ویدیوی لحظه سقوط دو جوان از زیپ لاین در بوشهر / یک نفر کشته و نفر دیگر در کما است

رکنا : 2 جوان از زیپ لاین به طرز هولناکی سقوط کردند.
به گزارش رکنا، گروه هشت نفره‌ای که به منطقه کوهستانی دشتستان بوشهر رفته بودند تا با ورزش زیپ‌ لاین، اوج هیجان و آدرنالین بالا را تجربه کنند، به خواب‌هم نمی‌دیدند با مرگ چشم در چشم شوند و یکی از آنها در اثر حادثه جانش را از دست دهد و دیگری به کما برود.


 پنجشنبه هفتم اسفندماه اتفاق افتاده اما به‌تازگی ویدئوی سقوط دو نفر از زیپ‌ لاین در فضای مجازی منتشر شده است.
حرف و حدیث‌ها در مورد این حادثه متفاوت است و هیچ‌کس اطلاع درستی از ماجرا ندارد. یکی از شاهدان این حادث گفت: «روز حادثه من هم آنجا بودم. تا جایی‌که می‌دانم اینها یک گروه هشت نفره بودند که هفت نفرشان حتی یک‌بار هم سوار زیپ‌ لاین نشده بودند و تنها سرپرست‌شان تجربه این کار را داشت. آن روز بعضی از اعضای گروه، کارگاه زیپ‌ لاین را نصب کرده و از سمتی به سمت دیگر رفتند. زمانی که تیم دوم می‌خواست کار را اجرا کند، یک طرف کارگاه را به درختی بستند که در سنگ بود و ریشه در خاک نداشت که محکم باشد. درخت از پایین‌ترین قسمت شکسته و زیپ‌ لاین سقوط کرد که پس از سقوط با یکی از اعضای گروه به نام شادمهر برخورد و او از ارتفاع چهار تا پنج متری سقوط کرد. در اثر این سقوط، سرش به‌شدت آسیب دید و هم‌اکنون نیز در کما به‌سر می‌برد. آن دو نفر هم که روی زیپ‌ لاین بودند، یک نفرشان پس از ا نتقال به بیمارستان فوت کرد و دیگری با وجود شکستگی‌های متعدد وضعیت جسمی مناسبی دارد و نگران‌کننده نیست.»
این شاهد حادثه گفت: «زیپ‌ لاین، جزو رشته‌ کوهنوردی نیست و این هفت نفر هم برخلاف آنچه که در رسانه‌ها گفته شده است، سنگ‌نورد و غارنورد نبودند و تجربه کار کردن با زیپ‌ لاین را نداشتند. آنها بدون این‌که علم و دانش انجام این کار را داشته باشند، اقدام به انجام زیپ‌ لاین کرده بودند. نمی‌دانستند وقتی دو نفر سوار زیپ‌ لاین می‌شوند، چه نیروی بزرگی به کارگاه وارد می‌شود. به این فکر نکردند که شاید کرم این درخت را سست و ناپایدار کرده باشد. این درخت ریشه در سنگ داشت و شکستگی‌اش هم مشخص بود. درخت ضعیف از یک طرف و نیروی قوی وارد شده به کارگاه از طرف دیگر، همگی دست به دست هم دادند تا این حادثه تلخ رخ دهد.»

وی ادامه داد: «به جوانان عزیز توصیه می‌کنم که حتما با افراد کاربلد و آموزش‌دیده که نسبت به رعایت ایمنی در زمان انجام ورزش مقید هستند، کار کنند تا خدای نکرده دچار حوادث تلخ اینچنینی نشوند. در مورد این حادثه، حتی گروه‌های بین‌المللی کوهنوردی هم بحث و گفت‌وگو کردند که مایه آبروریزی کوهنوردی ایران شد.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۰
kakolzari - لندن، انگلستان

آبروریزی کوهنوردی ایران؟ خدا روشکر جاهای دیگه مطمئن هستید آبرو دارند هنوز؟
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۶۴
zavareh - رودسر، ایران

حیف این جوان های نازنین که اینچنین مفت از دست رفتند. شرط میبندم تمام این لوازم مانند تمامی بنجل های وارداتی دیگر از کشور دوست و برادر چین کمونیست وارد شده باشد.
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
۵۴
Jeghjeghe - کپنهاک، دانمارک

دوستان من خودم با این سنم سه سال پیش در دوبی زیپ لاینر رفتم و وقتی این دوتا رو با هم مقایسه میکنم میبینم چه فاجعه ای در ایرانه(البته که اینجور کارها ریسک هم داره)ولی در ایران هر کی فقط میخواد به هر طریقی پول در بیاره و هیچ راهی آسونتر از کپی کاری نیست, حتما چند نفر فکر کردن با یه وایر آهنی و دو تا بست مسئله حله و به قول خودشون برو علی یارت, حالا کی میاد جوابگو بشه؟؟؟؟؟؟
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
۴۴
Masoud330 - اشتوتگارت، آلمان
[::kakolzari - لندن، انگلستان::] از نوع کانت گذاشتنت معلومه که چقدر انسان دوست و با آبرو هستی.دوست عزیز، همیشه و همه جا نمیشه اعتراض کرد و با کنایه نوشت. یاد بگیریم گاهی هم همدردی کنیم.
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
۴۰
kakolzari - لندن، انگلستان
[::Masoud330 - اشتوتگارت، آلمان::]. آقای ابرومند وقتی رژیم خامنه ای نزدیکان بنده را به قال میرساند ندیدم که شما همدردی کنی؟ حالا انتظار داری بابت خریت دو‌جوان که بابد درس عبرت همگان بشود همدردی کنم؟ ادم کاری را که تخصصی ندارد انجام نمیدهد تا گور خودش کنده نشود. این اتفاقات همه جای دنیا میافتد و به ابروی کوهنوردی ان کشور هم ربطی ندارد جناب ابرومند
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +435شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +251یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد