رای نهایی سنای آمریکا : دونالد ترامپ تبرئه شد

صدای آمریکا :روز چهارشنبه ۱۶ بهمن و در آخرین روز بررسی استیضاح پرزیدنت ترامپ، سنا رای به پیروزی پرزیدنت ترامپ داد.
 

اعضای سنا درباره دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «جلوگیری از فعالیت کنگره» تصمیم گیری کردند. اتهام اول با نتیجه ۵۲ بر ۴۸ در مجلس سنا رد شده و پرزیدنت ترامپ تبرئه شد. اتهام دوم هم با نتیجه ۵۳ بر ۴۷ رد شد و سنا رای به تبرئه پرزیدنت ترامپ داد.

 
با اعلام این نتایج، جان رابرتز، رئیس دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و قاضی این جلسه در سنا، تبرئه پرزیدنت دونالد جان ترامپ را اعلام کرد.
 
پیش از رای‌گیری نهایی چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات، بار دیگر خواستار رای به استیضاح شد و میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه، مراحل استیضاح را رد کرد و گفت دموکرات‌ها می‌خواهند از استیضاح به جای صندوق رای استفاده کنند.
 
شروع مراحل استیضاح از زمان بررسی در مجلس نمایندگان تا پایان آن در سنا، ۸۴ روز طول کشید.
 
تیم مجلس نمایندگان به عنوان موافقان استیضاح از ۱۷ ژانویه که روند رسیدگی استیضاح شروع شد، در سنای آمریکا با تیم وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا در زمان‌های مساوی بحث کردند.
 
پرزیدنت ترامپ از زمان شروع مراحل بررسی استیضاح، آن را جعلی و خیالی خوانده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

بکوری چشم رهبران دروغگوی اخوندی ایران و دمکراتهای امریکا ترامپ از استیضاح شدن تبرئه شد !
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
۳۳
ایمای - تهران، ایران

دوستان لطفآ اب یخ بیارید که نانسی پلوسی اونجاش سوخت باز خامنه ای بی پناهتر شد یار باوفایش را از دست داد
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
۳۳
ایمای - تهران، ایران

ترامپ نانسی پلوسی پاره شد نخ بیار. نانسی پلوسی اونجاش سوخته ترامپ یخ بیار
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

اینجا نشون میده که چرا اون پیرسگ پلوسی سخنرانی ترامپ رو پاره کرد. چون عین روز روشنه که وقتی استیضاح و مسئله روسیه رو رد کرد، انتخابات براش اب خوردن میشه. و از میان دوره کنگره هم میوفته دست جمهوری خواهان. اونوقت این چپول ها باید برن برای پرورش مرغ و خروس! دمت گرم حاج ترامپ! امشب زیر عبای اغا کلا قهوه أی شده. ضمنا از این به بعد خاویار مالی دولت برای مذاکره و صد البته موافقت اسد علی شیره أی در خفا سرعت خواهد گرفت.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
یک قرن رهبران کمونیست ها و سوسیالیست فقط برای موقعیت و قدرت خودشان طبقات کم درامد را تحریک کرده و در عوض خودشان به قدرت رسیده و جیب خودشان را پر کرده اند. امروزه این شعارها کم رنگ شده و مردم کمتر گول می خورند و حزب دموکرات امریکا هم تمام طاس هایش را بازی کرده و حرف نوئی برای گفتن ندارند. مثلا خام نانسی پلوسی سوپر میلیونر غم کارگران را می خورد!؟
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
۵۴
لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران
وآی سید علی کا.گ.ب و حضرات پفاویس و دارو دسته ی جناب های ریشو پشمالو و بوگندو پاسدار تروریست همگی قبل از استیضاح در درون ....شون عروسی بود و الان به عزا و چاقوکشی تبدیل شده 😋😋😋😋😋. وآیی چه معضلی شده این عمو ترامپ برای این جمهوری چسلامی و دیکتاتورهای دنیا
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.