فرمانده یگان ویژه: سلاح ما آب‌پاش است

 دویچه وله :اکثر جان‌باختگان آبان با سلاح گرم و شلیک به سر یا قلب کشته شده‌اند اما فرمانده یگان‌ ویژه ناجا مدعی است علیه معترضان تنها از ماشین آب‌پاش استفاده می‌‌شود و در شرایط خاص گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به کار می‌رود.

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه ناجا می‌گوید ماموران این یگان برای برچیدن تظاهرات، اسلحه جنگی به کار نمی‌برند: « مهم ترین اسلحه ما آبپاش است؛ البته در شرایط خاص از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی که غیر کشنده است، استفاده می‌شود.»

 
 او با اذعان به برداشت منفی مردم از این یگان، مدعی شده که کار ماموران یگان ویژه، عمدتا مدارا و تذکر دادن است. خبرگزاری فارس به نقل از کرمی می‌نویسد: «در اذهان عمومی یگان ویژه واحدی سخت و خشن دیده می‌شود اما در صحنه عمل مردم شاهد رفتار انسانی، اسلامی و انقلابی ماموران هستند.»
 
کرمی افزوده که با وجود آموزش‌ها و توانمندی‌های بالای ماموران، در تمام ماموریت‌ها به آنها تاکید می‌شود که باحداقل هزینه صحنه را جمع‌آوری کنند.
 
او مشخص نکرده که معنای "جمع آوری صحنه" چیست و مسئولیت سرکوب معترضان را نیز به دوش مردم انداخته است: «اگر در مواقعی، افرادی باشند که قانون را زیر پا گذاشته و به مقدسات و انقلاب توهین کنند و در واقع خط قرمزها را زیر پا بگذارند خود مردم از ما درخواست می‌کنند که عکس‌العمل نشان داده و با آنها برخورد کنیم.»
 
سردار کرمی عنوان کرده که این مردم هستند که افراد متخلف و آسیب زنندگان به اموال عمومی را به ناجا معرفی می‌کنند: «ماموران ما این توانایی را دارند که صحنه‌های بسیار وسیعی را در مدت زمان کوتاهی با کمترین هزینه و خسارت جمع آوری کنند.»
 
عفو بین‌الملل تعداد کشته شدگان اعتراضات سراسری آبان در ایران را ۳۰۴ نفر و خبرگزاری رویترز ۱۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.
 
با گذشت سه ماه از سرکوب این اعتراضات، دستگاه‌ها و ارگان‌های جمهوری اسلامی همچنان از اعلام رقم واقعی مجروحان، بازداشت شدگان و کشتگان طفره می‌روند و مسئولیت سرکوب معترضان را متوجه خود نمی‌دانند. به رغم انتشار ویدئوها و روایت‌ شاهدان عینی از تیراندازی ماموران رسمی و لباس شخصی به تظاهر‌کنندگان، "اشرار و عوامل خارجی" عامل سرکوب و به کار گیری سلاح گرم معرفی می‌شوند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
ای مردم، از شماها خواهش میکنم که شماها در کدام فرهنگ و کشور شاهد این امر بودید که قاتل به دیدار خانواده مقتول رود و چای بنوشد و قول انتقام مقتول را بگیرد!؟ شیطان در مقابل این سیاست ها مات و مبهوت میماند! حال، از عکس سلفی قاتل با خانواده مقتول بگذریم! وای بر ما که چگونه میتوانیم خودمان را از دست این قشر نجات دهیم!؟ خود کرده را چاره نیست، زیرا "اگر" همین بستگان مقتول ۴۰ سال گذشته به حرفم گوش می کردند و بر علیه آن هندی زاده بر می خاستند!
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
پس مغز 1500 نفر نوجوان بیگناه ایرانی را کلاغ های اسمان با قناسه متلاشی کردند!؟.
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
۴۷
haghighatdana - فارسی ، فرانسه
چوب تو استین دروغگوت. وحشی های جللاد.
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
۶۰
ماساچوست - لیسبون، پرتقال
سلاح ما مردم:. مشت آهنین، تظاهرات , ضد آخوندی بودن، رای ندادن هست. .
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.