علی کریمی: زمان پهلوی برای مجازات مخالفین را تبعید می کردند الان ممنوع الخروج می کنند

ایران اینترنشنال: علی کریمی در یک استوری درباره مجازات ممنوع‌الخروجی که در آخرین مورد برای همسر و دختر علی دایی اتفاق افتاد، نوشت: «حکومت فاسد آخوندی، خودش میدونه چه بلایی سر این کشور آورده که ممنوع‌الخروجی از این کشور می‌شود بدترین مجازات»

جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته مجازات ممنوع‌الخروجی و گرفتن پاسپورت را برای بسیاری از معترضان، دانشجویان، هنرمندان و ورزشکاران اعمال کرده است.

علی کریمی درباره این مجازات نوشته: «در زمان پهلوی برای مجازات، مخالفین را به خارج تبعید می‌کردن تا نتونن از زندگی تو ایران لذت ببرن،‌ الان مخالفین را ممنوع الخروج می‌کنند تا نتونن از این جهنم خلاص بشن»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

درود بر علی کریمی و علی دایی که به شعار زن زندگی آزادی باور دارند
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
۱۸
siavash786 - قلب نگین، هندوستان

تبعید در زمان شاه با حکم دادگاه جزوی از محکومیت مجرمین بود ، نه اینکه بدون دادگاهی کسی را خودسر تبعید کنند.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱
۲۵
romano - تهران، ایران

والا اینا هرچی در مورد شاه خدا بیامرز میگفتن الان مثل گناه یک بچه معصوم در مقابل اینهاست. والا شاه رو با اروپاییان همان زمان و رفتارشون در مستعمراتشون مقایسه کنید میبیند بنده خدا چه پدری برای ایرانیها بوده و خیلی هم دموکرات. دوم ۴۴ سال که هیچ ۱۳۰۰ سال دارن میگن یزید ملعون فلان کرد فلان کرد ولی بابا دم یزید گرم الان مقایسه میکنی میبینی چقدر مرد و دموکرات بوده اجازه داده اول از همه زن و خانوادش در امان باشن دوم اینکه اجازه داد زینب در دربارش ضدش اعتراض کنه و توهین هم بکنه (خوبه بدونید قلمرو یزید یک امپراطوری بود نه اندازه ملا علی) . در هر صورت رژیمی ها الان زمان گریتونه شما ادعاتون میشد که زورتون به چند کشور میرسید الان چارقد نمیتونید سر دختر بچه‌ها جلوی در خونتون کنید. کی باخته؟
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۵
۷۴
Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا

رژیم میدونه درصد خیلی بالایی از مردم آرزو دارن تبعید بشن! به کوه و دریا و جنگل میزنن که برن «تبعید»! یه همچین مملکتی درست کردن این مردان خدا!!
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۹
۴۲
Chokam - ری، ایران

اون موقع مردم بیشتر بیسواد مطلق بودن،چی میدونستن خارج چیه. الان عشق خارج شدن. چون اصلا بیسواد نداریم شاید یکی دوتا پیدابشه اون دیگه اتیغه است
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴
۴۲
Chokam - ری، ایران

ممنوع الخروج هم میکردن عبدالله موحدممنوع الخروج بود. ولی اون موقع اصلا خود مردم نمیخواستن برن خارج مثل الان عشق خارج نبودن چون بیشتر مردم بیسوادبودن حتی خواندن نوشتن بلد نبودن چه برسه خارج
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷
۳۴
پیر خردمند - تورونتو، کانادا

سد علی گدا و جمهوری اسلامی و اخوند جماعت متخصص مزخرف گفتن هستن. حیف مملکت ایران که یه سری احمق حاکم شدن.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۹
۵۶
Azadi hame - تهران، ایران

چند کلاس سواد داری۰۰ درد و بلای ملت ایران تو مغز داینا سوری تو بی مغز
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
۴۲
Chokam - ری، ایران

یه اثر من به اندازه تمام ملت بیسواد ایران می ارزه، یه صفحه اش به اندازه تمام صفحات عمر توی بیسواد
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
۶۸
خر سوار سابق - آلبک، آلمان

