دستگیری دو زن به علت آوازخوانی در ایران

العربیه :رئیس پلیس امنیت عمومی کرمانشاه از دستگیری دو خواننده زن و عوامل مربوط به انتشار یک کلیپ در شهر کرمانشاه خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا، یکشنبه 17 ژانویه 2021، حسن حیدری در این باره گفت: «پس از انتشار کلیپی در شبکه‌های اجتماعی که در بین افکار عمومی بازتاب منفی داشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت».


حیدری با بیان اینکه چند زن در یک مراسم که او آن را «هنجارشکنانه» خواند، از آوازخوانی آنها خبر داد و افزود: «کلیپ آن سپس در فضای مجازی منتشر شده بود».

به گفته او، این اقدام به سفارش یکی از واحدهای صنفی و با هدف تبلیغات توسط یکی از کانون‌های تبلیغاتی شهر کرمانشاه انجام شده است.

حیدری همچنین تاکید کرد که «زنان خواننده، صاحب واحد صنفی و صاحب کانون تبلیغاتی» دستگیر شدند.

او از تعطیلی واحد صنفی و دفتر کانون تبلیغاتی خبر داد و گفت: «پیج‌های انتشاردهنده این کلیپ نیز توسط پلیس فتا مسدود شد».

گفتنی است، طبق قوانین ایران، کنسرت زنان برای زنان به صورت تکخوانی مجاز است و به صورت همخوانی برای مردان نیز مجاز محسوب می‌شود. باران رضایی خواننده زن ایران در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرد که مسئولان هیچوقت به زنان خواننده مستقیما نمی‌گویند مجوز نمی‌دهند: «اما قوانین نانوشته موازی وجود دارد که باعث شده مجوز کنسرت بانوان به غیر از تهران و سنندج در هیج جای دیگر صادر نشود».

حدود دو سال پیش، برخورد حکومت ایران با خوانندگی زنان افزایش یافت که در ادامه برخوردها علی قمصری و حمید عسکری به دلیل تک‌خوانی خوانندگان زن در کنسرت‌هایشان، دچار ممنوعیت از کار شدند و سهیلا گلستانی به دلیل انشار صدایی از او در اینترنت به دادگاه احضار شد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.