یک قتل ناموسی دیگر در آبادان / زن آبادانی توسط برادرش در خیابان سلاخی شد

العربیه :زن متاهلی در آبادان پس از اینکه در منزلش توسط پلیس دستگیر شد، مدتی بعد توسط برادرش در خیابان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.

پایگاه خبری رکنا، چهارشنبه 17 ژوئن 2020 گزارش داد که پلیس آبادان یک زن متاهل را حدود دو ماه پیش در وضعیتی «نامناسب» با یک پسر جوان دستگیر کرد. این زن به علت آنچه «خیانت به شوهرش» خوانده شده، دستگیر و روانه زندان می‌شود که پس از دو ماه آزاد شده و به طرز فجیعی با ضربات متعدد چاقو توسط برادرش، دوشنبه 15 ژوئن در خیابان بهار 9 آبادان به قتل می‌رسد.


قاتل، انگیزه خود را از این اقدام «روابط نامشروع و خیانت به شوهر» عنوان کرد و افزود که «دهها بار ضربات چاقو را به سینه و گردن خواهرش فرو برده تا از مرگ او مطمئن شود».

این در حالی است که طی یک هفته این سومین قتل ناموسی در ایران و دومین قتل از این نوع در آبادان است. روز یکشنبه نیز فاطمه برحی، توسط همسرش که پسرعموی او نیز بوده، سر بریده شد. او نیز انگیزه خود از این اقدام را «خیانت» عنوان کرده بود.

همچنین ریحانه عامری، دختر 25 ساله کرمانی نیز سه‌شنبه پس از جروبحثی که با پدرش درباره دیر آمدن به خانه داشت، توسط او کشته شد. در فضای مجازی اعلام شد که قتل با تبر رخ داده اما پلیس کرمان آلت قتل را به جای تبر یک میله آهنی اعلام کرد.

روزنامه شرق 10 ژوئن گزارش داد که بر اساس آمارها، حدود 20 درصد کل قتل‌هایی که سالانه انجام می‌شود و 50 درصد قتل‌های خانوادگی ناموسی هستند. با در‌نظر‌گرفتن میانگین 2500 قتل در سال که در ایران رخ می‌دهد، 350 قتل، قتل ناموسی است.

برخی قوانین مردسالارانه در ایران که هنوز با قدرت دنبال می‌شوند یکی از عوامل مهم در استمرار قتل‌های ناموسی در ایران به شمار می‌آید، به عنوان نمونه بر اساس ماده 630 قانون مجازات اسلامی «هرگاه مردی زنش را با مرد دیگری در بستر ببیند و علم به عدم مخالفت زن داشته باشد، می‌تواند هر دوی آنها را بکشد» و ماده 220 آن قانون هم تصریح کرده که «پدر و جد پدری به خاطر کشتن فرزند قصاص نمی‌شوند».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Chokam - ری، ایران

توی مجلس جمهوری اسلامی زنان جلوی تصویت قانون حمایت از زن رو میگیرن ،یعنی مردسالاری توی زنان ،مردسالاری فقط مختص مردان نیست
‌چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

مردان ایرانی مخصوصا مردان مسلمان خودشان را مالک زن میدانند و به چشم یک حیوان خانگی یا اسباب و لوازم شخصی نگاه میکنند پدر ،پسر ،برادر ،شوهر ، همه زن یا دختر یا خواهرشان را اموال شخصی خودشان میدانند و زن در جامعه ی اسلام زده ایران بخاطر قوانین اسلامی و شرعی یک برده هست که مردان اجازه دارند برای او تصمیم بگیرند و زن هیچ اختیاری از خودش ندارد .ایراد از دین اسلام است که در آن زن هیچی نیست فقط یک برده جنسی ست وقتی در قران در سوره نسا کتک زدن زن را تجویز میکند از جامعه اسلام زده بیش از این انتظار نمیرود نسلهایی که مغزشان با مزخرفات اسلامی پر شده و شستشو داده شده
‌چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

و ماده ۲۲۰ قانون هم این اجازه را به مردان داده
‌چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
بیشتر دارم مطمئن میشم کاش قتل رومینا رسانه ای نمیشد. یه جور جسارت احمقانه ای بعد از قتل رومینا توسط پدرش در کسانی که رویای اینکار رو داشتن ایجاد شده.
‌چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
کسی رو به خاطر لای پاش نباید کشت. رفتار بد در خانواده دیدین باید طرف رو در درجه اول به بدی کارش و وظیفش نسبت به آبروی خانواده آگاه کنید اگر آدم نشد کلا تردش کنید. همینو بس.
‌چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
من مطمئن نیستم ولی مثل اینکه متشرعین او را به مشهد برده و در خانه های عفاف امام رضائی و شرع مقدس شیحه به زائران محترم خدمات میداده است
‌چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
تا وقتی ریشه ادیان و خرافات را نسوزانیم این قتل‌ها ادامه خواهند داشت.
‌پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
۳۹
iran1 - آرلون، بلژیک
حیوونا قاطی کردن، خودشون به بز نر هم رحم نمی کنن حالا بحث ناموس پرستی رو برای عقده گشایی جلو آوردن، به خدا اگر سر سوزنی اینها ناموس براشون مهم باشه
‌پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. تو که توهین به ایرانیان میکنی دیگه اظهار نظر در مورد رومینا نکن افکار شیطانی تو همانند قاتل رومینا ست
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
۶۳
Parinaz Iran - پراگ، چک
لطفا اگر جزو کسانی نیستید که با ..عنقلاب اشغالها. همه چیز را از دست داده اند تعدادی جان تعدادی فامیل تعدادی وطن. از رنگ و روغن بروی این دین عرعری دست بردارید که اسلحه دست ملا برای تمام جنایات ستمها دزدیها در ۴۱ سال اخیر بوده است/
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله