار امیز برای ایرانیان تمام دنیا ست . اینکه از کردستان و بلوچستان و با شعار جانم فدای ایران سخنگو داشیم باز هم قابل تقدیربود؛ سخنرانی ان دختر بلوچ با ان بغض دلنشین واقعا تاثیر گزار بود
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
1-خانمها و آقایان؛ صداقت و درست اندیشی کلید واژه ای است که تعصب و تندروی و لجاجت را در آن جایی نیست. باید از انحراف و سرکوب و تهمت و کشت و کشتار در این ۴۴ سال آموخت.آیا تاکنون در گیری و خودبزرگ بینی جریانات سیاسی برای کشور خودمان راندمان خوبی داشته است? مگر ما نمی گوییم همه افراد جامعه بدور از مذهب ومرام و جنسیت و نژاد دارای حق و حقوق یکسان هستند?. مگر خود رضا پهلوی همین سخن را بارها تکرار نمیکند? پس چطور شخصی به اصطلاح هوادار بنام آقای زرتشت که نه سواد نوشتن را دارد و نه قدرت سکوت٬ حداقل برای بار دوم دوستان دگرباش را تحقیر و مورد اهانت قرار میدهد!? الفاظی را که این آقای خوب نویس علیه دگرباشان جنسی بکار میبرد, کپی سخنان امام جمعه هاست.
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
دوم- دوستان باید در مجامع بین المللی ثابت بکنیم که چهره سیاهی که استبداد کنونی از ما به دنیا نمایش گذاشته است صورت ما نیست. چهره ما همان است که در برلین و فرانسه دیدیم. شور بختانه این دوست فرانکفورتی امان چند وقتی است که تُرش کرده اند٬ که چرا دربرلین دوستان دگرباش از تریبون جمعی استفاده کرده اند. اتفاقا به این کار باید افتخار کرد، چون نشان از شعور و پختگی و تولرانس ما را دارد. اگر آقای زرتشت مشکلی با آقای اسماعییلون دارند مجاب نیستند به افراد مسن یا دگرباش و غیره با زبان آلوده توهین بکنند.اگر آقای اسماعییلیون به آقای رضا پهلوی بی محلی کرده اند(این عمل درست نیست) مشکل ایشان است. ولی نباید دیگران تاوان پس بدهند. به امید اتحاد و برابری جانتان جور.
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +569شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +479پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +356یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +270ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +251نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +248وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +202حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +199عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +171نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند