درخواست خبرگزاری فارس وابسته به سپاه از رونالدو

ایران وایر: خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، امروز (پنج‌شنبه) مدعی شده است «سازمان عفو بین‌الملل» (Amnesty) از «کریستیانو رونالدو» خواسته «سابقه وحشتناک سعودی‌ها» را برجسته کند.

کریستیانو رونالدو در روزهای گذشته با عقد قراردادی دو ساله به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای هر سال، به تیم فوتبال النصر عربستان پیوست.


رسانه سپاه پاسداران نوشته است: «این سازمان حقوق‌بشری از رونالدو خواست تا از موقعیت خود استفاده و سابقه حقوق‌بشری عربستان سعودی را نشان دهد.»

فارس درحالی سازمان عفو بین‌الملل را به عنوان سازمان حقوق بشری قابل اعتماد معرفی می‌کند که طی دهه‌های اخیر، همین نهاد بیشترین انتقادات را نسبت به نقص حقوق بشر، نقض حقوق زنان، نقض حقوق کودکان، اعدام‌ها و بدرفتاری با زندانیان نسبت به حکومت جمهوری اسلامی داشته است. جمهوری اسلامی هرگز به انتقادات یا سوالات سازمان عفو بین‌الملل پاسخگو نبود.

«حمید نوری» تیرماه سال ۱۴۰۱ در دادگاهی از سوی دادگاهی در سوئد به دلیل دست داشتن در به حبس ابد محکوم شد. او در یکی از جلسات دادگاه‌های خود و در مواجهه با سوالی که از متن سازمان عفو بین‌الملل در مورد کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ به عنوان سندی از جنایات جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ خورشیدی مطرح شده بود، این سازمان را «غیرقانونی»، «دشمن مردم ایران» و «ابزار دست آمریکا و اسرائیل» نامید. او در این دادگاه، سازمان عفو بین‌الملل را محکوم به سیاسی کاری کرده بود.

سازمان عفو بین‌الملل که حالا نهاد مورد وثوق خبرگزاری سپاه پاسداران در مورد قرارداد کریستیانو رونالدو با یک باشگاه عربستانی قرار گرفته است، ۲۴ تیرماه در بیانیه‌ای که به امضای «دیانا الطحاوی»، معاون دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا این سازمان حقوق بشری رسیده بود، حکم «حبس ابد» حمید نوری را «گامی بی‌سابقه در راستای تحقق عدالت» خواند.

همین سازمان بیستم آبان ۱۴۰۱ و پیش از آن‌که برای کریستیانو رونالدو پیامی ارسال کند، از «سازمان ملل متحد» خواسته بود پرونده سرکوب معترضین در ایران، به صورت جداگانه و فوری بررسی شود.

عفو بین‌الملل همچنین با انتشار گزارشی رسمی، سرکوب مردم سیستان و بلوچستان را «کشتار مردم معترض بلوچ» نامید و از جمهوری اسلامی خواست دست از کشتار کودکان، معترضین و افراد غیرمسلح بکشد.

خبرگزاری فارس بدون در نظر گرفتن یا بازتاب اعتراضات مکرر این سازمان حقوق بشری در قبال سپاه پاسداران و حاکمیت جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر، نوشته است: «رونالدو نباید اجازه دهد شهرت او به یک ابزار برای پوشاندن سوابق حقو‌ق‌بشری ریاض تبدیل شود».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
keyanrad - منچستر، انگلستان

بعد چه کسی باید سابقه درخشان جمهوری اسلامی رو در مورد حقوق بشر و اعدامها به دنیا نشون بده مال بقیه میخوره رو تشت جمهوری اسلامی میخوره رو پشم
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
۵۴
hamid4053 - اصفهان، اتریش

این نظام کثافت کلمه وقاحت را شرمنده کرده. پرروگری یکی از ویژه های ملایان انگل میباشد. این دوره پرروگری یکی از دورانی است که اینها در اون حوضه مثلا علمیه در واقح لواط خانه اموزش داده میشوند. در واقع این یکی از مهمترین مرحله اون دستمال گرد هست که رو سر پر از پهنشون بگذارن. در واقع سرویس دهی و ارضاع یکدیگر این مرحله مهم میباشد. مردم به ما در خیابان بپیوندید تا پیکر پوسیده این نظام کثیف را سرنگون کنیم و ایرانمان را از اسارت این وحشیهای عربزاده ازاد کنیم
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
۴۶
کو حق - ولینتون، نیوزلند