راه نجات ملت ایران ، حضور میلیونی مردم در خیابان
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
"یه اثر من به اندازه تمام ملت بیسواد ایران می ارزه " دمت گرم نارسیست می‌‌دانی چیست؟ اینقدر عاشق خود هستی؟ اولن آن زمان همه بیسواد نبودند. بیسوادی ۵ سال بعد از انقلاب سفید و ایجاد سپاه دانش کلا از بین نرفت ولی به چیزی زیر ۱۰ درصد تنزل کرد. توی همین آلمان هم هنوز که هنوز ۵ درصد بیسواد دارند. ضمنا کسی‌ هم دیگر بیسواد نمی‌‌گوید. بیسوادی در فرهنگ ما توهین است. ۱۳۵۰ بعد از اینکه شاه در اوپک بر خلاف خواسته عربستان قیمت نفت را بالا برد و درامد طبقه متوسط بالا رفت. سفر رفتن به خارج شده بود. اخر هفته تجریش. هر اموزگار ساده قادر بود که سفر دو هفته به لندن و پاریس رود. ما در هیچ نقطه تاریخ ایران حتا در زمان رضا شاه هم این همه دانشجو خارج از کشور نداشتیم که با امکانات مالی‌ خود به خارج روند. بعد از سربازی دو سال در یک شکت خارجی کار می‌‌کردند.چیزی نزدیک ۵۰ هزار تومان پس انداز می‌‌کردند. کافی‌ بود بر سه سال زندگی‌ در آمریکا. تنها کنفدراسیون دانشجویان ایرانی‌ درخارج چیزی نزدیک به ۲۰۰ هزار عضو داشت. همه این‌ها با با یا مامان سلطنتی نبودند. به تکزاس می‌‌گفتند خوزستان کوچک.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
ضمنا موحد با وجود ممنوع ال خروج بودند یک جوری سفر زیاد می‌‌کرد. ۱۹۶۵ منچستر. ۶۶ اسپانیا. ۶۷ هند.۶۹ ایتالیا. ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ تایلند. ۱۹۷۰ آمریکا. حرف مفت زدن همیشه آسان تر از حرف مفت گوش دادن است. در این نقطه از ما جلو تر هستی‌ خوشا به حالت
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
۴۸
Aztek - قم، ایران

اتیغه؟ معلوم شد تو یکی از اون بیسوادایی؟ دومی شم حتما رهبر مفعول و عتیقه ته؟
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
۴۲
solswe - مالمو، سوئد

ممنوع الخروجی خودش بزرگترین تبعیده، تبعید در جهنم.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
۴۲
Chokam - ری، ایران

نه عزیزم،این انارشیست نیست،شماانارشیست هستین که حرف سایت انگلیسی رو قبول نداری و فارسی خونی..،بیسواد مطلق یعنی حتی سواد خواندن نوشتن هم نداشتن،Literacy Rate Iran رو بزن آماریونسکو رو مینویسه ۶۰درصدمردم در سال۱۳۵۶ بیسواد مطلق بودن.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
۴۲
Chokam - ری، ایران

تو درست میگی، حرف مستند زدن برای تو اتیغه محسوب میشه چون فقط پای تلویزیون نشستی نمیفهمی من جوابت رو بالادادم
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
۴۸
Aztek - قم، ایران

