ساکنین سوییسی تهران در روزهای ابتدایی پس از انقلاب ۱۳۵۷


مستند تلویزیون سوییس درباره ی زندگی شهروندانش در ایران و تغییرات بوجود آمده در روزهای ابتدایی روی کار آمدن جمهوری اسلامی.


در این ویدئو مصاحبه ی تلویزیون فرانسه زبان سوییس با سفیر و کاردار این کشور و همچنین دیگر شهروندانش که در شرکت های خارجی از جمله هواپیمایی سوییس ایر مشغول هستند را مشاهده می کنید.

آن ها از روزهای ابتدایی سقوط رژیم شاه و روی کار آمدن جمهوری اسلامی و تهجر و بازگشت به عقب و همزمان امید به آینده سخن می گویند.
 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
kwrdob - کرمانشاه، ایران

پیش از انقلاب هم دیکتاتوری حکم فرما بود نمونه اش قانون سربازی اجباری و پاسپورت در حالی که در ترکیه با وجود سربازی اجباری قانون الزامی بودن کارت پایان خدمت برای دادن پاسپورت وجود ندارد و اگر من کورد عراقی یا کورد ترکیه ای یا حتی کورد سوری، بودم الان با یک دختر آمریکایی که توی سایت همسریابی سادومازوخیسم علایق و سلایق مشترک داشتیم می توانستم ازدواج کنم و این قانون سربازی اجباری را یک دیکتاتور بی سواد در ایران قانون کرده البته بعد از انقلاب خامنه ای متولدین 1354 تا قبل را که در دوره شاه و حتی جنگ به سربازی نرفته بودند عفو کرد یعنی در دوره شاه چنین قانونی ( عفو افراد 27 سال به بالا ) که سال 1382 تصویب شد وجود ندارد یعنی این رژیم یک ذره در خصوص پاسپورت و توریست و اقامت خارج از رژیم شاه بهتر بوده است...
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
طرف از کرمانشاه. به قول امام خیلی‌ ...... هیچی‌ دیگر یادت نیامد. اول این که کورد نیست کرد است. سلایق کسی‌ می‌‌گوید که ۱۱ سال در طویله حوزه علمیه یونجه نشخوار کرده. سلیقه است. بعد هم انگار فانتزی شما خودش یک دنیا است. "اگر خدمت زمان شاه نبود. من امروز در سایت سادومازوخیسم با یک دختر امریکاهی سلیقه مشترک داشتم." این را دیگر کجا پیدا کردی ؟ خدا وکیلی در حوزه چه به خورد شما می‌‌دهند .که اینقدر خدای تفکر هستید ؟ ضمنا این اینترنت مجانی بدون سانسور که به شما می‌‌دهند تا اینجا ar ar کنید. برای مبارزه سایبری است نگفتن که یواشکی سایت پورنو نگاه کنی‌. اینجوری که شما دقیق تفسیر کردی .گمان بر این دارم. یک ساعت جنگ سایبری با کفار مخالف شیخ علی‌ و یک ساعت دست در شرت سایت‌ها اینجوری نگاه می‌‌کنی‌. ۴۰ سال اینجا هستیم.هنوز نمی‌‌دانیم که در سایت سادومازوخیسم دختر امریکاهی می‌‌شود پیدا کرد.خیلی‌ واردی. می‌‌تونی آدرس اینترنت بفرستی؟
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
۴۶
kwrdob - کرمانشاه، ایران
ما کوردها توی صفحات اجتماعی کلمه 《 کرد 》 را کورد می نویسم چون مثلا حیات عربی ست و شما حیاط را با ط دسته دار می نویسید این واژه هم می شد کورد می گذاشتید که تلفظ اصلیش هم با 《واو》 هست بعد 《 سلیقه 》خودش عربی ست و با ها جمع بسته نمی شود و سلایق می نویسند بعد این دلیل نمی شود که من توی حوزه علمیه درس خوانده باشم بعدش سایت همسریابی سادومازوخیسم در ایران فیلتر نبود چون اصلا مربوط به عکس و فیلم پرنو نیست و پرسشنامه پر می کنند و قرار ازدواج بین الملی می گذارند تازه چت راجع به مسائل جنسی جهت لذت در آن سایت باعث لغو کاربری می شود بعدش من اگر آخوند بودم از اینترنت طبقاتی استفاده می کردم که فیلترهم نیست نه از کندترین و عذاب آورترین فیلترشکن رایگان ، بعدش بنده عقاید شخصی خودم را می نویسم و شما تشخیص دادید که من حکومتی هستم بعدش بنده فقط حق می گویم و چون باعث می شود شما به یقین برسید که پهلوی ها دوباره بر ایران حاکم نمی شوند ، ناراحت می شوید و با توهین و فحاشی بی دلیل ، بیشتر ذات واقعی خود را معرفی می کنید و بیشتر شما را منفور تر می کند ، بعد به حق پاسپورت در ترکیه چرا نپرداختید ؟ واقعیت...
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.