آب و بریز او‌نجا که میسوزه عمو‌،البته سپاه بش گفته ما میدونیم که تو خیلی نگران این هستی که گوشتی که میخوری یوقت حلال نباشه بخاطر همین سپاه بش پیشنهاد داده این دو سال گوشت حلال رو از قصابی قاسم کتلت براش فراهم کنن
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

شاید روزگاری حقوق بشر معنا و مفهومی داشت. امروزه این هم سوژه ای شده برای اعمال فشار برای کسب امتیازات سیاسی و اقتصادی
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

کلا مسخرن اما خوب تا اکثر امت نخوان اینا هستنو نماینده ایران حساب میشن چه خوشمون بیاد چه نیاد‌.
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
۳۸
2mokhalef - شیراز، فرانسه
فکر میکنم اشتباه تحریر کردید تا اونجایی که میدونم و خوندم(( 2.5 میلیون یورو و دوسال و نیم)) درسته؟
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

و کلیه اعمال و رفتار این هزار پدران مادر صیغه رو نماد مردم شریف و نجیب ایران هستند، وای بر ما 😤😠😡🤬
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

آقای رنالدو هم پاسخ دادند. خدمت برادران عزیز سپاه . بیلاخ. همه شما اینقدر مشنگ هستید ؟ یا این نتیجه نشستن پای منقل شیره آقا است؟ اسکار ویلد می‌‌گوید عاشق خود شدن آغاز یک داستان عاشقانه ابدی است.فکر کنم برادران سپاه این جمله اشتباه درک کرده. باید گفت. آنجا که مشنگ بودن در عقل شروع می‌‌شود. پایان اندیشه و تفکر است. بعضی‌ قورباغه ساکن ایران این تخیل را دارند که خورشید هر روز به خاطر این‌ها ظهور می‌‌کند. هر روز هم باید این را نشان دهند. معمولا انسان‌ها کوچک مفت‌خور کلاش مثل امت ریش. آخوند که هیچ کار مفید حتا در مقیاس کوچ هم قادر نیستند. دوست دارند فکر کنند، برای چیزها خیلی‌ بزرگ به دنیا آمده. جدی نگیریم مشنگ دیگر
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
۳۴
Munchen - مونیخ، آلمان

سابقه سپاه ضد ایرانی جنایتکار از هر حکومتی در تاریخ سیاه تر و کثیفتره.در حد مغولها هستند.سعودی کودک و مردم کشورش را به قتل عام نکرد و با شلیک ساچمه نابینا نکرد.پس خفه خون بگیرید جنایتکارهای اشغالگر.
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان
توجیه یک حکومت وقیح و پلید رو ببین. چرا فقط به شکنجه کردن و تجاوز ما به زنان تو زندان گیر میدین، ببینین بقیه هم شکنجه کردن...
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان
با بررسی تاریخی که توی چند سال اخیر داشتم، حکومت ضحاک علی شیطان پرست در حد و اندازه های مغولهاسات. شاید حتی بدتر. مغول ها فقط میکشتند این بی ناموس ها مرگ تدریجی و شکنجه روحی و روانی میکنند. جدا که چهره واقعی الله و امام زمان رو خوب نشون دادن...
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان
جمهوری اسلامی هیچ کاری رو بر مبنای عقل و تفکر و تجزیه تحلیل انجام نمیده. هیچ حرفی رو سنجیده نمیزنه. خیلی کودن هستن. دنیا چهره واقعی جمهوری اسلامی رو دید و حساب مردم بالاخره از حکومت جدا شد. الان ایران مثل فلسطین یک کشور اشغالی هستش
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
۳۱
chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
فکر میکنم این درخواست رو همون سپاهی که سر کار جلوی کامپیوتر پورن نگاه می‌کرد و خوارضایی می‌کرد مطرح کرده. از احمقانه بودن خواستش معلومه.
‌پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.