درددل راننده جوان تاکسی با مسافرش: مردم چرا انقلاب کردند؟چرا رفتند مرگ برشاه گفتند؟

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
از مسافران و رزمجو بپرس. اگر قرصهاشون رو نخورده باشن برات توضیح میدن
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

آنهایی که هنوز دست از دشمنی با پادشاه برنداشته اند بیایند و مزخرفات و شایعات پنجاه سال پیش را تکرار کند. یکی بنویسد آزادی نداشتیم، آنیکی به مخارج جشن های ۲۵۰۰ سالگی تمدن ایران بگیرد، یکی دیگر گیر بدهد به حزب رستاخیز و آنیکی بنویسد که کفش نداشتم بپوشم! چکمه رضا خان هرچه بود، برای ایران اعتبار خرید.
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳
۱۰۷
Stone44 - سوئیس، سوییس

[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. دوست عزیز شاه هم اشتباهات داشت حالا خوب یا بد اما دیگه دوران شاه و و ملا تمام شده همیشه مشکلی مردم ما شخص پرستی بوده و هست مرده باد و زنده باد. دوران قبل از انقلاب اشغالی بر میگرده اما چون با زمان حال دنیا سازگار نیست باید تصمیم گیری گروهی باشه نه اینکه از یک نفر خدا ساخت و طبق معمول هم تو زرد از آب در میاد و میشه همینی که الان هست.
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸
۵۲
Vejdanebidar - آمستردام، هلند
[::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. دوست عزیز میتونی چند تا از اشتباهات شاهنشاه اریامهر رو که در اون زمان بر ضد ملت و میهن بوده نام ببری ؟
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان
[::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. زنده باشی عزیز ، مبارزه ما شده الان بیشتر با همین شخص پرستان و نطفه مقدس پرستان ، این قشر احمق مانع اتحادند ، نمیذارن ، زورگو و یکدنده ند ، چند وقت پیش یه سری شون ریخته بودن رو سر هادی خرسندی بنده خدا رو چقدر اذیت کردند ، فیلمش تو همین سایت گذاشته بودن اگه یادتون باشه ، به رضا پهلوی میگفتند پادشاه ، تموم ، خودشون بریدن و خودشون هم دوختند ، تموم ، شاهنشاه رضا پهلوی آی ی ی زرشک ، به خدا نصف ملت الان بی انگیزند به خاطر همین سلطنت طلبهای ..... ، میگن زیر و رو کنیم که چی رضا پهلوی بیاد
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
۵۵
Tokyo_japan - توکیو، ژاپن
آقای راننده تاکسی و مردم ایرا ن که هی می نالید! سال ۵۷ مردم چه گفتند و چه کردند .خوب الا کاری نداره شما هم بریزید توی خیابان و بگوئید مرگ بر جمهوری اسلامی !ببینم رژیم چند روز میتواند دوام بیاورد !تا وقتی که هی می نالید خوب وضع همین هست و بهتر نمیشود !
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
۵۵
ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
[::millionaire - منچستر، انگلستان::]. مبارزه ؟!! 😂
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
۳۴
grizzly - برلین، آلمان

