وزیر خارجه بریتانیا: کل سپاه پاسداران را تحریم کرده‌ایم

بی بی سی: جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا در ویدیویی که در توییتر خود منتشر کرده به اقدامات بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

او در پاسخ به سئوالی در مورد اقدامات دولت خود در مورد ایران گفته است به خاطر رویکرد بین‌المللی و داخلی حکومت ایران، بریتانیا به اقداماتی در ارتباط با این کشور مبادرت کرده است.


آقای کلورلی گفت که در این زمینه، اقدامات فراوانی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.

او گفت بریتانیا به منظور جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات اتمی در برجام فعال است و گشت ارشاد و قضاتی را که به سرکوب معترضان ایرانی مبادرت کرده‌اند را هدف تحریم قرار داده است.

او همچنین گفته بریتانیا «کل» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده و همچنین شرکت‌ها و افراد مرتبط با تحویل پهپادهای مرگبار به روسیه برای استفاده در عملیات علیه مردم اوکراین را هدف تحریم قرار داده است. آقای کلورلی در این خصوص جزئیات بیشتری ارایه نداده است.

روز گذشته آلیشیا کرن، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا، هم به رادیو چهار بی بی سی گفته بود در خصوص اعتراضات ایران با نخست وزیر بریتانیا گفتگو کرده و نخست‌وزیر گفته که «کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم شده است». خانم کرن افزوده: «مطمئن نیستم این چه زمانی اتفاق افتاده، چرا که ندیدم که (به طور رسمی) اعلام شود. حقیقتا علاقه دارم در این مورد، دولت شفاف‌تر باشد.»

خانم کرن همچنین از شهروندان این کشور خواست هر چه سریعتر و به امن‌ترین نحو ممکن از ایران خارج شوند.

به گزارش رایو چهار بی‌بی‌سی، وی عملکرد جمهوری اسلامی را «گروگانگیری دولتی در ابعاد وسیع» توصیف و از وضعیت بریتانیایی-ایرانی‌ها اظهار «نگرانی عمیق» کرد و گفت: «واقعیت این است که ایران نشان داده با طیب خاطر هر کسی را که تابعیت دوگانه دارد بازداشت می‌کند.»

وزارت خارجه بریتانیا در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی درباره تحریم سپاه پاسداران گفت که بریتانیا بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی را بابت نقش‌شان در اشاعه تسلیحاتی، نقض حقوق بشر، و تروریسم تحریم کرده است از جمله کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
در این پاسخ هم‌چنین یادآوری شده که اتحادیه اروپا هم سپاه را در سال ۲۰۱۰ تحریم کرده و این تحریم‌ها تا پیش از دوره گذار برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ برای بریتانیا هم بود و از آن‌زمان هم بریتانیا تحریم‌های یک‌جانبه خودش را علیه سپاه پاسداران وضع کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

چیز کُرد رو شکستید ، اگه راست میگین بندازینش در لیست گروه‌های تروریستی و با یه تیپا به سفیرشان ، سفارتخونه رو هم تعطیل و پلمپ کنید !
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۰
۴۲
Chokam - ری، ایران

بکن،تحریم روی اقتصاد اثر داره. اما اینامیگن اقتصادمال خره، پول نفت تقسیم میکنن میشه اقتصاد
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

چه فایده باید سفارت خانه های طویله رهبری یعنی لانه های جاسوسی را در کشورهایتان ببندید
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۲
۲۵
romano - تهران، ایران
خفه ملاساز کبیر! ماهم رئیس پلیس محلی روستای شیترتون انگلیس رو گذاشتیم تو لیست تحریم تمام نیروی ارتش انگلیس هم روش. راست میگی همین الان توله‌هاشون رو دیپورت و پولها رو بلوکه کن. نه علیزاده و مهاجرانی نشستن تو لندن و دارن داد سخن در مورد آرمانهای خمینی ملعون میدن بچه‌هاشون برج میسازن در حالیکه کودکی مانند کیان اینجا داره کشته میشه. چقدر کثافتید. دیروز اینجا یک زیدی میگفت تو چرا ضد غربی (من اصلا ضد غرب نیستم زنم مسیحی و غربیه و مردمان خوبی در غرب هستن ولی ساده هم نیستم) خوب من دم خروس رو باور کنم (مهاجرانی) یا قسم حضرت عباس.
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۱
۲۵
romano - تهران، ایران
ما مردم ایران هیچ کسی را در این راه بجز خودمان نداریم ما یک تنیم ما آخرین سنگرها را داریم فتح میکنیم اینها نشانه است ما پیروزیم.
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲
۴۸
Aztek - قم، ایران
اگه راست میگین روسپی خانه های جمهوری اسلامی رو ببندین و سفرا شونو اخراج کنید. اینجوری بیشتر به خامنه ای مفعول فشار میاد.
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۱
۴۲
kamimaezu - ناگویا، ژاپن

بی شرفها حالا که دیگه همه تجهیزات نظامی برای سرکوب معترضین انگلیسی هستش و کار از کار گذشته ، تحریم کردید؟
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۳
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
تحریم سیر چنده؟ اینها رو باید سمپاشی شمیایی کرد.
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴
۴۵
sahandoglu - لندن، انگلستان
مگر این رژیم را شما بوجود نیاوردید چگونه می شود عامل نگه داری این رژیم را تحریم کنید؟ غرب تا زمانی که جایگزینی برای این رژیم درست نکرده اند اجازه نخواهند داد این رژیم سرنگون شود. چون سقوط رژیم منچر به تجزیه ایران خواهد شد این را خود ایران و غربیها بهتر از همه میدانند. حتی در روزهای اخیر آمریکا دوباره تلاش می کند تا با ایران به تافق برسد و آن را از سقوط نجات دهد. متاسفانه مردم ایران هم دارای آن شعر سیاسی بالا نیستند که بتوانند خودشان آینده خودشان را تعیین کنند.
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
۳۱
chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
?So what یه باد معده ای در کردید تا افکار عمومی فکر نکنند لال هستید. مگه همین شما نبودید که این وحوش رو سر کار اوردید؟ شما آتیش گرفتید وقتی شاه گفت که “آیا از دخالت در امور ایران پشیمان هستید؟ ما دیگر این اجازه رو به شما نمیدیم. ما باج به چشم آبی ها نمیدیم.” شما از این اخوندها آدمخوارتر هستید فقط خودتون رو سعی میکنید پشت پرده مخفی کنید.
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
۷۷
hassan1326 - تهران، ایران
اگه راست میگین ، انگل های سفارت خانه و انگل زادگانشان را پس از مصادره اموال دزدیده شده از ایران (بنفع ملت ایران) را اخراج کنید . دوصد گفته نیم کردار نیست .
‌چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
برای چندمین هزار بار سپاه تروریستی را تحریم میکنید؟
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.