خیزش انقلابی و چشم‌انداز دوران گذار؛ گفت‌وگو با شاهزاده رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه اختصاصی با دویچه‌وله فارسی، از مسئولیت خود در رعایت بی‌طرفی برای همگرایی نیروهای مختلف، لزوم همراهی جامعه جهانی با مردم ایران و شرایط احتمالی دوران گذار از جمهوری اسلامی سخن گفته است.
دویچه وله: شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه اختصاصی با دویچه‌وله فارسی می‌گوید، مهم‌ترین اقدام جامعه جهانی برای جلوگیری از افزایش اعدام‌ها و خشونت حکومت علیه مردم ایران، تشدید تحریم‌ها و اقدامات تنبیهی علیه جمهوری اسلامی است.

شاهزاده رضا پهلوی در تاز‌ه‌ترین گفت‌وگوی اختصاصی خود با دویچه‌وله فارسی از جامعه بین‌المللی خواست، حمایت خود از مردم ایران را بیشتر کند.


ولیعهد پیشین ایران افزایش تحریم‌ها و اقدامات تنبیهی علیه جمهوری اسلامی را از مهم‌ترین گام‌هایی دانست که جامعه بین‌المللی می‌تواند در جلوگیری از سرکوب‌ و اعدام‌های بیش‌تر علیه معترضان ایران بردارد.

فرزند محمدرضا شاه پهلوی همچنین خواستار انسداد دارایی‌های جمهوری اسلامی و اعمال تحریم سیاسی شبیه به آن چه که در دوران آپارتاید و اعمال تبعیض نژادی، آفریقای جنوبی را منزوی کرد شد.

او با اشاره به این که ایران از افراد قابلی برای پر کردن خلاء قدرت پس از فروپاشی رژیم برخوردار است یادآور شد، اما از آن‌جا که امکان انجام سریع این کار در داخل کشور میسر نیست ممکن است آن‌ها به حمایت افراد خارج از کشور نیاز داشته باشند.

شاهزاده رضا پهلوی ادامه داد: «برای من روشن است که این نیروها در لحظه سقوط رژیم می‌توانند متحد شده و با همکاری یکدیگر دوره گذار را تسهیل کنند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
مطمن باشید هیچ آینده ای روشنی ندارید اگر این این مرد که پدربزرگش با کودتای انگلیس سر کار آمد و پدرش با بی عرضگی در خدمت آمریکا و انگلیس بود و کاملا بی عرضه ناجی و رهبر آینده تان باشد. مطمن باشید هیچ ترکی عربی بلوچی کردی خودش را در چارچوب ایران آینده با این همه بدبختی و فقر و توهین وتمسخر نمی بیند
یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.