[::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. ببین عزیز جان دست از شعار دادن بردار اولاً شخص داریم تا شخص مثلاً 200 سال هندوستان مستعمره بریتانیا بود و انگلیسی ها با هندی ها مثل نوکرشون رفتار میکردندتا اینکه یک شخصی پیدا شد به اسم گاندی، مردم هند میپرستیدندش و همین یک نفر بود که توانست استقلال هند رو بگیره، یک تعدادی گوساله هستند که ادای روشنفکرها رو درمیآورند و همش صحبت از اتحاد میکنند به اینها باید گفت احمق جان این اتحادی که تو ازش دم میزنی تو کدوم بقالی پیدا میشه؟ بدون هماهنگ کننده و برنامه ریز و داشتن یک حزب یا اتحادیه که احتیاج به رهبر کاریزماتیک داره تو چطوری میخوای اتحاد ایجاد کنی؟ اگر تو اون شخص رو قبول نداشته باشی اونوقت میخوای با شلوارت متحد بشی؟
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
دوران شاه تمام نشده. باز نگری تاریخ همیشه قدم به جلو است.کسی‌ هم منکر اشتباه نیست. ولی فرق.بین اشتباه و مبلغین کذاب.که تا به امروز هم دست از سر ما بر نمی‌‌دارند.جوان‌ها ما حق دارند. پرسش. چرا انقلاب .چرا خمینی؟ این‌ها یک پاسخ به ملت ایران.بدکار هستند. تا این پرسش ۹۱ ساله تاریخ ایران پاسخ داده نشود. راه نجاتی نیست.ولی تا امروز همان چیزی را نشخوار .که قبل از ۵۷ تکرار می‌‌کردند. اگر از شاه سخن.هدف باز گشت نیست. هدف این‌ها را،مجبور کردن به پاسخ است.چرا؟ ما نمی‌‌دانستیم. که امام اینجوری است. پاسخ نیست.فریب است. ما نمی‌‌دانستیم. در آلمان. بزرگترین جنبش.سیاسی .اقتصادی. تاریخ آلمان را بعد از جنگ دوم جهانی‌ ایجاد. کرد. معروف به جنبش ۶۸. که میلیون‌ها جوان آلمانی .والدین خود زیر پرسش .چرا؟ چرا هیتلر؟پاسخ والدین همیشه. ما نمی‌‌دانستیم. .چرا نمی‌‌دانستید.؟ او که در کتاب خود کامل توزیع داد. چه حکومتی را می‌‌خواهد؟ حالا پرسش جوان ایرانی‌؟ چرا شما وقت داشتید؟ ۵۰۰۰ صفحه کاپیتال مارکس. و چرندیات شریعتی را بخوانید. ولی قادر نبودی. ۲۰ صفحه .مانیفست امام را با نام دولت اسلامی بخوانید؟
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
[::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. ادامه . و چرا ۴۹ سال ایجاد ایران نوین را. در حد. دست نشانده انگلیس و آمریکا پاهین آوردید. و ایران را تبدیل به یک ویرانه کردید؟ و هنوز هم دست بر نمی‌‌دارید؟چرا ۱۵ بند انقلاب سفید را.که بدون یک قطره خون .که در زمان خود. پیشرفته تر از سویس بود. بدین گونه با فریب کاری. پاهین آوردید؟ آیا .یک چرا ؟ حق جوان تشنه خوزستانی نیست، که هنوز هم او را آشوب گر می‌‌خوانیم؟ این گوی این میدان. این‌ها طلب خود پرداخت. اگر ما سخنی از شاه . معترض باشید.فریاد رضا شاه روحت شاد. .باز گشت به گذشته نیست. معنی دیگر. دیگر فریب نخواهیم خورد. و وظیفه هر ایرانی‌ وطن پرست است. که در مقابل این مبلغین کذاب. روشنفکر عوام. پیشانی نشان دهد. دیگر فریب .مانند ۹۱ سال گذشته را. نخواهیم خورد. از آن روزی.که با تشگیل گروه ۵۳ نفر. آغاز کردید. تیشه به ریشه .این سرزمین بزنید.
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

برا اینکه فکر نکنی‌ فقط شعار است. مثل این میلیونر. تا درک . رشنفکر کذاب چه کسی‌ است؟ فقط در ایران پیدا می‌‌کنید. ۱۹۷۰ میلادی. خمینی اثر خود را با نام حکومت اسلامی بیرون داد. کتابش. یک کپی دزدی.از کتاب.سرنوشت این دین. نوشته احمد قطب مولا مصری است. احمد قطب. یک چیزی مثل شریعتی سلفیست‌ها است. که در آن می‌‌نویسد. یک حکومت اسلامی چگونه است. خمینی این کتاب را گرفت. و تنها کاری که کرد.از حکومت اسلامی تبدیل کرد. به حکومت عدل اسلامی علی‌. یک دزد کتاب. که حکومت به شیوه سلفیست می‌‌خواست.فقط با پسوند علی‌. می‌‌دانید؟ آن زمان.چه کسی‌ به چپ و ملی‌ مذهبی ایران هشدار داد.فریب این دجال را نخورید ؟ روشن فکر‌ها چپ مصری. که از سال ۱۹۲۴ میلادی. یک ویروس با نام اخوان ال مسلمین دارند.پاسخ انقلابی‌ ما آن زمان.ما از نظریه ضد امپریالستی امام استفاده می‌‌کنیم. بقیه آن مهم نیست. و امروز شما عقیده، گذشته است ول کنیم.؟ دقیقا مانند. همان سخن. شاه برود.هر که آامد خوب است. جدا باور دارید. یک انقلابی.که الگو او یک سلفیست شیعه است. لازم نیست.پاسخ دهد؟ فراموش کنیم. گذشته است؟
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

و پایان کلام. اگر سخن از تاریخ ایران. تا به امروز. می‌‌شود گفت. ما از تاریخ خود. یاد گرفتیم. که تا به امروز هیچ چیزی یاد نگرفتیم. فریاد رضا شاه روحت شاد. آغاز این آموزش است. نه باز گشت به گذشته. و آنکه خود را در مقابل آن قرار دهد. مانند زیر سنگ آسیاب .خواهد شد. این را من نمی‌‌گویم. جوان خوزستانی.بلوچ. ترک. عرب می‌‌گوید. آنکه نمی‌‌بیند. سفارش پروتستات آقا را دهد. بر روی چشم گذارد.شاید فرجی شد. و بینا شدند
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
۱۰۷
Stone44 - سوئیس، سوییس

خیلی جالبه این دوستان تا شما یک انتقاد از سیستم شاهی گذشته میکنی مثل همین بسیجی ها جو گیر میشن و رگ گردنشون باد میکنه. جواب خیلی ساده هست در سوئیس انقلاب نمیشه چون مردمش در رافاه هستن شما به فیلم‌های فارسی قبل از انقلاب اشغالی که دقت کنی همه به طور مشترک از ظلم و بی عدالتی فقر و فاصله طبقاتی صحبت میکنن خوب به نظر دوستان شاه الهی آیا اگر اکثریت مردم در رفاه بودن باز هم کسی دنبال خمینی نادان هندی زاده میرفت؟؟. فقر و بدبختی و بی سوادی بود که باعث شد مردم دنبال خمینی انگلیسی راه بیفتن.
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان::]. در کامنت آخرتان کلمه “بلوچ” را آوردید، الان است که دوست محترم، بلوچ از اسلو! همسایه هانی از اسلو، کامنتی طولانی بنویسند به این مضمون که از کامنت های شما چیزی سر در نمی آورند و نامفهوم هستید، اما ایشان لازم میبیند که با وجود اینکه چیزی از کامنت شما درک نکرده از خود دفاع کند! والبته اشاره به نداشتن کفش در دوران پهلوی و گران تمام شدن جشن ها هم ضمیمه خواهد بود.
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. از کسی خدا نساختیم، قدر دان خدماتش هستیم. شاهزاده هم به وضوح اعلام کرده اند که علاقه ای به سلطنت ندارند و نوع حکومت را به آرا مردم میسپارند. فقط یک احمق میتواند گمان کند که حامیان شاهزاده او را پادشاه میشناسند. البته این را هم یادآوری کنم که ریاست جمهوری هم در بسیاری از کشورهای منطقه موروثی بوده! اینکه بخواهیم حکومتی مثل کشورهای پیشرفته اروپایی داشته باشیم، اول باید دست از حماقت بکشیم و مثل این میلیونر هذیان نگوییم!
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
۱۰۷
Stone44 - سوئیس، سوییس

[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. یک عده در ولایت فقیه ذوب شدن یک عده مثل شما در سلطنت تنها تفاوت شما و بسیجی ها در طرز لباس پوشیدن هست اما طرز فکر همانه . هنوز یاد نگرفتید با کسی که نظر مخالف شما رو داره صحبت کنید و سریع شروع به توهین و فحاشی میکنید وای به روزی که امثال شما شاه الهی ها به قدرت برسید بدتر از بسیجی ها خواهید شد.
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. شما یا دوست نداری به متن کامنت من توجه کنی یا اصولاً کامنت را نخوانده ترجیح میدهی که برچسب بزنی. من نوشتم که وقتی شاهزاده خودش از سلطنت کناره میگیرد من بعنوان یک حامی او چطور میتوانم شاه الهی باشم؟ طرز صحبت من با میلیونر هم چون از سابقه ما اطلاع ندارید به شما ربطی ندارد.
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

