افغانستان با ثروتی باورنکردنی از معادن و سنگ های قیمتی

افغانستان با ثروتی باورنکردنی از معادن و سنگ های قیمتی
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
Alphabet - پترس، یونان

اگه زمان شاه بود همه این کشورهای جدا شده از ایران دوباره خواهان پیوستن به ایران بودند بعنوان ایرانی واحد همچون جرمنی.
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲
۴۴
Buddliea - لندن، انگلستان

کاشکی در کنار سرمایه مادی سرمایه انسانی و اخلاقی هم داشت در غیر اینصورت این سرمایه هم دود میشه میره هوا
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
۲۵
romano - تهران، ایران
[::Alphabet - پترس، یونان::]. پیش از هر چیز من به شاه به عنوان مردی وطن دوست احترام میزارم. دوست عزیز شما چقدر در هپروت سیر میکنید. اگر کشورهای اطراف خواهان شاه شما بودند شاهتان را پناه میدادند. نخیر همشان اسلام دوست و یهوه دوست بودند برای همین هم امروز وضعیت خاورمیانه این است. در تاریخ اینها همه قوم گرا و جدایی طلب بوده و هستند عاشق بزکشی و بچه بازی و شلوار گشاد و دستار بزرگ و مغز خالی(ایرانو ولش با خودشون اتحاد داشته باشن که ندارن). در هر دوره‌ای هم یک پارچه بوده‌اند بخاطر یک حاکم مقتدر در مرکز ایران بوده. بروید ماجرای اشرف افغان را بخوانید که این ابله چه بلایی سر اصفهان آورد بدون اینکه حتی شعور استفاده از زیبایی آن را داشته باشد (آنزمان اصفهان مانند پاریس الان بود). بروید داستان اعراب ازبکان تیموریه کتاب استر یهودیان . همه را بخوانید. رفتن شاهتان داستان آوردن ملا عمر با هواپیما به کابل بود. نظامیان شاه هم مردانی شیک پوش بودند که جلوی طالبان ایرانی را نگرفتند و شما فقط بخاطر نفرتتان از ملاها آنها را بزرگ میکنید. این سربازان شاه زمانی که ملت در کام دشمنان داخلی رفت کجا بودن؟
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷
۴۲
Chokam - ری، ایران
افغانستان صعب العبور و کوهستانی است برای همین طالبان مخفیگاهشان شداما هزینه انتقال از معادن کوه و دره هزینه مضاعفه ،یعنی دو تاهزینه استخراج وهمچنین انتقال،سرمایه گذاری نکردن شرکتهای غربی بخاطرهزینه مضاعف، بصرفه نبودن انتقال یاcost effective
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
۴۳
Alphabet - پترس، یونان
[::romano - تهران، ایران::]. نه عزیز دل, همه کشورها علاقه به ثبات و اقتدار دارند. زمانی که ایران راه پیشرفت را سریعاطی میکردد کارگران کره ای برای رانندگی در صف ورود به ایران بودند. کارگران فیلیپینی, هندی, بنگلادشی پاکستانی همینطور. بعد از شاه با اینکه ایران خودش درگیر جنگ بود بدلیل ساختار قوی که داشت پذیرای بیش از ۲ میلیون افغانی از ۲۵ میلیون بود. اینها مثل موریانه و بختک رو ساختارایران افتادند و نابودش کردند. اینها را که میگی جیمی کارترو روسای جمهور بعدی با دسیسه انگلیس و اروپا تربیت کردند و به جان ما و مردم منطقه انداختند. کم سوادی و بی تدبیری, بی عرضگی و مزدوری مسولان کشوری, مذهب متعصب, دانش ناکافی ملتها و ناگاهی سیاسی ملتها را به این روز میندازه که میبینی. کمی دانش سیاسیت را ارتقا بده. الان قرن ۲۱ است. ما در گذشته زندگی نمیکنیم.
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.