مجلس شورا طرح خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای را دریافت کرد

العربیه :وب‌سایت مجلس شورای ایران، سه‌شنبه 28 ژانویه، تأکید کرد که پیشنهادی را در مورد خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) دریافت کرده است.
 
در این گزارش تاریخ مشخصی برای رأی‌گیری مجلس در مورد این پیشنهاد ذکر نشده است.

 

شایان ذکر است که فصل‌الخطاب در سیاست هسته‌ای ایران در دست علی خامنه‌ای، رهبر نظام قرار دارد.
 
ایران در پاسخ به خروج آمریکا از بر جام، بارها اعلام کرده است که محدودیت‌های اعمال شده در فعالیت خود مطابق برجام را پشت سرگذاشته و نادیده گرفته است.
 
گفتنی است تهران و دیگر قدرت‌های جهانی در سال 2015 ، برجام را امضا کردند اما ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در سال 2018 از برجام خارج شد و مبادرت به اعمال تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران نموده و مرتبا تأکید کرده، خواهان توافق نامه جدید جامع تری برای حل مسئله هسته‌ای و دیگر مسائل است.
 
این در حالی است که دیگر طرف‌های اروپایی برجام (فرانسه ، انگلیس و آلمان)، ساز و کار حل اختلاف پیش بینی شده در توافق هسته‌ای با ایران را با توجه به نقض مستمر تعهدات برجامی از سوی تهران، فعال کرده اند.
 
این سه کشور در بیانیه پیشین خود خاطر نشان کردند: «ما با توجه به اقدامات ایران، دیگر هیچ گزینه‌ای نداریم جز این‌که نگرانی‌های خود در مورد نقض تعهدات برجامی از سوی تهران (توافق هسته‌ای) را گوشزد کرده و این موضوع را با توجه به ساز و کار حل اختلاف پیش بینی شده در بند شماره 36 برجام، به کمیته مشترک، ارجاع دهیم.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.