۹۷ قربانی در یک روز، مرگبارترین روز از آغاز شیوع کرونا در چین

دویچه وله :شمار ثبت موارد ابتلا به بیماری تنفسی کرونا روز به روز در حال افزایش است. شمار مبتلایان از ۴۰ هزار نفر گذشته است. ظرف یک روز، ۹۷ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی عازم چین شده‌اند.
 

دولت چین آمار جدیدی درباره تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا منتشر کرده است. آماری که حکایت از افزایش شمار مبتلایان و همچنین قربانیان این ویروس در چین دارد.

 
سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان روز دوشنبه ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) به آمار جدید منتشر شده از سوی مقامات دولت چین پرداخته است.
 
بر اساس این آمار، تعداد افرادی که در خاک چین مبتلا به این بیماری شده‌اند از مرز ۴۰ هزار نفر گذشته است. روز یکشنبه نهم فوریه، ۹۷ نفر دیگر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار قربانیان این بیماری در چین از مرز ۹۰۰ نفر عبور کرده و به ۹۰۸ نفر رسیده است.
 
بخش اعظم قربانیان این بیماری مربوط به استان هوبئی در چین می‌شود. به عنوان نمونه ۹۱ نفر از ۹۷ نفری که دیروز در اثر ابتلا به بیماری جان خود را از دست دادند، ساکن این استان بوده‌اند.
 
کارگروه مسائل پزشکی دولت چین شمار مبتلایان این بیماری را در پایان روز نهم فوریه ۴۰۱۷۱ نفر اعلام کرده است. شمار قربانیان این بیماری ظرف واپسین روزهای هفته سپری شده از تلفات ناشی از بیماری سارس در سال ۲۰۰۲/۲۰۰۳ بیشتر شده است.
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و بیماری کرونا
در همین رابطه گفته شده است که سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با بیماری تنفسی کرونا اقدام به اعزام گروهی از متخصصان و کارشناسان خود به چین کرده است. این افراد ماموریت دارند به مسئولان چینی در امر مقابله با شیوع بیشتر این بیماری و درمان بیماران کمک کنند.
خبرگزاری دولتی چین "شین‌هوا" اعلام کرده است که در ارتباط با مقابله با بیماری کرونا، ۶۲۰۰ متخصص برای مبارزه با ویروس کرونا وارد شهر ووهان شده‌اند. گفته می‌شود که دولت چین ۴۷ هواپیما برای انتقال این کارشناسان اختصاص داده است.
 
اعزام چنین گروه گسترده‌ای از متخصصان به شهر ووهان و استان هوبئی از زمان آغاز شیوع کرونا بی‌سابقه بوده است.
 
افزون بر آن گفته شده است که بانک مرکزی چین برای مقابله با این بیماری و شیوع آن بودجه‌ای معادل ۳۹ میلیارد یورو پیش بینی کرده است.
 
قرار است وام‌هایی در اختیار آن دسته از شرکت‌هایی قرار گیرد که در راستای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری فعالیت می‌کنند. این پول قرار است در اختیار بانک‌ها و موسسات مالی کوچک در ده استان چین قرار گیرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
بابام هی!
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ

به این میگن قدرت آمریکا . دیگه تفنگ و فشنگ در جنگ استفاده نمیشه . این نوع جنگ های بیو شیمی و ویروسی راحت میتونه یه کشوره به اون بزرگی رو فلج کنه . حالا خامنه ای و بقیه ی گوسفندایه بی سوادش هی هارت و پورت کنن .
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
۴۷
haghighatdana - فارسی ، فرانسه

کرونا واسه آخوندامون آرزو میکنم.
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
۳۵
khoshhal khandan - دانمارک ، دانمارک
امیدوارم که مردم دعا کردن برای نیازمندان رو یادشون نره تا خداوند در روز نیاز به پاس دعا های آنها به آنها کمک کنه و کسی هم پیدا بشه که برای خودشان دعا کنه . امین به نام عیسی مسیح
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
۴۴
Liberte - ارومیه، ایران
خدا به داد اون کودکان و بی گناهان چینی برسه که تاوان فرهنگ چندش آور و ظالمانه خوردن گربه، سگ و خفاش و سوسک رو می دن. امیدوارم اقتصاد چین به نفع آمریکا و ژاپن و اروپا و کره جنوبی نابود شه.
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
۵۴
ernakola - تهران، ایران
[::همایون شایان - اسلو، نروژ::]. دوست عزیز...ویروس مرز نمی شناسد ! ملیت نمی شناسد ! ممکن است چند هفته دیگر همین ویروس بر روی لبه فنجان نسکافه شما قرار گیرد ....!!
‌سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.