افزایش دزدی لاستیک زاپاس و ضبط صوت خودروهای وارداتی در گمرک ایران

 خودروهای وارداتی معطل‌مانده در گمرک ایرانرادیو فردا: یک ماه پس از انتشار خبر افزایش سرقت از خودروهای وارداتی معطل‌مانده در گمرک و بنادر ایران، عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد این خودروها در حالی که قطعاتی مانند لاستیک زاپاس، ضبط صوت و کامپیوترشان دزدیده شده بود، تحویل این سازمان داده شده است.

آقای اجتهادی یکشنبه ۲۰ شهریور به خبرگزاری ایسنا از سوءمدیریت در تعیین تکلیف به‌موقع این خودروها انتقاد کرده و گفت در زمانی که این خودروها در محوطه پارکینگ منطقه آزاد انزلی بودند انواع قطعات‌شان دزدیده شده است.


او افزود که این پارکینگ زیرمجموعه سازمان اموال تملیکی نیست و خودروها در آن «قابل رویت» بود.

بر اساس این گزارش، برخی واردکنندگان چندی پیش از این موضوع خبر دادند که قطعات خودروهای وارداتی که در گمرک و بنادر قرار دارند به سرقت رفته است و این موضوع توسط مسئولان هم تایید شد.

کمتر از یک ماه پیش، خبرگزاری ایسنا به نقل از برخی واردکنندگان قطعات خودروهای وارداتی نوشته بود که بخشی از قطعات در گمرک معطل مانده، در فاصله ترخیص، به سرقت رفته است.

واردات خودرو به ایران از سال ۱۳۹۷ ممنوع است ولی همچنان چند هزار خودرو که از قبل وارد شده‌اند در گمرک و بنادر بلاتکلیف باقی مانده است.

در تیرماه، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد «امحای فنی خودروهای لوکس قاچاق» در انبار این سازمان انجام شد.

او بعدا در پاسخ به این که چرا این خودروها «بازصادرات» نشدند، گفت: «برخی قطعات‌ آنها در این سال‌ها به سرقت رفته و یا در هنگام جابجایی آسیب دیده بود.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
شرتتو از توی تنبانت میدزدند حکایت اینهاست.
دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.