دوست عزیز مثل اینکه به بیسوادی خودت افتخار هم میکنی؟ حداقل ده بار از روی عتیقه بنویس که یه چیزی یاد گرفته باشی.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
۴۵
sahandoglu - لندن، انگلستان
متاسفانه مردم ایران آنقدر به شعور سیاسی بالا نرسیده اند که بدانند زمان شاهی و دینی تمام شده است . آینده یک کشور در ساختار سیاسی آزاد و با شرکت تمام حزب ها و گروههای و حتی ملتها و . تشکیل می شود و آزادی تضمین می شود. نمی دانم با تمام بدبختی و خفقان دوران شاه پسرش چگونه می تواند یک کشور را ازادانه اداره کند وقتی که جیزی غیر فارس و ملتهای فارس را اصلا باور ندارد. ملتهای غیر فارس به آن درک سیاسی رسیده اند که اگر حقوق شان در ایران تامین نشود به سوی استقلال پیش خواهند رفت و هیچ یک از آنها به دنبال بودن در ساختار ایران دیگر نیستند. اما هیچ کس آن را در ک نمی کند و همه در رویا و توهم به سر می برند. اگر این شعور سیاسی مردم همین طوری ادامه شود به هیچ وجه ازادی و دموکراسی در ایران نخواهیم داشت. من به شخصه اینده ایران را در تجزیه می بینم. و این بهترین راه برای آزادی برای همه ملتها در ایران است. چون فارسها ازادی و دمکراسی را برای خودشان می خواهند و در فکر آنها غیر فارس هیچ حقی ندارد
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
۱۸
siavash786 - قلب نگین، هندوستان
متاسفانه ممنوع الخروجی عبدالله موحد صحت دارد تا سال ۵۷ . بگفته خودش بعد از اینکه او را مادام العمر محروم کردند، به دفتر معینیان رفت و از او پرسید که چرا ممنوع الخروج است؟ معینیان گفت که برایش گزارش های بدی رد شده بود. بعضی اوقات ساواک کارهایی مثل پرونده گلسرخی انجام میداد . اما این دلیل نمیشود که کل نظام مانند رژیم فعلی باشد و یا اکثرا ممنوع الخروج باشند . گروه پرویز نیک‌خواه در کاخ مرمر به شاه تیراندازی کرد ولی سال ۵۷ توسط رژیم اسلامی اعدام شد نه شاه
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
۴۲
Chokam - ری، ایران
بیسواد رهبر مفعول چیه ،از مفعول بعنوان فحش توی استفاده نمیکنن. گی یا مفعول توی قرن۲۱ توهین نیست، تو مال ماقبل تاریخی نه قرن۲۱. همون خامنه ای برات زیادیه.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
داغ نکن اول بخوان بعد پاسخ. نگفتم آنارشیست.گفتم نارسیست .فرق داره اگر تفاوت را درک کردی باشد ادامه می‌‌دهیم
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
۴۲
Chokam - ری، ایران
حالا این عبدالله موحد که فارسیه پیدا کردی کاری نداره پیداکردنش، اما اون آمار یونسکو انگلیسیه، که میگه ۶۰درصد بیسواد بودن زمان شاه ، با اون آدرسی که گذاشتم باید بتونی پیدا کنی وگرنه قید این بحثا رو بزنین ، برید توی بحثی که واردین.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
۴۲
Chokam - ری، ایران
دیگه بدتر،نارسیست رو اینجا بکار نمیبرن باید تشکر رو بکار ببری ولی بر عکس توهین رو بکار میبری!برات مدرک از یونسکو گذاشتم اون کلمات انگلیسی رو بزن برات میزان بیسوادی توی سالهای مختلف دوران محمدرضاشاه رو میاره ، دهه ۴۰ و دهه۵۰ و به تفکیک جنسیت. البته انگلیسیه، درک مطلب انگلیسی بلدی؟ اگه بلد نیستی که هیچ ، اصلا حرفی ندارم
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
۴۲
Chokam - ری، ایران
پرویز نیکخواه اعتراف اجباری کرد، برای همین شاه آزادش کرد. اولین اعتراف اجباری بود قبل از اینکه آخوندا توی تلویزیون پخش کنند اعتراف اجباری رو، اون موقع توی رادیو وروزنامه پخش میکردن. بعدازاعتراف نیکخواه استخدام تلویزیون شاه شد و خیلی پیشرفت هم کرد.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
۴۸
Aztek - قم، ایران

