مرگ امدادرسانان و تماشاچیان در دو سانحه رانندگی در ترکیه با ۳۵ کشته

بی بی سی: همزمان با خاکسپاری کشته‌شدگان دو سانحه مرگبار رانندگی دیروز ترکیه، برای دو راننده به اتهام نقش‌آفرینی در این رخدادها قرار بازداشت صادر شد، دو راننده دیگر نیز در بیمارستان بستری‌اند و تحقیق درباره‌شان ادامه دارد.

سه نفر خدمه آمبولانس، سه مأمور آتش‌نشانی، یک خبرنگار و یک مأمور پلیس نیز از کشته‌شدگان دو سانحه دیروز هستند.


ساعت یازده بامداد روز (بیستم اوت) در نزدیکی شهر نزیب در هجده کیلومتری شهر عنتب در جنوب شرق ترکیه، خودرویی از بزرگراه منحرف و به دره پرتاب شد.

خودروهای عبوری، از جمله واحد سیار خبرگزاری اخلاص که به صورت اتفاقی در این مسیر در حرکت بود، برای کمک‌رسانی ایستادند.

کمی بعد، آمبولانس و آتش‌نشانی نیز از راه رسیدند اما هنگامی که عملیات امداد در جریان بود، در فاصله دویست متری محل حادثه قبلی، یک اتوبوس مسافربری کنترل خود را از دست داد و واژگون شد. اتوبوس که به پهلو خوابیده بود، مسافت زیادی روی جاده کشیده شد، عده‌ای را زیر گرفت و به آمبولانس و دیگر خودروها برخورد کرد.

در این حادثه، پانزده نفر جان باختند که سه تن از آنان خدمه آمبولانس، سه نفر مأمور آتش‌نشانی، خبرنگار خبرگزاری اخلاص و تکنیسین واحد سیار این خبرگزاری بودند. سی و یک نفر از جمله دو راننده‌ای که این حادثه را آفریدند زخمی شدند.سانحه دوم با دستکم بیست کشته
ساعت پنج بعد از ظهر دیروز و در فاصله ۲۵۰ کیلومتری محل حادثه، در نزدیکی شهر دریک در استان ماردین، یک کامیون تریلی حامل کودشیمیایی به دلیل خالی شدن ترمز به دو خودرو برخورد و واژگون شد.

کمی بعد کامیون تریلی حامل کودشیمیایی دیگری هنگامی که به محل حادثه رسید کنترل خود را از دست داد و بسوی جمعیتی راند که در محل حادثه گرد آمده بودند.

کامیون سرانجام به یکی از ساختمان‌های اطراف برخورد و ایستاد اما نوزده نفر که بیشترشان را این کامیون زیر گرفته بود، در دم جان باختند. یک نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

یکی از کشته‌شدگان حادثه، مأمور پلیس مبارزه با تروریسم بود که اتفاقی در محل حضور داشت و تلاش می کرد مردم را از صحنه حادثه دور کند. وزارت کشور ترکیه اعلام کرده که برای دو راننده کامیون تریلی قرار بازداشت صادر شده است.

کارشناسانی که با رسانه ها گفتگو کرده‌اند، پایین بودن استانداردهای ایمنی در مدیریت صحنه حادثه و همچنین بالا بودن ساعات کاری رانندگان اتوبوس و کامیون را عوامل اصلی رخدادهای دیروز و حوادث مشابه آن در ترکیه عنوان کرده‌اند.

به گفته این کارشناسان، ضعف‌های قانونی باعث بالا بودن ساعات کار رانندگان شده که به خستگی و خواب‌آلودگی آنان هنگام رانندگی و عدم توانایی‌شان در کنترل خودرو هنگام رخ دادن حوادث آنی می‌شود.

در حوادث دیروز، بیشتر قربانیان، رهگذرانی بودند که برای تماشا در صحنه حادثه جمع شده بودند.

از دید کارشناسان، پایین بودن استانداردهای ایمنی در ترکیه باعث شده تا مدیریت درستی در کنترل جمعیت هنگام حادثه صورت نگیرد و چنین فاجعه‌ای به بار بیاید.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۱
مسعود راستگو - تهران، ایران
خب لابد فهم و درایت سلبریتی ها در زمینه های سیاسی و علمی و فرهنگی بالاست و نظراتشون برای بقیه بسیار مفید و روشنگره که در تمام زمینه ها از خودشون نظر قاطع صادر میکنن!!
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۵
۵۱
مسعود راستگو - تهران، ایران
[::مسعود راستگو - تهران، ایران::]. عرض پوزش از هم وطنان عزیز این کامنت برا موضوع دیگه ای بود اشتباها تو این صفحه ارسال شد 😊
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۱
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
آقا هیچ اشکالی نداره اگر جناب سروان و خیار و فاطی از دانمارک ناراحت نمیشوند
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.