اختلافات دو همسایه در بریتانیا به ‌اره کردن نصف یک درخت منجر شد

بی بی سی :مناقشه میان دو همسایه بر سر درختی که بین دو خانه روییده بود پس از آنکه یکی از طرفین درخت همیشه‌ سبز مزاحم را از وسط قطع کرد، به "جنگ" تبدیل شد.

بارات میستری، ۵۶ ساله، اهل واتروپ، شفیلد انگلستان می‌گوید همسایه‌اش از لانه‌سازی کبوتر‌ها و فضله آنها و کثیف‌کردن حیاطش شکایت داشت.


او می‌گوید تلاش شده بود راه‌حلی "دوستانه"برای این مساله پیدا شود.

آقای میستری می‌گوید زوج همسایه ماه مارس سال گذشته از او خواسته بودند که این درخت را قطع کند.

این ماجرا منجر به "بحث و گفتگو"‌های فراوانی در مورد هرس کردن شاخه‌های درخت یا نصب توری برای جلوگیری از آشیانه‌سازی پرندگان شد.
همسایه‌های دیگر این خیابان می‌گویند دیدن درخت با این وضع "ناگوار" استآقای میستری در این مورد با باغبان‌ها و کارشناسان مشورت کرده بود اما همسایه ۲۸ ساله او راسا تصمیم گرفت با باغبانی تماس بگیرد و درخت را قطع کند.

او می‌گوید: "می‌توانید تصور کنید که وقتی چنین کاری کرد ما چقدر عصبانی شدیم. بعد از چند روز آرام شدیم و خشم خود را فرو‌خوردیم".

از زمان انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی این درخت تبدیل به جاذبه گردشگری شده است و همه می‌آیند تا آن را از نزدیک ببینند.
نیمی از درخت که بر مسیر ماشین‌روی حیاط همسایه سایه می‌انداخت قطع شده است.یکی از همسایه‌ها به نام برایان پارکر می‌گوید هر دو طرف مقصرند، باید برای هر دوی آنها متأسف بود.

" خیلی ناگوار است. حالا آنها دشمن خونی همدیگر شده‌اند، اما کاری است که شده و نمی‌شود درخت را به شکل اول برگرداند. باید منتظر ادامه جنگ میان آنها باشیم".

آن ویلز، که در همان خیابان زندگی می‌کند گفت پیش از این همسایه‌ها تولد بچه‌هاشان را با هم می‌گرفتند.

او می‌گوید: "تا جایی که خبر دارم آنها با هم کنار آمده بودند، این جا یک عالم کبوتر هست، ما در روستا زندگی می‌کنیم و باید چنین چیزهایی را بپذیریم".

آقای میستری می‌گوید اگر درخت نتواند جان سالم به در برد ناچار باید آن را قطع کنند اما او امیدوار است که درخت زنده بماند و او بتواند بعد‌ها آن را به شکل دیگری هرس کند.

همسرش می‌گوید:" من از ته دل غمگینم که ماجرا به چنین جایی رسید".
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.