من بار ها توضیح دادم . بین گی و مفعول خیلی فرق هست . خامنه ای گی نیست . فقط مفعوله که از نظر من برای یک رهبر دینی و سیاسی نکته منفی هست . حالا اگر تو اصرار داری که گی هم هست من از جمعیت گی ها عذرخواهی میکنم.
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
۴۲
Chokam - ری، ایران
چه ربطی داره؟مگه دیواره؟ برو روی دیوارای قم بنویس رهبر مفعول. نه اینکه وسط بحث عبدالله موحد
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
۱۸
siavash786 - قلب نگین، هندوستان
دو دفعه برام نوشتی ، اولیش را فکر کنم اشتباهی بمن پاسخ دادی . اما دوم ، عمر شما کفاف نمیدهد ومسلما اطلاعات شما از اینترنت هست . اما آنزمان شایعاتی پخش میشد . راست و دروغش را واقعا نمیدانستیم و کورکورانه قبول میکردیم ، بطور مثال در مورد صمد بهرنگی که میگفتن ساواک کشت ، دیگری میگفت صمد شنا بلد نبود و غرق شد و ساواک هم میگفت که چنین کاری انجام نداده. مگر اینکه درست بودنش را از فرد مطلع می شنیدم. درمورد نیکخواه هم همینطور بود که او را نزد شاه بردن و شاه گفت * درسوخته من چکاری کردم که میخواستی مرا بکشی ؟ * نیکخواه عذر خواهی و طلب بخشش کرد و میگفتن دست و پای شاه را بوسید. شاه دلش سوخت و او را بخشید. برای کار در تلویزیون هم شایعاتی وجود دارد . اما نصیحت میکنم تا چیزی نمیدانی عنوان نکن و اگر شنیدی حتما بگو که چنین چیزی شنیدی و صحت و سقم بر شما بدون مدرک است و معلوم نیست.
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹
۴۸
Aztek - قم، ایران
تو مثل اینکه کلا قاطی کردی . من اصلا تو بحث عبدالله موحد نبودم . تو داشتی از سواد حرف میزدی ولی خودت عتیقه رو نوشتی اتیغه که نشان از بیسوادی ت داشت و من تذکر دادم. حالا اینکه به رهبر مفعول یا به قول خودت گی هم اشاره کردم برای مزاح بود . چشم روی دیوار بیت رهبری هم خواهیم نوشت ولی چه بنویسیم یا ننویسیم رهبرت مفعوله و خودت هم بیسواد . از روی عتیقه بیست بار بنویس.
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶
۴۲
Chokam - ری، ایران
حرفای شما تلویزیوونی مال ویکی پدیای فارسیه.مثل زرتشت که ایران با سوییس اشتباه گرفته میگه۱۰درصد بیسوادداشت زمان شاه. فرق من باشمااینه. من نیکخواه رو از اعترافات شکنجه شدگان نوشته یرواند ابراهیمیان میخونم.سندش هم گذاشته اعتراف اجباری نیکخواه و براهنی توی روزنامه. صمدبهرنگی رو عزیزم دیگه تکرارنکن اونو همه میدونن شما تازه متوجه شدین
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
۱۸
siavash786 - قلب نگین، هندوستان
من اطلاعاتم مال سالها پیش از شما و ویکی پدیا به دنیا بیایید . به اینها توجه نکن ، ویکی پدیا با نوشته امثال من نوشته میشود نه شما . واقعیت را تحقیق کن یا نمیدانی نظر نده .
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸
۷۴
Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
عزیز جان، ظاهراً سوادت در حد کامنتهای این سایت نیست! برو یه آیدی دیگه انتخاب کن و درضمن یه کلاس اکابر تو همون شهر ری «شاب دول عظیم» پیدا کن، کلاسهای شبانه برو، وختی یاد گرفتی سوات بخونی بعد بیا اینجا کَل کَل کن! آ باریکلا گل پسر، بدو بدو برو پی بازیت فعلاً!
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۹
۴۲
Chokam - ری، ایران
چشم روی دیوار بیت رهبری!! بعد ۴۴سال تازه یادت افتادبنویسی. اگه اهلش بودی تا حالا نوشته بودی. تو فعلا بگرد دنبال غلط املایی، نوشتی شاب دول بجای شاه‌ عبدالعظیم، باز بگردی پیدا میکنی بگردبگرد افرین باریکلا گل پسر
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
۴۲
Chokam - ری، ایران
شمااتفاقا بدرد همان کل کل میخوری، کل‌کل با .. مثل خودت. هر وقت لباس شخصی ها حمله کردن تو رو می فرستیم، چون بااین ادبیات لمپن بدرد کار دیگه نمیخوری
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
۴۲
Chokam - ری، ایران
به اینها توجه نکن!شما به چی توجه میکنین ؟به تلویزیون و اخبار. عزیز این هم همونه فقط دقیقتره، مثلا شما اماربیسوادی قبل انقلاب رو میگین۱۰درصد، یونسکوگفته۶۰درصد،یه۵۰درصدخطاداره،خودت رو ناراحت نکن انسان جایزالخطاست!
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
۱۸
siavash786 - قلب نگین، هندوستان
عزیز هموطن ، من با مدرک و با اطلاعات کافی حرف میزنم و به نوشته یک نفر اکتفا نمی کنم. ویکی پدیا هم با مدرک و دلیل چیزی را جابجا نمیکند. شماهم با ثبت نام می توانید اینکار را برای چند روزی انجام دهید. اگر بدون مدرک و یا دروغ بنویسی بعد از چند روز پاک می شود. عوض کردن تیتر بحث نشانه انحراف افکار است . من چیزی راجع به بیسوادی و آمار نگفتم . اما اطلاعت تحصیلی من در آمار و ریاضیات است و فقط در چند کلمه بگویم که آمار هر دو صد در صد اشتباه است . آمار یعنی ارقام تخمینی تصادفی . اگر توانسته باشم درست به فارسی عنوان کنم .
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