فکر کردم آدمی و می‌‌شود. بحث کرد. ۱۰ دقیقه تحمل نکردی. بوی گند ملت مظلوم و خلق فلسطین زد بیرون و شروع به فحاشی. این همه روضه خواندیم .انگار یاسین به گوش خر. دوستی‌ گفت فایده ندارد. اگر توانستی. به مگس حالی‌ کنی‌. که سبزه و گل از زباله بهتر است. می‌‌توانی، این امت چپ و راست را هم .حالی‌ کنی‌. که مقیاس و مقایسه . آمار. تاریخ. چیست ؟ بعد هم به ما می‌‌گوید. ذوب شده
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
۳۴
grizzly - برلین، آلمان

[::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. دوست عزیز کسی اینجا شاه الهی نیست من تعجب میکنم که بعد 43 سال شما هنوز متوجه نشده اید که این مردم ایران نبودند که انقلاب کردند بلکه وسیله واقع شدند و اگر شما فکر میکنید انگیزه مردم از چنین حرکتی فقر مالی بوده در اشتباه کامل هستید اگر فقری بوده فقر فرهنگی و خرافه پرستی بوده که مردم را به بالاپشت بام هدایت میکرده برای دیدن خمینی در ماه! به قول علی اکبر داور: از مردمی که هنوز با شتر بار می‌کشند، با کجاوه سفر می‌کنند، مشاورشان رمال است و طبیب‌شان جن‌گیر، احیاء اقتصادی‌شان را از فکرهای عامیانه توقع دارند و استقلال‌شان را با حرف می‌خواهند نشان بدهند، از چنین فلک‌زده مردمی چه دستور می‌شود انتظار داشت؟ ایرانی به میل خود آدم نخواهد شد، سعادت را بر ایران باید تحمیل کرد. شاهان پهلوی با چنین مشکلاتی در ایران دست و پنجه نرم میکردند و داشت کم کم درست میشد که این جماعت را پیدا کردند و به ایران تحمیل نمودند تا دوباره برگردیم سراغ رمال و جن گیر! اون احمقی که فکر میکنه سلطنت طلب مانع اتحاد میشه خب بره سراغ جمهوری خواهان که در اکثریتند
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

دیروز زیباکلام می گفت نسل جدید به شدت بیسواد هست و این هم گواهش . علت انقلاب را شکم سیری می دانند بجای این که کمی مطالعه کنند که اهداف انقلاب مشروطه چه بود کودتای 28 مرداد چه بود کاپیتولاسیون و ساواک چه بود چرا کشور تک حزبی شد چرا مردم خمینی را در ماه دیدند ولی شیخ فضل الله نوری و مدرس و کاشانی را توی ماه ندیدند . نشستند فقط یک مشت چرندیات را تو ذهنشون کردند مثل نسل 57 که آنها هم یک چیزهایی در مورد عدل علی و عدالت اسلامی شنیده بودند و هیچ مطالعه ای نداشتند البته انصافا نسل 57 حداقل یک مقدار شجاعت و غیرت داشت که این نسل هم ندارد
‌چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان

[::grizzly - برلین، آلمان::]. چقدر..... تو هیچی هم سرت نمیشه ، چی میگی ،کم .....بگو وقت این سایت رو میگیری
‌پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
من بتو میگم جرا مردم شورش کردن یکی اینکه مردم سیر بودن اگر شاه کشنه نگه هشان میداشد اصلا انقلابی نمیشود ودیگر اینکه قدرتهای جهان آن روز وتفکر مثلا روشنفکر که آلوده توهم برابری را داشتند همه با همدستی مذهبیان پر نفوذ در قشر جامعه ایران این نکبت را به ارمغان آوردند خلاصه اینکه ائتلاف کمونیست ومذهبیون ریشه این حکومت را بر کندند واضافه بر آن بی تدبیری ودشمنی دول غربی این بستر را مهیاتر کرد برای سرنگونی.
‌پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.