راز انحلال شتابزده «جمعیت امام علی» چیست؟
رأی دهید
تارنمای «کمپین حقوق بشر ایران» پنجشنبه 8 آوریل 2021 در اینباره نوشت: «پس از برگزاری دادگاه رسیدگی به دادخواست انحلال جمعیت امام علی، حکم ابتدایی مبنی بر انحلال بزرگترین سازمان مردمنهاد ایرانی صادر شد. در اولین روزهای ماه جاری وزارت کشور دولت جمهوری اسلامی طی دادخواستی خواستار انحلال «جمعیت امام علی» شده بود.»
صدور حکم انحلال جمعیت امام علی، چندماه پس از بازداشت و سپس آزادی موسس و برخی مدیران این نهاد مدنی به قید وثیقههای سنگین نشان دیگری از تداوم سختگیریها و فشارهای امنیتی بر این سازمان غیردولتی است.
هادی قائمی مدیر کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «حکم انحلال جمعیت امام علی دنباله روند اعمال یک سیاست حکومتی بسیار نگران کننده و سیستماتیک است که طرز فکر نهادهای امنیتی را پیاده میکند. این سیاست میخواهد با بوجود آوردن سازمانهای موازی و تحت کنترل خود، سازمانهای مستقل و موثر را از بطن جامعه حذف کند.»
وی همچنین گفت :«در شرایطی که جامعه ایران با بحران های بسیار حاد اجتماعی و اقتصادی درگیر است، نیاز مبرم به وجود سازمانهای مردم نهاد مستقل چون جمعیت امام علی دارد و حذف آنان اشتباهی تاریخی از سوی حکومت است و فقط به این بحرانها دامنه خواهد زد. آقای روحانی با تکیه به احترام به حقوق شهروندی رای مردم را کسب کرد اما هم اکنون دولت او همراه با نهادهای امنیتی تیشه به ریشه جامعه مدنی میزند.»
کمپین حقوق بشر در ایران ضمن محکوم کردن حکم صادره مبنی بر انحلال جمعیت امام علی از مقامات ایران خواست تا روند پروندهسازی علیه سازمانهای مردمنهاد و غیر دولتی را متوقف کند و شرایط لازم برای فعالیت این نهادها را فراهم کند.
پیشتر زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی اعلام کرده بود که وزارت کشور از سازمان آنها خواسته تا اساسنامه جمعیت را از ساختار «هیات امنایی» به ساختار «مجمع عمومی» تغییر دهند که در صورت عدم این تغییر در ساختار جمعیت امام علی ، وزارت کشور درخواست انحلال آن را خواهد داد.
جمعیت امداد دانشجویی امام علی سازمانی مردمنهاد و غیردولتی است که از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد. جمعیت امام علی بزرگترین نهاد مدنی مستقل در ایران است و این جمعیت تنها «ان.جی.او»ایرانیست که در سال 1389 با ثبت مقام مشورتی در سازمان ملل متحد و عضویت در شورای امور اقتصادی-اجتماعی ، به عنوان یکی از سازمانهای فعال در زمینه کاهش معضلات اجتماعی در سطح بینالمللی معرفی شد.
دیدگاه خوانندگان
۴۲
paksan - ایران، ایران
خلاصه و مفید چون کمیته امداد و هزاران خیریه وابسته به آیت الله ها احساس خطر کردند چون منبع درآمد اینها تهدید شده بود. اصلا دعوای شیعه و سنی یا شیعه و بهایی و غیره هم سر همین چیزاست یعنی تهدید بیزینس دیگری و اینا تعداد طرفدار و پرداخت کننده رو بیزینس میدونند و کسی بخواد اینو تهدید کنه یا مشرک و بی دین میشه یا باید بساطش سریع جمع بشه. حالا وقتی مذهبیون یک فرقه سر قدرت باشند زندان و اعدام و برچیدن بساط رقبا آسونه و وقتی در قدرت نباشند و دستشون به طرف نرسه سریع شروع به انگ زدن به طرف میزنند یعنی کافر کردن و قتلش رو حلال کردن و از این حرفا ولی اصل ماجرا دعوا سر بیزینس و پول هستش و خدا و پیغمبر و اسلام و غیره همش وسیله اس.
جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
۳۳
حسنلو - باکو، آذربایجان
شما ببین اخوندا حتی به اسم نحس عمام الی رحم نمیکنن :))))))))))))
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
۳۳
حسنلو - باکو، آذربایجان
شما ببین اخوندا حتی به اسم نحس عمام الی رحم نمیکنن :))))))))))))
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
خلاصه و مفید چون کمیته امداد و هزاران خیریه وابسته به آیت الله ها احساس خطر کردند چون منبع درآمد اینها تهدید شده بود. اصلا دعوای شیعه و سنی یا شیعه و بهایی و غیره هم سر همین چیزاست یعنی تهدید بیزینس دیگری و اینا تعداد طرفدار و پرداخت کننده رو بیزینس میدونند و کسی بخواد اینو تهدید کنه یا مشرک و بی دین میشه یا باید بساطش سریع جمع بشه. حالا وقتی مذهبیون یک فرقه سر قدرت باشند زندان و اعدام و برچیدن بساط رقبا آسونه و وقتی در قدرت نباشند و دستشون به طرف نرسه سریع شروع به انگ زدن به طرف میزنند یعنی کافر کردن و قتلش رو حلال کردن و از این حرفا ولی اصل ماجرا دعوا سر بیزینس و پول هستش و خدا و پیغمبر و اسلام و غیره همش وسیله اس.
جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
۴۲
paksan - ایران، ایران
خلاصه و مفید چون کمیته امداد و هزاران خیریه وابسته به آیت الله ها احساس خطر کردند چون منبع درآمد اینها تهدید شده بود. اصلا دعوای شیعه و سنی یا شیعه و بهایی و غیره هم سر همین چیزاست یعنی تهدید بیزینس دیگری و اینا تعداد طرفدار و پرداخت کننده رو بیزینس میدونند و کسی بخواد اینو تهدید کنه یا مشرک و بی دین میشه یا باید بساطش سریع جمع بشه. حالا وقتی مذهبیون یک فرقه سر قدرت باشند زندان و اعدام و برچیدن بساط رقبا آسونه و وقتی در قدرت نباشند و دستشون به طرف نرسه سریع شروع به انگ زدن به طرف میزنند یعنی کافر کردن و قتلش رو حلال کردن و از این حرفا ولی اصل ماجرا دعوا سر بیزینس و پول هستش و خدا و پیغمبر و اسلام و غیره همش وسیله اس.
جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
۳۳
حسنلو - باکو، آذربایجان
شما ببین اخوندا حتی به اسم نحس عمام الی رحم نمیکنن :))))))))))))
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
خلاصه و مفید چون کمیته امداد و هزاران خیریه وابسته به آیت الله ها احساس خطر کردند چون منبع درآمد اینها تهدید شده بود. اصلا دعوای شیعه و سنی یا شیعه و بهایی و غیره هم سر همین چیزاست یعنی تهدید بیزینس دیگری و اینا تعداد طرفدار و پرداخت کننده رو بیزینس میدونند و کسی بخواد اینو تهدید کنه یا مشرک و بی دین میشه یا باید بساطش سریع جمع بشه. حالا وقتی مذهبیون یک فرقه سر قدرت باشند زندان و اعدام و برچیدن بساط رقبا آسونه و وقتی در قدرت نباشند و دستشون به طرف نرسه سریع شروع به انگ زدن به طرف میزنند یعنی کافر کردن و قتلش رو حلال کردن و از این حرفا ولی اصل ماجرا دعوا سر بیزینس و پول هستش و خدا و پیغمبر و اسلام و غیره همش وسیله اس.
جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
۳۳
حسنلو - باکو، آذربایجان
شما ببین اخوندا حتی به اسم نحس عمام الی رحم نمیکنن :))))))))))))
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
۳۳
حسنلو - باکو، آذربایجان
شما ببین اخوندا حتی به اسم نحس عمام الی رحم نمیکنن :))))))))))))
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
خلاصه و مفید چون کمیته امداد و هزاران خیریه وابسته به آیت الله ها احساس خطر کردند چون منبع درآمد اینها تهدید شده بود. اصلا دعوای شیعه و سنی یا شیعه و بهایی و غیره هم سر همین چیزاست یعنی تهدید بیزینس دیگری و اینا تعداد طرفدار و پرداخت کننده رو بیزینس میدونند و کسی بخواد اینو تهدید کنه یا مشرک و بی دین میشه یا باید بساطش سریع جمع بشه. حالا وقتی مذهبیون یک فرقه سر قدرت باشند زندان و اعدام و برچیدن بساط رقبا آسونه و وقتی در قدرت نباشند و دستشون به طرف نرسه سریع شروع به انگ زدن به طرف میزنند یعنی کافر کردن و قتلش رو حلال کردن و از این حرفا ولی اصل ماجرا دعوا سر بیزینس و پول هستش و خدا و پیغمبر و اسلام و غیره همش وسیله اس.
جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