استاد گرانمایه! اطلاع داشتی که اگر در مطالعات ونوشته های آکادمیک و دانشگاهی به مطالب ویکیپدیا استناد کنی چیزی را که نوشتی استاد پاره میکند و نمره ردی میگیری؟
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
آقای کریمی، شما ایران و تاریخ ایران را نمی دانید،نسلی هستید بیگانه و بغایت ناآگاه با گذشته ایران. شکنجه و به خون کشیده شدن روشنفکرانی که توسط رژیم عاری از مهر پهلوی شکنجه و اعدام گردیدند. شما گویا نه تبعیدگاه خارک، و نه تبعیدگاه برازجان را نمی دانید کجا بودند. اعلیحضرت همایونی با صلاحدید دول غربی امثال خمینی بیسواد را که چشم و چراغ دولت فخیمه بودند را برای استراحت و پرورش زیر درخت سیب به «تبعید خارج» می فرستادند. اما «تبعیدگاه» تحصیل کردگان خارج نبود. تبعیدگاه روشنفکران ایران همان گوشه و کنار ایرانی بود که م. سایه حال و روزگار آن زمانه را در شعر «دیر است ، گالیا» ایچنین به تصویر کشیده است: اینها دیگر شعر نیست، بیان روز و روزگار ایران زمان شاه است: یاران من به بند، در عزلت تب آور «تبعیدگاه خارک»، در هر کنار و گوشه این «دوزخ سیاه»، در این زمانه که «درمانده هر کسی ، از بهر نان شب»، «دیگر برای عشق و حکایت مجال نیست»، امشب هزار دختر همسال تو ولی، «خوابیده اند گرسنه و لخت روی خاک!»، بخوانید تا بدانید ایران پهلوی تبلیغات تنها تلویزیون رنگی شاب لورنس و بلر و دستمال من حریره نبود.
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
۴۲
Chokam - ری، ایران
عزیزم ویکی یاناشر فرقی نداره، اگه در مطالعات ونوشته های آکادمیک و دانشگاهی به مطالب ویکیپدیا یا ناشران درپیتی استنادکنی پاره می کنند.این مطلبی که ویکی انگلیسی از هویدا نوشته نام ناشر و نویسنده رو کنارش نوشته. اماویکی فارسی یا ترکی کنار مطالبش می نویسه «نیازمند منبع» ، برای همین اعتبارندارن ویکی های فارسی و ترکی وچینی. همه زبانا ویکی دارن،دو سه تا معتبره ازجمله انگلیسی
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
۴۲
Chokam - ری، ایران
عزیزم مثل اینکه اصلا توی باغ نیستی،نوشتم که اعترافات شکنجه شدگان از یرواندابراهیمیان انتشارات دانشگاه نیویورک.اگه این ناشر نبود من توصیه نمیکردم.ضمنا ویکی فارسی و ترکی و هرزبانی باید ببینی منبعش چیه یا« نیازمند منبع» نوشته. بین این زبانها ویکی انگلیسی مطمئنترینه چون مدرک کافی نیست بایدمدرک از یه ناشرمعروف مثل همون ناشر بالا باشه وگرنه نه در عرض چند روز،بلکه چندساعت پاک میکنه ویکی انگلیسی. یعنی سلسله مراتب دنیا اینه:اول ناشرین معروف، دوم ویکی انگلیسی . اخرین رتبه ویکی فارسی ،ناشرین درپیتی ، و رادیوتلویزیون فارسی.
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
۴۸
Aztek - قم، ایران
اونو که درست نوشتم . برای شما شاه‌ عبدالعظیم است . برای ما شاب دول هم نیست . رونویسی از روی عتیقه یادت نره.
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

