ایتالیا در واکنش به «کشته شدن یک دختر ۱۴ ساله بر اثر تجاوز» سفیر جمهوری اسلامی را احضار می‌کند

 آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیاصدای آمریکا: آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا، روز پنجشنبه گفت که وضعیت ایران در بحبوحه سرکوب خونین و وحشیانه اعتراضات غیرقابل قبول است.

تاجانی با اشاره به این که یک دختر ۱۴ ساله در جریان اعتراضات ضدحکومتی در ایران مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و بر اثر جراحات ناشی از تجاوز کشته شد گفت وزارت خارجه ایتالیا به محض ورود سفیر جدید جمهوری اسلامی او را احضار خواهد کرد.


تاجانی در حاشیه یک کنفرانس سالانه کریسمس سفیران که در وزارت خارجه ایتالیا برگزار شد به خبرگزاری ایتالیایی آنسا گفت: «در ایران، یک دختر ۱۴ ساله که تقریباً کودک بود مورد تجاوز قرار گرفت و بر اثر خشونت‌هایی که متحمل شد جانش را از دست داد. این غیرقابل قبول است.»

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: «به محض ورود سفیر جدید ایران، او را احضار می‌کنم.»

تاجانی با این حال افزود: «اما در کنار فشار بر حقوق [بشر]، ما باید در مذاکره را برای آن چه مربوط به موضوع هسته‌ای است باز نگه داریم، چون در غیر این صورت ممکن است عواقب منفی داشته باشد.»

بسیاری از ایرانیان خارج از کشور، از دولت‌های میزبان‌شان خواسته‌‌اند که فشارها بر جمهوری اسلامی را افزایش دهند.

به گفته سازمان‌های حقوق بشری بیش از ۵۰۰ نفر از جمله ده‌ها کودک به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در جریان اعتراضاتی که با مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد آغاز شد، کشته شده‌اند. گزارش‌ها همچنین از تجاوز جنسی به شماری از قربانیان حکایت دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۵
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

(ما به اینکه جمهوری اسلامی در ایران با تجاوز وحشیانه یک دختر 14 ساله را به قتل رسونده اعتراض داریم ولی در مذاکره را با این جانیان کثیف باز میگذاریم). بابا ایولا به شما اروپایی ها. واقعا معنی منطق و عدالتتون رو فهمیدیم. کسی که با نظام جمهوری اسلامی مذاکره میکنه چیزی بهتر از اونها نیست.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
۳۱
chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

خاک دو عالم تو سر بدبخت منفعلت. تو اگه راست میگی سفیر ایران رو با اردنگی بنداز بیرون و اموالشون رو بلوکه کن.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