کاملاً پیداست که مدارک تحصیلی شما رو هاروارد مهر تائید زده. از اینکه چنین دانشمندی را در این سایت بین خود داریم باید مفتی خر، ببخشید مفتخر باشیم! به نشر افاضات خود ادامه بدید که بیشتر مستفیض بشیم.
یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
۴۲
Chokam - ری، ایران
اونم برای شما عتیقه است ،خیلی عربی دوست داری،البته از بیخ عربی. برای من فارسی اتیغه است، دو بار هم نوشتم انگار مشکل بینایی هم داری باز تکرارمیکنی. راستی شعارت رو نوشتی روی دیوارای قم؟نیازی نیست ده بار بنویسی،یکباربنویسی کافیه،چون تاحالاهیچکی ننوشته، تو اولین نفر میشی
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۵
۴۲
Chokam - ری، ایران

تو مثل اینکه شب سال نو زیاد مصرف کردی خودت هم نمی فهمی داری چی میگی.
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۸
۴۸
Aztek - قم، ایران
دوستان اون چیزی رو که لازم بود در باره ات نوشتن . دیگه حرف بیشتری لازم نیست زده بشه .
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۸
۶۳
سپهری - استرالیای غربی، استرالیا

جناب آقای علی کریمی;. ضمن درود به شما و دیگر قهرمانانی که راه پشتیبانی از ملت را آگاهانه برگزیدید،. باید بگویم پهلوی هم آنچنان علیه السلام نبود و هر کسی را هم لزوماُ تبعید نمیکرد، جدای از زندانیان سیاسی مانند حنیف نژاد، بیژن جزنی وخسرو گلسرخی و امثا لهم که نتنها تبعید شان نمیکرد بلکه بشدت شکنجه و بعد هم اعدامشان میکرد مشخصا آخوندهایی همچون طالقانی را در زندان و خمینی را با سلام و صلوات به تبعید روانه میکند که دلیلش هم نامعلوم است. البته آنانکه دوران زندان شاه و زندانهای خمینی را تجربه کرده اند متفق القول هستند که انصافا شکنجه ها در زمان پهلوی کمتر از شکنجه های رژیم آخوندی بود،. بالاخره در هر موردی باید انصاف را رعایت کرد!!!!!
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

جداً؟! شما با ۶۲ سال سن حتماً حضور گلسرخی در دادگاه و پخش مستقیم آن را از تلویزیون به خاطر دارید. اثری از شکنجه شدید در او مشاهده میشد؟ یکبار ایران را با شایعات دروغ به ورطه سقوط آخوندی انداختید و هنوز هم دست بردار نیستید؟ جزو کدام طیف چپ بودید که عربده خمینی ای امام سر داده بودند ولی امروز هنوز با بیشرمی پادشاه را دین پرور لقب میدهند؟
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

اگر پاسخی برای کامنتم پیدا نمیکنید، همین چهل بار در روز مرور کردنش و اهدای منفی به کامنت من و مثبت به خودتان پاسخ درخوری محسوب میشود.
‌سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
۶۳
سپهری - استرالیای غربی، استرالیا

جنابsabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا. . نوشته ای که من ۶۲ سالمه و خودم به خودم مثبت میدم!!!. خودمونیم نابغه سرخور این اطلات شخصی من را از کجا بدست میاری؟. با اینکه میدونم خیلی زرنگی ولی بیخیال اینکه بخواهی در وزارت اطلاعات جدید پست خیلی بالایی را اشغال کنی چون خدانیامرز پرویز ثابتی هنوز زنده است و محاله بتونی از چنگش دربیاری. درود بر آنانکه چنگ در چنگ ضحاک کاخ ظالمان را به مرز ویرانی رسانده اند، . ایران این زیباترین وطن هرگز نخواهد مُرد.
‌چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.