جمهوری تاعون اخوندی در ایران مد کشتن شکنجه کردن تجاوز کردن در زندان از مد افتاده شما اخوندهای هیچ و پوچ کی می فهمی ؟
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۳
۳۵
پرنده آبی - شیراز، ایران
خوبه . محکوم . تحریم . انتقاد . و حالا احضار . به همین فرمون پیش برن به امید خدا یه 50 سال دیگه همه چی درست میشه.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲
۲۵
romano - تهران، ایران
هموطن ما فقط خودمون رو داریم تنها سرمایه‌ای که میتوان به آن اعتماد کرد و بالید. خروش و شجاعت ما با این همه دشمن داخلی و خارجی ستودنیست من مدتها دلم را از همه اینها کنده‌ام و فقط امیدم مردممان است قهرمانان ما رهبران ما در میان خودمان است. من قبلا حتی برای نقد به اصطلاح اپوزیسیون هم فحش خوردم میدانید چرا؟ چون میگفتم اینها هم یک عده آدم مفت خور نمایشی هستند که تنها وظیفه آنها ایجاد یک گروه منسجم و برنامه ریز و رهبر برای روزهای این چنین بعد از ۴۴ سال بود که آنرا هم انجام ندادند. دیدید وقتی جوان و کودک زن و مرد گلوله میخوردند اینها حتی یک رهبری تاریخ تظاهرات هم نکردند؟ حتی سارینا اسماعیل زاده نوجوان ۱۶ ساله یک کانال یوتیوب بهتر از این مخالفان فشل داشت. حالا اینها را نگفتم که نا امید کنم یا تفرقه بیفتد. اتفاقا به ما اثبات شد تغییر یک جامعه از خود افراد جامعه می آید و این ۴۴ سال تمام خوب و بدها را جدا کرد. هر ایرانی یک مبارز و رهبر و هم قطار است. ما بسیاریم ما پر قدرتیم ما آخرین سنگر های اینها را داریم فتح میکنیم ما پیروز میشویم.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۱
۲۵
romano - تهران، ایران
جالبه پارلمان کانادا و انگلیس و آمریکا و این ایتالیا به مریم لچک سرکرده تروریستهای مارکسیست اسلامی هدیه غرب در مورد آینده این انقلاب اجازه سخنرانی و مصادره آنرا دادند اینها یک برنامه دارند تکه تکه کردن تدریجی تمدن ایران زمین به کمک ملاها تا زمانی که ملاها اتم نداشته باشند (هرکی اینو نفهمه خیلی...). ما ایران را فتح میکنیم و تو دهن همه از داخل و خارج میزنیم. بعدش همشون باید به ایران اتمی با ناسینالیزم معروفش سلام کنند شتر سواری دولا دولا نمیشه.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان

یادمون نمیره بعد از سقوط اینا، شما کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر، سفرای این رژیم تروریست رو اخراج نکردین.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان

همتون با همین. یه ذره شک داشتم که برطرف شد.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
۴۸
محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

حضور پر شماره ایرانیان خارج از کشور بهترین پیام به دولتمردان کشور میزبان می تواند باشد،لطفا در تمامی تجمعاتی که در شهر نزدیک محل زندگیتان برگزار می شود شرکت کنید تا میزبانان بدانند که ما همه مخالفیم،درغیر اینصورت به جمعیت ساکت اینان به چشم،بدون نظر یا موافق ج.ا. نگاه می کنند،،اگر واقعا تغییر می خواهید خستگی ناپذیر،تا روز پیروزی در تجمعات شرکت کنید
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
۲۵
romano - تهران، ایران
تشکر هموطن فرمایش شما درست است باید آنقدر به اینها فشار وارد کرد تا به صاحبان اصلی مملکت تمکین کنند و دست از دو دوزه بازی و وسط بازی برای موقت هم که شده دست بردارند. ایرانیان خارج وظیفه مهمی دارند چون این بازی سیاسی را برایشان گران میکنند و میدانند ایرانیان بخش مهمی از جامعه‌شان هستند. ما آنقدر باید ادامه بدهیم تا کار به فلج رژیم برسد.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
۵۴
Q.mars - بلژیک، بلژیک
شماکی باشید که انسانها را بدودسته خوب وبد تقسیم می کنید؟انسان خوب وبدنداریم.شما که 15سال اینجا حضوردارید یکبارپرده راکنار بزنید وازخودتان بنویسید.من 17سالست گهگاه اینجارادنبال میکنم.ازگذشته یادم است گفتید همسری غیرایرانی دارید ودرکشور رومانی یا بلغارستان یاهمچین جایی ساکنید.پرده را کناربزنید وازخودتان واززندگیتان ومنبع درآمدتان بنویسید.تهران-ایران را هم پاک کنید وکمی شفاف باشید.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
۴۴
babak.iraniii - تهران، ایران
امام هندی زاده اصل گفتن یک کشور اسلامی همه چیزش باید اسلامی باشد خوب از آب درامد اسلامی شدنش تجاوز دزدی اختلاس . قتل و غارت ...زندان ...دروغ مخصوصا طویله مجلسش افتضاح بجای اینکه نماینده مردم باشه نماینده قاتلان و تجاوز گرانه
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.